Digitální komunikace v místě prodeje je postavená na využití velkých i malých obrazovek umístěných v prodejnách či jiných veřejných prostorách. Jaké příležitosti přináší a jak je co nejlépe využít?
Doplnění “offline” komunikačních kanálů o nové “online” kanály Internetu již nastalo před lety. A přineslo zásadní změny při řízení komunikačního mixu. Podobné změny přináší přechod z “papíru” na “digitál” v místě prodeje.
Jak tedy může vypadat “digitální” zákaznická cesta protažená až na místo prodeje?
Přitáhněte zákazníky do prodejny - venkovními obrazovkami nebo obrazovkami se zvýšeným jasem ve výlohách vaší prodejny.
|
|
Prostory prodejny vždy budou omezené. Dotykový panel na prodejně nebo u vstupu ke kategorii zboží zpřístupní jakýkoliv obsah. V době neaktivity může promovat jakékoliv zprávy.
|
|
Potřebujete u vystaveného produktu ukázat detailní informace? U zcela nového produktu ukázat obsah, který vysvětlí jeho přidanou hodnotu? Využijte malé obrazovky nebo stojany s tablety.
|
|
Je ve vašem komunikačním mixu účast na výstavách či zákaznických akcích? Máte stánek 5x2 metrů, 20 produktů, které chcete představit a 1000 dalších v portfoliu? Žádný problém.
|
Téma “jak zlepšit spolupráci marketingu a prodeje” je věčné. Digitální komunikace v místě prodeje jí může výrazně pomoci. Představte si, že na prodejnách, showroomech či výstavách máte umístěné stojany s velkou obrazovkou a dotykovou funkcí. Díky tomu v místě prodeje můžete zobrazit v podstatě libovolný obsah o jakémkoliv vašem produktu, i když jich máte v katalogu tisíce, například:
Stejně tak zde můžete zpřístupnit informace o všech probíhajících akcích, doprovodných službách na prodejně a spoustu dalších možností. Zařízení může plnit funkci obslužného místa pro váš věrnostní program nebo sloužit pro získání informace o spokojenosti zákazníka s prodejnou. Takové zařízení se pak stává místem pro:
Jinými slovy digitální komunikace v místě prodeje může být vaším významný spojencem v dosažení firemních cílů. Ať jste na straně marketingu nebo obchodu, resp. provozu prodejen.
Otázka zní, jak začít. Lze si “digitální komunikaci v místě prodeje” osahat bez významných a rizikových investic?
Naštěstí ano. Profesionální obrazovky jsou samy o sobě dost chytré. Lze začít s obrazovkou umístěnou ve vhodném krytu - digitálním reklamnímu áčku, totemu či panelu na zeď a jednou za týden, měsíc nebo při účasti na veletrhu nahrát obsah k promítání z USB disku. Bez jakékoliv nutné podpory IT.
Následně pak můžete “přidávat” na složitosti. Distribuovat více cílený obsah např. plánovat ranní/odpolední/víkendové nabídky. Zapojit obrazovky do sítě a řídit obsah z centrály. Nabízet např. nepromokavé boty, když víte, že v nějakém regionu bude pršet. Plánovat takové promoce automaticky podle předpovědi počasí. Naopak automaticky zrušit promoci v obchodě, kde zboží dojde. Nechat umělou inteligenci testovat nejvhodnější varianty vizuálů.
Přijde vám to trochu přitažené za vlasy? No, Google si to evidentně nemyslí…
Poznejte sílu digitálních poutačů a využijte tak výhody oproti tištěným plakátům.
Roman Řípa Business Development Manager Jansen Display Digital s.r.o. |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS