Digitální obrazovky se na prodejnách zavádějí, ale zatím se moc nevyužívají. Výzkum ukáže, jaký mají vliv na chování.
V oblasti in-store komunikace využívají dodavatelé především tradiční materiály jako woblery a stoppery. Digitální obrazovky jsou sice nainstalované ve většině obchodních řetězců, ale inzerce v nich zatím příliš nefunguje. V hypermarketech Interspar by instalace digitálních obrazovek měla být dokončena do konce tohoto roku. Společnost Spar ČOS spustila své "televizní vysílání" už v průběhu loňského srpna a zatím v něm reklamu svým dodavatelům nabízí jako doplněk k mediálnímu mixu. "Reklama na digitálních obrazovkách je vhodná i pro lokální zacílení kampaně. Tento typ reklamy nejvíce využívají firmy z oblasti FMCG, ale také módy, cestovního ruchu a automobilů," říká Petr Jindra, marketingový ředitel Spar ČOS. Na obrazovkách zatím kromě reklam běží zprávy, počasí, přesný čas či módní přehlídka.
Obchodní řetězec Globus využívá obrazovky u pokladen již přibližně tři roky, ale podle Pavlíny Bakotové z marketingového oddělení společnosti je dále rozvíjet nehodlá. "Chceme, aby se zákazníci soustředili na zboží v regále," vysvětluje. Tesco dokončilo insta-laci digitálních obrazovek na všech svých prodejnách v lednu. Fungují již čtyři měsíce, ale např. minulý týden zde běžely pouze dvě reklamy - jedna na služby agentury, která obrazovky dodala, a druhá na nadační fond České televize. "Výsledky úspěchu zavedení digital signage můžeme hodnotit až v létě," hájí se Emil Kováč, country manager agentury POS Media, která in-store pro Tesco zařizuje. Pár jednorázových kampaní sice již na obrazovkách běželo, ale celkově toto médium zatím příliš využíváno není. "Mediální agentury by měly reklamu na digital signage nosičích automaticky nabízet v rámci mediálního mixu," říká Pavlína Klementová, marketingová manažerka POS Media.
Naopak jejich hlavní konkurent na trhu, agentura In Store Media, zavedení obrazovek na prodejny, které zastupuje, zatím nenabízí a ani v budoucnosti to neplánuje. "Nepovažuji digitální obrazovky za významný komunikační kanál," říká Petr Horský z agentury In Store Media.
Možným důvodem stagnace digitálních obrazovek v oblasti in-store je nedostatek výzkumů. Asociace POPAI momentálně takový výzkum připravuje. Původně jeho realizaci plánovali už na letošní březen, zatím jej ale přesunuli až na červen. "Výzkum se bude zaměřovat na konečné ovlivnění nákupního chování zákazníků," říká Michal Augusta, garant výzkumu a ředitel agentury Visual Impact.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS