Letošní ročník soutěže o nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech, jejímž pořadatelem je středoevropská pobočka POPAI, představil nejnovější projekty komunikačních prostředků v místě prodeje i v dalších místech kontaktu se spotřebiteli. Akce proběhla v závěru listopadu v Kongresovém centru U Hájků za podpory světové asociace POPAI.
Do soutěže bylo zařazeno celkem 76 exponátů (vloni 68 exponátů) v 15 soutěžních kategoriích.
Soutěžní expozice i slavnostní vyhlášení výsledků POPAI AWARDS 2013 byly součástí mezinárodní odborné akce POPAI day 2013, která rovněž zahrnovala doprovodný konferenční program, vyhlášení vítězů studentské soutěže o nejlepší design komunikačních in-store prostředků a gala večer.
Kromě tradičních POP materiálů, podpůrně propagačních předmětů, prostředků pro vybavení obchodů a nástrojů světelné komunikace byly v soutěži zastoupeny také novinky v oblasti digitální a multimediální komunikace a integrovaných in-store projektů.
Úroveň soutěže a kvalita soutěžních projektů byly velmi pozitivně hodnoceny návštěvníky akce. Dle výsledků hodnocení spokojenosti bylo 92 % účastníků akce se soutěží spokojeno.
Absolutním vítězem soutěže se stal Led Lenser promo stojan jehož autorem a přihlašovatelem je společnost MORIS design s.r.o. Tato realizace rovněž zvítězila v kategorii „Služby podpory prodeje – promo stojany“.
Prezentační stojan je určen pro atraktivní umístění na prodejních pultech pro prezentaci jedné svítilny Led Lenser v prodejnách s možností vyzkoušení výrobku.
Stojan je univerzální pro všechny rozměry vyráběných svítilen – má polohovatelné držáky. Prodejce dle potřeby jednoduchou úpravou změní na stojanu vzdálenost držáků a může po snadné výměně grafiky realizovat promo bez nutnosti merchandiserů či servisních techniků. Produkt je chráněn před odcizením lankem s navijákem. Zboží je vyšší cenové hladiny a stojan je designován jako luxusní, což je akcentováno tvarem, decentním podsvícením a nerezem. Stojany se vyváží do 45 zemí a při jeho použití jsou registrovány nárůsty prodeje v desítkách procent.
Mezi nejúspěšnějšími exponáty soutěže se rovněž umístil unikátní stojan Pivomat pro pivo Pardál od společnosti Dago, s.r.o., který získal cenu za kreativitu, byl oceněn za nejlepší materiálovou a technickou inovaci a také byl vítězem kategorie, ve které soutěžily prototypy, vzorky a exponáty z dovozu.
Záměrem zadavatele projektu, kterým je Budějovický Budvar, bylo podnítit zákazníky na prodejních plochách, aby si vyzkoušeli netradiční způsob nákupu. „Pivo Pardál – český pivní ideál – je pivem, které si zaslouží každý, kdo o pivo chce bojovat. Právě svou sílu může zákazník projevit stlačením páky, která pivo uvolní. Bojujte o pivo, nekupujte levné náhražky, kupujte to nejlepší!“ Takto by se v krátkosti dal popsat cíl stojanu, který svým originálním zpracováním láká zákazníky, aby si pivo Pardál vyzkoušeli.
Exponát z vlnité lepenky Jack Daniel´s Honey od společnosti Authentica s.r.o. byl vyhodnocen jako nejlepší POP materiál na bázi papíru. Display byl vytvořen pro zadavatele Brown-Forman ČR/SR a byl instalován v supermarketech a hypermarketech. Tento trvanlivý podlahový stojan zachovává prémiový vzhled při nízkých výrobních nákladech.
Svým tvarem a brandingem výrazně upozorňuje na nový produkt v řadě whisky Jack Daniel’s, kterým je Jack Daniel‘s Honey. Velmi atypický tvar ve tvaru včelí plástve stojanu přitahuje pozornost zákazníků na trhu a plní tak maximálně účel dle přání klienta, kterým je výrazné druhotné umístění na prodejní ploše pro daný produkt.
Akci POPAI day letos opět doprovázel značný zájem odborné veřejnosti a v rámci celodenního programu včetně gala večera ji celkem navštívilo kolem 500 zástupců top a středního managementu zadavatelů reklamy, retailu, výrobců POP, reklamních agentur a médií.
Seznam všech oceněných exponátů POPAI AWARDS 2013 a katalog soutěže najdete na
http://www.popai.cz/4-333/Vysledky-souteze-POPAI-AWARDS2013.aspx
Daniela Krofiánová
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS