2 příležitosti ke zvýšení vaší efektivity - Digitální komunikace v místě prodeje

Vloženo: 27.8.2018

Digitální komunikace v místě prodeje je postavená na využití velkých i malých obrazovek umístěných v prodejnách či jiných veřejných prostorách. Jaké příležitosti přináší a jak je co nejlépe využít?

 

Efektivnější marketingový mix

Doplnění “offline” komunikačních kanálů o nové “online” kanály Internetu již nastalo před lety. A přineslo zásadní změny při řízení komunikačního mixu. Podobné změny přináší přechod z “papíru” na “digitál” v místě prodeje.

  • Možnost ukázat více a ve správný čas - Máte najednou 10 produktů či kampaní, které potřebujete dostat do světa? U “papíru” vždy narazíte na omezené prostory. U “digitálu” na jedné obrazovce postupně zobrazíte cokoliv. Navíc lze obsah i měnit v čase – ráno, o víkendu, když prší atd., a tak lépe cílit podle aktuálních potřeb zákazníků. Naplánování zapnutí a vypnutí kampaně přitom je, stejně jako v Google Adwords a spol., otázkou pár kliků.
  • Rychlost - Od prvotního nápadu až po zobrazení obsahu třeba ve stovkách prodejen může zabrat několik minut, ne týdnů. Jakmile máte hotový vizuál, animaci nebo video, stačí tento obsah snadno nahrát do zařízení pomocí USB nebo WiFi. Lze tak snadno vyjít z již připravených grafických podkladů pro “online” inzerci a být tak konzistentní v komunikaci v prodejně i mimo ni. To vše během několika minut.
  • Síla “pohyblivých obrázků” - Na rozdíl od papíru, animace obrázků či videa přitáhnou větší pozornost. Dokáží také převyprávět celý příběh a přenést tak potřebné emoce nebo vysvětlit přidanou hodnotu u nových i na první pohled složitých služeb a produktů.
  • Měřitelnost - I při velkém počtu různých zpráv lze jednoduše změřit, kde a kolikrát se zobrazily, jde tedy o obdobu “online” impresí. Stejně jako v “online” lze měřené metriky dále rozvíjet směrem k měření reálných efektů. Ukázkovým případem je otázka, kolik “vydělal” inzerát na deštníky zobrazovaný v obdobích, kdy pršelo?


Jak tedy může vypadat “digitální” zákaznická cesta protažená až na místo prodeje? 

Přitáhněte zákazníky do prodejny - venkovními obrazovkami nebo obrazovkami se zvýšeným jasem ve výlohách vaší prodejny.

 

 

 Prostory prodejny vždy budou omezené. Dotykový panel na prodejně nebo u vstupu ke kategorii zboží zpřístupní jakýkoliv obsah. V době neaktivity může promovat jakékoliv zprávy.

 

 

 Potřebujete u vystaveného produktu ukázat detailní informace? U zcela nového produktu ukázat obsah, který vysvětlí jeho přidanou hodnotu? Využijte malé obrazovky nebo stojany s tablety.

 

 

Je ve vašem komunikačním mixu účast na výstavách či zákaznických akcích? Máte stánek 5x2 metrů, 20 produktů, které chcete představit a 1000 dalších v portfoliu? Žádný problém.

 

 

 

Efektivnější spolupráce marketing - prodej

Téma “jak zlepšit spolupráci marketingu a prodeje” je věčné. Digitální komunikace v místě prodeje jí může výrazně pomoci. Představte si, že na prodejnách, showroomech či výstavách máte umístěné stojany s velkou obrazovkou a dotykovou funkcí. Díky tomu v místě prodeje můžete zobrazit v podstatě libovolný obsah o jakémkoliv vašem produktu, i když jich máte v katalogu tisíce, například:

  • promoční vizuál či video k produktu - z kterého se lze jedním klepnutím dostat např. na další informace o nabízeném produktu,
  • cesta k produktu v prodejně - schválně není použito slovo mapa, místo suchého půdorysu, v kterém se vyzná bez problémů 5% populace, lze nabídnout např. animovanou cestu napříč konkrétní prodejnou,
  • technický list - se všemi možnými detaily včetně výkresů,
  • návod na výběr v rámci kategorie - typu “Jak vybrat ledničku”,
  • návod na použití - povinný návod k produktu i obecnější užitečný obsah v duchu “obsahového marketingu” tj. např. videokurz “Jak jezdit na online bruslích”,
  • návod na údržbu - nejen ve formě povinného textu, ale třeba i videoprůvodce.

Stejně tak zde můžete zpřístupnit informace o všech probíhajících akcích, doprovodných službách na prodejně a spoustu dalších možností. Zařízení může plnit funkci obslužného místa pro váš věrnostní program nebo sloužit pro získání informace o spokojenosti zákazníka s prodejnou. Takové zařízení se pak stává místem pro:

  • samo-obsluhu zákazníka v situacích, kdy je prodejního personálu málo a/nebo je těžké ho vyškolit, může toto být cesta, jak poskytnout službu na úrovni odlišitelné od konkurence,
  • asistovaný dialog mezi zákazníkem a personálem obchodu, kdy personál může provést zákazníka obsahem od jeho prvotního obecného zájmu po detailní otázky ke konkrétnímu produktu před jeho koupí,
  • trénink zaměstnanců - před pracovní dobou mohou shlédnout novinky, kdy je k dispozici velká plocha obrazovky.

Jinými slovy digitální komunikace v místě prodeje může být vaším významný spojencem v dosažení firemních cílů. Ať jste na straně marketingu nebo obchodu, resp. provozu prodejen.


Jak začít

Otázka zní, jak začít. Lze si “digitální komunikaci v místě prodeje” osahat bez významných a rizikových investic?

Naštěstí ano. Profesionální obrazovky jsou samy o sobě dost chytré. Lze začít s obrazovkou umístěnou ve vhodném krytu - digitálním reklamnímu áčku, totemu či panelu na zeď a jednou za týden, měsíc nebo při účasti na veletrhu nahrát obsah k promítání z USB disku. Bez jakékoliv nutné podpory IT.

Následně pak můžete “přidávat” na složitosti. Distribuovat více cílený obsah např. plánovat ranní/odpolední/víkendové nabídky. Zapojit obrazovky do sítě a řídit obsah z centrály. Nabízet např. nepromokavé boty, když víte, že v nějakém regionu bude pršet. Plánovat takové promoce automaticky podle předpovědi počasí. Naopak automaticky zrušit promoci v obchodě, kde zboží dojde. Nechat umělou inteligenci testovat nejvhodnější varianty vizuálů.

Přijde vám to trochu přitažené za vlasy? No, Google si to evidentně nemyslí

 Poznejte sílu digitálních poutačů a využijte tak výhody oproti tištěným plakátům.

 

Roman Řípa

Business Development Manager

Jansen Display Digital s.r.o.

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS