Případové studie nových projektů v místě prodeje od zadání až po jejich implementaci a jejich dopad byly hlavním tématem nedávného semináře POPAI CE v Bratislavě, které zaujalo zástupce z nejrůznějších segmentů slovenského trhu. Ti využili jedinečné příležitosti získat přímo od tvůrců projektů podrobné informace o tom, co v současnosti skutečně funguje v in-store.
Atraktivní prezentace a posílení image značky v prostředí lékáren
Cílem projektu, jehož realizátorem je společnost Figrema, bylo vytvořit jednoduchý, funkční a přitom atraktivní pultový stojan, který je určen k nabídce výrobků a k podpoře image společnosti GlaxoSmithKline v lékárnách. Klíčovým požadavkem zadavatele bylo modernizovat a osvěžit design stávajícího stojanu umístěného v lékárnách, posílit značku produktů při zachování rozměrů i funkčnosti stávajícího zobrazovacího systému.
Dalším požadavkem bylo zvýšení přehlednosti, snadnější výměna zboží a jednodušší
ovládání multifunkční jednotky ze strany koncového zákazníka, který může při návštěvě lékárny ovládat sám příslušný program na displeji. Stojan také musel splňovat přísná a náročná kriteria na zabezpečení a odvětrání.
Pro výrobu stojanu byla zvolena kombinace materiálů: lamino, dibond, kov a plast.
Celkem bylo vyrobeno v sérii 100 kusů stojanů a proběhla jejich instalace zatím na 80 lékárnách v ČR a SR.
Zadavatel získal na stojan pozitivní ohlasy ze strany provozovatelů lékáren, pokud jde o
design, efektivní plnění nebo výměnu nových produktů a také jednoduché
logické ovládání multifunkčního displeje ze strany koncového zákazníka. Rovněž již po pár týdnech zaznamenal zvýšený zájem o své propagované produkty.
Světelný display ve tvaru zubu evokuje čistotu zubních ordinací
Záměrem společnosti Johnson & Johnson bylo zviditelnit portfolio produktů ústní hygieny v zubních ordinacích a v lékárnách se specializací na ústní hygienu. Na základě tohoto záměru vyrobila společnost Authentica pultový stojan, který prezentuje produktovou řadu ústních vod Listerine, sortimentní řadu Reach, která zahrnuje zubní kartáčky a zubní nitě, a také vysoce kvalitní pasty Rembrandt. Při formulaci požadavků zadavatel specifikoval, aby POP materiál byl trvanlivý a aby dokázal představit veškeré portfolio sortimentu ústní hygieny firmy a zároveň nebyl rozměrově velký.
Dle zadání byl vytvořen jednoduchý, čistý design stojanu ve tvaru zubu, který koresponduje s prostředím – čistotou zubních ordinací, kde je umístěn. V souladu se zvoleným designem bylo zajištěno prosvětlení stojanu pomocí LED diod a LED samolepících pásků.
S ohledem na využití stojanu bylo nezbytné, aby POP materiál byl snadno upravovatelný a ošetřitelný tak, aby byly splněny hygienické nároky v ordinacích a lékárnách. Proto byly pro jeho výrobu zvoleny materiály, jako je opál, čirý akrylát a čirý PET. Díky barevnosti produktů a jejich prosvětlení ze zadní strany vytváří display nepřehlédnutelnou světelnou mozaiku a působí velice luxusním dojmem. Použitím dvojitého dna, ve kterém jsou produkty usazeny, se zvýšila jejich stabilita.
Stojan na značková pera pro celosvětové nasazení v prodejnách
Tento in-store projekt byl vyvinut firmou Dekor pro značku kvalitních psacích potřeb Parker. Zákazník požadoval vytvořit jednoduchý pultový stojan, který bude splňovat několik kritérií: zajistí jasnou identifikaci značky Parker v místě prodeje, prezentaci minimálně 40 kusů kuličkových per z produktové řady a bude možné jej umístit na prodejní pult. K dalším požadavkům zákazníka patřilo zabezpečení zboží proti krádeži a také možnost, aby si zákazník pera před samotnou koupí vyzkoušel. Při tvorbě designu stojanu vycházeli designeři z prvků corporate identity firmy Parker, v jejímž logu je šíp a na základě tohoto prvku byl upraven tvar stojanu.
Při konstrukci stojanu byl brán ohled na jednoduchost a cenu, jelikož stojan byl plánovaný pro masové nasazení v prodejních místech. Stojan byl vyroben z permanentních materiálů s ohledem na požadavek dlouhodobé životnosti stojanu. Použitými materiály byly MDF s lakováním metalickou barvou, plast, čiré plexisklo a sítotiskové potisky.
Horní část stojanu je otočná, což umožňuje prezentovat jednoduchým způsobem
všechny pera, které jsou ve stojanu umístěna. Pro vyzkoušení per slouží bločky, které zákazník najde v podstavě stojanu. Samotná pera jsou uchycena do univerzálních plastových držáčků, které jsou dostatečně pružné k tomu, aby bylo možné ve stojanu prezentovat pera z různých produktových řad a odlišných rozměrů.
Za zmínku stojí i balení, které splnilo náročné požadavky na maximální ochranu stojanu při distribuci kurýrní - zásilkovou službou. Celkem bylo vyrobeno 7000 ks stojanů pro celosvětové nasazení v prodejních místech.
Inovativní technologie efektivně komunikuje nabídku loterijních her
Totem od společnosti Dekor byl vytvořen pro významnou italskou loterijní společnost Sisal. Projekt vznikl v souvislosti s uvedením nové loterijní hry na trh, kdy firma Sisal chtěla podpořit novou hru především v trafikách, kde se přijímají sázky. Dle briefu bylo třeba vymyslet kreativní, designové, technické i materiálové řešení, které zajistí viditelnou komunikaci značky a nové hry.
Základní část stojanu byla konstruována s ohledem na jeho časté používání a předpokládanou životnost (cca 2 roky) z kovu. Díly vyrobené z MDF jsou opatřeny ochranným lakem, který je odolný vůči otěru a poškrabání. Součástí police jsou 2 zásobníky na sázkové tikety. Nad policí je umístěn magnetický poster s vyměnitelnou grafikou, kde zákazník prezentuje pravidla loterijní hry. Jelikož je grafika vyměnitelná, lze stojan použít i pro ostatní hry nabízené zákazníkem. Monitor je připojen k internetu a jsou na něm zobrazovány on-line výsledky hry. Logo je řešeno panelem, který je prosvětlený LED technologií, permanentní grafikou a 3D efektem. Technologie výroby takto prosvětleného panelu je chráněna průmyslovým vzorem, který vlastní firma Dekor.
Do budoucna je předpokládáno masové umístění stojanů do všech sázkařských sběren zákazníka.
Originální vizuální zážitek zvyšuje zájem spotřebitelů v síti HORECA
Tento technologicky vyspělý nástroj byl vyroben firmou Dekor pro značku Grey Goose, která patří do portfolia firmy Bacardi, a to konkrétně pro její prezentaci na americkém trhu.
Grey Goose Animated Crystal sign je primárně určen pro instalaci v barech k podpoře prodeje nové řady značkového alkoholu Grey Goose se zvýrazněním jeho možných příchutí.
Základní požadavek zadavatele se zaměřil na využití technologie lightboxů a začlenění animace. Tenký lightbox LED využívá mikroprocesorové řízení světelných efektů, které v kombinaci se speciálně zabarveným čelním panelem z akrylátu dosahuje decentních vizuálních efektů. Ty nenásilnou formou upoutají pozornost na prezentované produkty.
K nesporným výhodám lightboxů patří dlouhá životnost, velmi nízká energetická spotřeba a jejich tenkost.
Mikroprocesorové řízení umožňuje nahrát několik zákaznických programů animace a ty měnit pomocí malého vypínače na zadní straně lightboxu. Zástupce odpovídající za komunikaci v místě prodeje si tak může navolit variantu podle typu prodejního prostředí.
Dynamické prvky inspirují k nákupu kávy
Jednoduché zadání společnosti Alois Dallmayr Automaten – Service požadovalo zvýraznit kreativním způsobem nápojové automaty a zároveň je odlišit od konkurence tak, aby zákazník při výběru nápoje přistoupil k nápojovému automatu firmy Dallmayr a nikoliv ke konkurenčním automatům. Zadavatel zdůraznil jako exkluzivní výhodu skutečnost, že jeho nápojové automaty zahrnují mlýnek na zrnkovou kávu, která se v automatu čerstvě umele a zákazník tak získá kvalitní kávu espresso jako v restauraci.
Tvůrce in-store aplikace, kterým je společnost ŠTIKA, se inspiroval touto originální myšlenkou a vytvořil maketu ručního kávového mlýnku většího rozměru, kterou umístil na nápojový automat. Rotující pohyb dřevěného ramene kávového mlýnku, který je poháněn motorkem, evokuje mletí zrnkové kávy a podněcuje k nákupu kávy dobré kvality.
Daniela Krofiánová
Fotky uvedených projektů jsou v příloze.
fotkyproduktu (8,01 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS