POPAI CE dokončila rozsáhlý průzkumový projekt, který se zabýval testováním vybraných podlahových stojanů a zkoumal vliv změn jednotlivých parametrů stojanů na jejich účinnost z hlediska prodeje. Průzkum se rovněž zaměřil na analýzu prodejní plochy a stanovení optimálního umístění stojanů z hlediska prodejního potenciálu.
Hlavním cílem průzkumu bylo tedy ukázat, jaký je optimální podlahový stojan" a "kam" jej v budoucnu umístit. Testování se uskutečnilo na stojanech s nápoji firmy Coca-Cola a na stojanech s tyčinkami Snickers od společnosti MARS.
Průzkum „POP Advertising Display Power“ realizovala POPAI ve spolupráci s agenturou Ipsos-Tambor a hlavními partnery průzkumu, společnostmi Coca-Cola HBC Czech republic a MARS Czech. Průzkum proběhl za účasti dalších partnerů - společností DAGO, DEKOR, Freeboard, STI Česko a časopisu Marketing& Media, který byl hlavním mediálním partnerem projektu. Průzkum rovněž podpořila soukromá vysoká škola B. I. B. S. (Brno International Business School) jako odborný partner.
Výzkum zahrnoval tři hlavní kroky.
V první fázi projektu, která se uskutečnila ve formě skupinových diskuzí, byly vyhodnoceny názory zadavatelů, zástupců maloobchodu i konečných spotřebitelů týkající se vnímání stojanů, využívání míst pro jejich umístění, vlivu jednotlivých parametrů podlahových stojanů na nákupní impuls.
V další části projektu byly týmem výzkumníků Ipsos Tambor identifikovány přímo na prodejní ploše vybraných prodejen tzv. hot spots čili místa s vysokou koncentrací nakupujících, která jsou nejvhodnější pro umístění POP aplikací.
A konečně v rámci poslední fáze průzkumu byl v prodejních místech změřen a analyzován potenciál jednotlivých umístění identických stojanů (1 typ Snickers a 1 typ Coca-Cola) s cílem zjistit nejatraktivnější umístění stojanů. Následovalo testování různých typů stojanů (5 typů stojanu Snickers a 5 typů stojanu Coca-Cola) na stejném umístění s cílem změřit, do jaké míry stojan podporuje impulsní nákup a jak nakupující hodnotí různé aspekty stojanů.
Hlavní prezentace průzkumu a detailní představení jeho výsledků proběhne v rámci programu konference Marketing-at retail POPAI forum, kterou pořádá POPAI CE 25. 11. 2010 v kongresovém centru Clarion Congress Hotel Prague v Praze 9.
Daniela Krofiánová
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS