ADLER Czech dovezl zboží ze zámoří poprvé vlakem

Vloženo: 13.8.2020

Novinka člena POPAI CE

 

 

Ekologickou formou dopravy snižuje ADLER dál svoji uhlíkovou stopu

Premiéru realizuje v těchto dnech náš největší producent reklamního textilu v souvislosti s dopravou zboží do logistického centra v Ostravě. Za dvacetiletou dobu své existence nyní přivezl první kontejner zboží po železnici. Ekologickou formou dopravy tak firma dál snižuje uhlíkovou stopu svého podnikání.

 „Doposud jsme pro dopravu zboží ze zámoří využívali pouze lodní nebo leteckou dopravu, přičemž letecký transport je pouze na vyžádání zákazníka a s jeho vlastní platbou,“ říká procurement director společnosti Aleksandar Alačkov, který má výrobu v zahraničí a její přepravu ve své gesci. Jak dodává, k zahájení nového způsob transportu se ADLER chystal už dříve v souvislosti se získáním certifikace uhlíkové stopy a aktuální přípravou podkladů ke stanovení životního cyklu produktu. Propuknutí celosvětové pandemie nového koronaviru jen uspíšilo realizaci. Právě její průběh a důsledky ovlivnily a stále působí i na doposud zažité dopravní cesty.

 „Veškerá námořní přeprava z asijských destinací se v březnu zcela zastavila a doposud nebyla stoprocentně obnovena,“ vysvětluje Aleksandar Alačkov s tím, že přeplněné přístavy nejsou stále schopny přijímat nové zboží. Důvodem je i skutečnost, že lodní společnosti odstavily zhruba polovinu své přepravní kapacity, což využívají k výměně technologie lodí ovlivňující negativně životní prostředí. Problémy jsou i v důsledku nedostatečného množství posádek. Původní zhruba třicetidenní časový limit dopravy zboží pro firmu ADLER z Číny do logistického centra v Ostravě se tak prodlužuje na přibližně 45 dní. V případě železničního transportu se firma dostává na výrazně zkrácený termín 17 dní. Otázkou je ekonomický dopad, kdy je přeprava po kolejích až o 25 procent vyšší. „Vzhledem k turbulentní době nedokážeme dnes predikovat, zda a v jaké míře budeme ten který druh dopravy využívat,“ upřesňuje Aleksandar Alačkov. Nicméně za důležitou považuje skutečnost, že je ADLER v tomto směru připraven na veškeré možné varianty a může tak diverzifikovat potenciální rizika. Především s pozitivním dopadem na životní prostředí a v neposlední řadě i směrem k zákazníkům garancí dostatečných skladových zásob. Ročně firma naskladní zhruba 350 kontejnerů, což v absolutním počtu kusů představuje víc jak 15 milionů.

 

Společnost ADLER Czech, a.s. se sídlem v Ústí nad Labem je středoevropským lídrem na trhu značkového reklamního textilu a předním dodavatelem v dalších zemích Evropy s důrazem na společenskou odpovědnost. Ve svém portfoliu má i segment pracovních oděvů. Společnost nabízí přes 300 různých produktů. Charakter obchodního modelu firmy je výhradní B2B založený na e-shopu, dostatečných skladových zásobách, rychlé logistice a dokonalých zákaznických službách. Jako přední hráč v daném sortimentu se značkami Malfini, Malfini Premium a Piccolio, který doplňují pracovní oděvy Rimeck a bezpečnostní obuv společnosti Bata Industrials, působí firma takřka ve 30 evropských zemích. Roční celkové tržby ve výši téměř 1,4 miliardy korun jsou výsledkem práce víc jak 320 zaměstnanců. Moderní, plně automatizovaný sklad v Ostravě disponuje kapacitou větší než dvacet pět milionů kusů reklamního textilu. Dodávky na klíčové trhy do okolních států jsou realizovány do 24 hodin. Všechny produkty společnosti ADLER podléhají přísným zkušebním testům a nesou světově uznávanou pečeť kvality OEKO-TEX Standard 100.

Více na www.adler.info  

 

Kontakt:

ADLER Czech, a.s.

Marie Logrová, PR manažer

Oblouková 391, Ústí nad Labem 403 40

GSM: 731 452 069, marie.logrova@adler.info

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS