Udržitelná kosmetika? Jde to!

Vloženo: 25.4.2022

 

Téma UDRŽITELNOSTI aktuálně hýbe světem. Potěšující je, že i lokální výrobci a značky ji považují za nezbytnou součást úspěšného podnikání. Krásným příkladem je česká značka kosmetiky a doplňků pro domácí lázně MANUFAKTURA. Co dělá pro životní prostředí? A proč koupit kosmetiku vyrobenou v Česku?

Základy udržitelnosti

Manufaktura věnuje velkou pozornost otázce obalů, všeobecně s nimi šetří, využívá obaly z papíru a jiných lehko recyklovatelných materiálů od českých výrobců. Prodává koupelové soli na váhu do vlastních nádob. Používá ekologické nákupní tašky a nabízí i kvalitní bavlněné EKO tašky pro opakované použití. Soustavně pracuje na snížení energetické náročnosti své výroby i prodejen. Maximálně recykluje, minimalizuje tiskoviny a elektronizuje.

Samozřejmost nebo benefit

Pro Manufakturu je samozřejmostí využívání obnovitelných přírodních surovin s preferencí lokálních – v  recepturách najdete poctivé české pivo, moravské víno, karlovarskou vřídelní sůl, vlastnoručně sbírané sedmikrásky, levanduli z Pálavy a další… Další významnou kapitolou jsou obaly - převážná část je vyráběna v Čechách. Lahvičky obsahují již několik let 30 % recyklovaného plastu a podíl recyklovaného plastu byl v roce 2021 navýšen na 50 %. „Doposud se nám tak podařilo uspořit neuvěřitelných 23 tun plastu. Obecně vždy přemýšlíme o obalu s ohledem na dopad na životní prostředí, netransportujeme v obalech vzduch, často využíváme papír…“, říká Bára Čechová, kreativní ředitelka.

Udržitelná krása

Udržitelnost je v Manufaktuře velkým tématem, které je nedílnou a pravidelnou součástí většiny porad a strategických rozhodnutí. Za jeden z nejdůležitějších přínosů v oblasti udržitelné krásy tato česká společnost považuje lokální původ.

Proč dát přednost české kosmetice?

Manufaktura nabízí zákazníkům špičkové produkty na světové úrovni, vyrobené v Česku, a tím nabízí kvalitní alternativu trendovým zahraničním produktům, které jsou k nám zbytečně importovány přes celou planetu.

EKO novinka v sortimentu Manufaktury

Před Vánoci značka představila Revitalizující a hydratační tuhý EKO šampon z kolekce Meruňka. Je výjimečný tím, že na rozdíl od běžných šamponů obsahuje pouze 6 % vody, vydrží až 50 umytí a po jeho vypotřebování nevzniká žádný zbytečný odpad. Jeho výjimečně šetrná receptura bez konzervantů, sulfátů a silikonů s 98,80 % ingrediencí přírodního původu obsahuje cenné přírodní oleje (mandlový a meruňkový olej), bambucké máslo, extrakt z mořské řasy, ovesný beta-glukan a glycerin.

Za udržitelnější a „zelenější“ kosmetiku

Příklon k udržitelným a zeleným produktům v komerční produkci možný je. Je potřeba počítat s tím, že je pracnější a dražší, zároveň má však vyšší potenciál získat věrné zákazníky a spokojené zaměstnance, kteří ocení, že pracují v ohleduplné společnosti. Je skvělé, že udržitelnost se pomalu stává nedílnou součástí podnikání.

Síla úspěchu

Podle Báry Čechové se musí značka, která chce být úspěšná, stále dívat vpřed, být opravdová, poctivá, nápaditá… Musí si vyhradit čas na neustálé sledování vývoje v oblasti ekologie a udržitelnosti a rozhodnutí činit rozvážně na základě sofistikovaných zdrojů a ne ukvapeně na základě módních vln. Nesmí zklamat své zákazníky, naopak je potřeba jim stále přinášet radost… „Za mimořádně důležité také považujeme to, v jakém prostředí a v jaké atmosféře značka tvoří, vyrábí, prodává… Jsme přesvědčení, že v našem případě jsou základním kamenem úspěchu dobré mezilidské vztahy a láska k Manufaktuře…“, dodává Bára Č.

 

Více o udržitelnosti v Manufaktuře se dozvíte na https://manufaktura.cz/udrzitelnost/.

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS