Jak budeme komunikovat v místě prodeje?

Vloženo: 15.1.2011

Soutěž POPAI AWARDS  o nejúspěšnější reklamní prostředky v oblasti in-store komunikace patří k vrcholným událostem oboru marketingu v prodejních místech (marketing at-retail). Není jen místem soutěžení  nejlepších in-store realizací  v daném roce, ale je také ukázkou  inovativních směrů a moderních  řešení  v tomto oboru  a zároveň jedinečnou  inspirací  pro zadavatele reklamy a obchodní společnosti, jak lze uspět v místě prodeje díky ještě efektivnější komunikaci.  
Jinak tomu nebylo ani v  právě uplynulém ročníku soutěže POPAI AWARDS  2010, který proběhl na konci listopadu 2010 v prostorách  Clarion Congress Hotel Prague.


Do soutěže bylo zařazeno téměř 60 exponátů, které soutěžily v 15  kategoriích. V souladu s evropskými trendy a s aktuálním rozsahem působnosti oboru in-store marketingu byly inovovány kategorie soutěže a soutěžící mohli nově využít soutěžní kategorii zahrnující novinky, vyspělé technologie a rovněž kategorii ekologických koncepcí.
Soutěž provázel značný zájem odborné veřejnosti, a proto se  POPAI CE rozhodla uspořádat v závěru roku 2010 interaktivní setkání zástupců zadavatelů reklamy s vybranými úspěšnými tvůrci  in-store komunikace, kteří získali ocenění v soutěži POPAI AWARDS 2010. Ti se s účastníky setkání podělili se o své zkušenosti a prozradili recept na úspěch v in-store marketingu prostřednictvím praktických ukázek a výsledků kampaní z místa prodeje.

Robot Advee – novinka ve sféře multimediální komunikace

Jedním z hvězdných exponátů soutěže  byl  robot Advee od společnosti Bender Robotics,  který na soutěži POPAI WARDS 2010 zažil svoji premiéru a kterému porota soutěže přidělila hned  tři ocenění : cenu v kategorii “Novinky a vyspělé technologie“, Cenu za kreativitu a ocenění za Nejlepší materiálovou a technickou inovaci.
Dle Šimona Chudoby, jednatele společnosti Bender Robotics,  představuje tato technologická novinka zajímavou budoucnost ve  sféře  moderních technologií  a multimediální komunikace a nabízí využití v různých oblastech.  V rámci  kongresů,  plesů a dalších eventů může  robot zatraktivňovat  danou akci dle předem stanoveného zadání.  Druhou oblastí využití jsou veletrhy a výstavy – zde se robot bude pohybovat ve výstavních pavilonech a upoutávat pozornost návštěvníků k danému stánku.  Další plánovanou sférou využití robota jsou obchodní centra s cílem zaujmout pozornost zákazníků ke konkrétním produktům.  Robot je plně autonomní z hlediska pohybu díky sofistikované lokalizační technologii,  pomocí ultrazvukových senzorů je schopen zjistit překážku a pomocí systému „ face detection“  identifikuje člověka a komunikuje s ním. Pro zacílení na určitý segment je možné přizpůsobit grafiku pláště robota dle požadavku zadavatele, jeho design i jeho osobnost.
Robot nabízí  novou formu zážitkové reklamy, která upoutá a delší dobu udrží pozornost širokého spektra potenciálních zákazníků. „ Na akci POPAI CE účastníci strávili při komunikaci s robotem v průměru 3 až 4 minuty,“ zdůraznil Šimon Chudoba.
Na základě zábavné interaktivní komunikace robot vytiskne leták se slevou či jinou výhrou, variabilita v menu robota je široká, jde například o interaktivní mapy, videa,  interaktivní hry s možností výhry apod.

Křišťálový lesk, luxus a čistota

Hlavní cenou POPAI Awards 2010 byl korunován permanentní stojan „STOCK display“, který v soutěži prezentovala firma Willson &Brown Czech s.r.o.  Zadání od firmy Stock na vývoj a výrobu permanentního stojanu pro prémiovou  vodku  Stock Prestige  zahrnovalo  zásadní požadavek, aby stojan navazoval kvalitou a designem na charakter vystaveného sortimentu  v segmentu alkoholických nápojů. „ Při vývoji  designu  stojanu jsme se řídili přívlastky, jako je ledová čistota, křišťálový lesk, luxus a klasika,“ zdůraznil Jakub Teodorowski, ředitel společnosti Willson &Brown.  V souladu s těmito požadavky se rozhodli použít pro výrobu stojanu kvalitní materiály, velmi výrazné osvětlení bílé chladné barvy a také klasický tvar. Inspirací byl ledový blok, jeho tvary, a kombinace křišťálově čirých i matných částí. Zvolenými materiály pro výrobu stojanu byly dibond z broušeného hliníku, který působí luxusně díky vysokému lesku, leštěná nerezová ocel, která vytváří zrcadlový efekt a krásně prosvětluje vystavené výrobky, a  LED diody se světelnými efekty. 
Silně zpevněné police stojanu udrží velkou váhu vystavených výrobků. Celkově výrazný  dojem odpovídá zboží nejlepší kvality, které si zákazník ze stojanu odnáší a použité  kvalitní materiály navozují pocit luxusu.  Stojany byly nedávno umístěny v maloobchodních řetězcích Tesco a Alma a první poznatky jsou velmi pozitivní, neboť stojany výrazně upoutávají pozornost.  

Permanentní stojany pro prodej baterií na evropském trhu

Další případová studie se týkala vývoje a výroby řady stojanů pro firmu Panasonic. Tomuto  exponátu  byla v soutěži udělena cena  za Vynikající realizaci.  Jak uvedl Radomír Klofáč, jednatel společnosti MORIS design s.r.o.,  geneze a realizace zakázky byla velmi zajímavá.
Výrobě předcházel detailní monitoring trhu v Evropě, kdy tým designerů firmy MORIS design  procestoval  klíčové státy EU a navštívil až 150 prodejních míst pro získání přesnějších informací o specifikách jednotlivých trhů.
V konečné fázi bylo na základě vývoje různých stojanů vybráno 28 konkrétních typů stojanů, které představují konkrétní in-store řešení podle zóny umístění a typu prodejního místa a pokrývají veškeré specifické potřeby prodejců v jednotlivých zemích.  Jde o škálu stojanů od jednoduchých, levných a malých stojanů až po prémiové veliké stojany pro luxusnější obchody.  Stojany jsou velmi skladné a rychle a jednoduše smontovatelné, tak aby obsluha v prodejně dokázala stojany bezproblémově  a rychle sestavit. 

Imageové stojany pro prezentaci prémiové řady mobilních telefonů

Sada tří imageových podlahových stojanů pro prezentaci  exkluzivních mobilních telefonů  Samsung byla  vytvořena společností DAGO s.r.o.  pro celorepublikovou road show. V soutěži se tento projekt stal vítězem kategorie „Elektronika“.
Součástí prezentace stojanu je promotérka, která vysvětluje technické parametry nabízených výrobků a ukazuje konkrétní modely mobilních telefonů. Produkt je v horní části stojanu nasvícen tak, aby působil jako šperk.
Záměrem této in-store realizace  bylo vytvořit unikátní a originální prezentaci exkluzivních výrobků, která se odlišuje od standardního vystavení a nabízí zákazníkovi možnost, aby si výrobek vyzkoušel.  
Jak potvrdil Marek Končitík ze společnosti DAGO s.r.o., zvolené pojetí stojanu vyvolávalo  v prodejních místech u zákazníků okamžitou  reakci  a podpořilo chuť zákazníků výrobky testovat.
Díky kombinaci světel, plexiskla a jednoduchosti evokují stojany prémiovost, čistotu, dokonalost prezentovaného mobilního telefonu a zvyšují povědomí o značce a produktu.

Atraktivní dárek pro konzumenty značkové whiskey
Úkolem pro agenturu McCoy & Partner bylo navrhnout on-trade promotion k příležitosti stého výročí, dnes již legendárního, hranatého tvaru lahve Ballantine’s.
V rámci kampaně „Legendární formát“ byla navržena mechanika impulzivních dárků, která měla motivovat konzumaci whisky v podnicích.  Jedním ze tří navržených dárků v rámci kampaně byl i diář Ballantine’s, jehož přední část obsahuje řadu zajímavých informací o whisky obecně, ale hlavně o Ballantine’s. Na část popisující informace o značce a produktu navazují degustační listy, na kterých může spotřebitel hodnotit své oblíbené drinky. Následně diář pokračuje klasickým kalendáriem. Diář zaujal v soutěži  POPAI Awards 2010 a zvítězil v kat

Kontaktujte nás

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS