Letošní veletrh EuroShop, který se uskutečnil od 16. do 20. února 2014 v německém Düsseldorfu, byl již tradičně největší celosvětovou prezentací novinek v oblasti vybavení, komunikace, designu a moderních technologií v prodejních místech.
Jak potvrdili zástupci pořadatele veletrhu z Messe Düsseldorf i samotní účastníci akce, veletrh probíhal v optimistické atmosféře a předčil všechna očekávání. Byly překonány rekordy návštěvnosti z minulého ročníku veletrhu, který se konal v roce 2011. EuroShop letos navštívilo více než 109.000 zástupců odborné veřejnosti ze 110 zemí světa.
Byla zaznamenána zvýšená návštěvnost ze zahraničí (dvě třetiny celkového počtu návštěvníků) a také účast zástupců odborné veřejnosti s vyšší rozhodovací pravomocí, kdy zástupci z top managementu představovali 73 % návštěvníků.
Mezi 2226 vystavovateli z 57 států reprezentovaly středoevropskou pobočku POPAI vybrané členské společnosti POPAI CE, a to konkrétně firmy Authentica, MORIS design, MBG, Ross a Willson & Brown.
EuroShop 2014 poskytl komplexní přehled o všech klíčových trendech oboru v rámci čtyř hlavních tematických sektorů. Část EuroConcept se zaměřila na vybavení prodejen, architekturu a design obchodů, osvětlovací techniku a chladící zařízení. V sekci EuroSales byly prezentovány projekty podpory prodeje, in-store marketingu, merchandisingu a vizuální komunikace. S novinkami z oblasti technologií v maloobchodě se mohli návštěvníci seznámit v segmentu EuroCis. Řešením v oblasti projektování, designu a výstavby veletržních expozic byla věnována část EuroExpo.
Veletrh charakterizovalo několik výrazných oborových trendů. Jedním z nich byla potřeba aktivně působit na emoce zákazníků s cílem vytvořit pozitivní zážitky při nakupování díky specifickému prostředí prodejních míst. S tím souvisí pozoruhodné prodejní koncepce, inovativní koncepty osvětlení, kreativní nápady v oblasti designu a zajímavé materiály, s nimiž mohou fyzická místa prodeje lépe vyniknout vedle e-commerce. V oblasti materiálů byla zřejmá tendence k přírodním materiálům, jako je textil, dřevo či lepenka.
Všudypřítomným tématem na EuroShopu byly vícekanálové prodejní strategie: integrace a propojení různých kanálů, ke kterým patří fyzické prodejny, web, mobilní komunikační nástroje s využitím nejmodernějších technologií. Patrný je další vývoj a zdokonalování digitálních médií, která jsou interaktivní ve vztahu k zákazníkovi a umožňují personalizovanou komunikaci a propojení mimo prodejní místa.
Zvláštní pozornost byla na veletrhu také věnována energeticky úsporným systémům osvětlení a účinným chladícím zařízením z hlediska spotřeby energie pro prodejny s potravinami.
EuroShop ukázal příznivé klima pro investice do prodejních míst. Jak uvádí Evropský institut pro obchod (EHI), celkový objem investic do rekonstrukcí, transformací a nové výstavby prodejen činil v roce 2013 6,8 mld. eur a dosáhl rekordní úrovně. Pokud jde o uspořádání nových obchodů, podle EHI maloobchodní řetězce investovaly v loňském roce v této oblasti o 25 % více než v roce 2010. Na EuroShopu více než 40 % návštěvníků uvedlo, že mají v úmyslu v průběhu příštích dvou let realizovat konkrétní investice. Návštěva EuroShopu pro ně znamenala nejen to, že získali informace o novinkách, ale výslovně sem přišli najít nové dodavatele a obchodní partnery.
Daniela Krofiánová
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS