POPAI fórum 2014 o nejnovějších trendech v místě prodeje ve prospěch zákazníka

Vloženo: 3.12.2014

Konferenční centrum U Hájků už podruhé hostilo tradiční akci POPAI DAY, jejímž pořadatelem byla asociace POPAI CE. V rámci programu akce proběhla konference POPAI fórum s mezinárodní účastí.  
 

Účast špičkových tuzemských i zahraničních přednášejících přilákala na konferenci několik stovek návštěvníků z řad zadavatelů i reklamních agentur. Byl pro ně přichystán celodenní maraton přednášek, který přinesl detailní analýzu zásadních změn ve sféře marketingové in-store komunikace a zároveň umožnil nahlédnout do budoucnosti prodejních míst. 

Řada unikátních případových studií, které tvořily významnou část programu, ukázala, co je zásadní pro účinnou komunikaci a pro tvorbu lepších prodejních míst ve prospěch zákazníka. 


"Náš trh stále trpí deficitem pozitivních emocí nejen v samotných místech prodeje, ale i ve vztazích mezi zákazníky a dodavateli," zdůraznil v úvodu konference Daniel Jesenský, prezident POPAI CE, který jako moderátor provedl účastníky celým programem konference.
 „Konzistentní zážitek z nakupování není jen o nákupním prostředí, ale také o osobním přístupu k zákazníkovi, roli prodavače, spokojenosti zákazníka s cenou a kvalitou produktů…všechny tyto faktory ovlivňují to, zda zákazník odchází spokojen a je ochoten se vracet, nebo dokonce sdílet tuto pozitivní zkušenost dál.“

Ideálním rozjezdem programu byla přednáška Doc. PhDr. Jiřího Buriánka, CSc. z Univerzity Karlovy, sociologa, který se na vývoj ve společnosti a změny ve spotřebitelském chování podíval optikou společnosti her, zážitků a svádění. „Když si vzpomenu na svou osobní zkušenost, tak nedávno jsme zkoušeli testovat hypotézy o tom, zda nová generace už je jiná, ale nějak nám to nevycházelo. Snažili jsme se vyzkoumat, jestli nová generace řeší věci jinak a kromě práce se soustředí i na vyřizování jiných věcí a ačkoliv se ukázalo, že generace je jiná, tak nám vše ne zcela vyšlo. I když jsme se opravdu snažili, vyšlo, že ten přechod je pozvolnější, než jsme čekali,“ popsal vlastní zkušenost se změnami ve společnosti Jiří Buriánek.

Hlavními hvězdami konference byly zahraniční osobnosti. O budoucnosti marketingu v místě prodeje hovořili viceprezident německé pobočky agentury Cheil Marc Feige. Mezinárodní trendy v POP představila marketingová ředitelka STI Group Claudia Rivinius. Do mozku nakupujících se na závěr konference podívala Michelle Adams, zakladatelka a ředitelka výzkumné agentury Marketing Brainology, která je zaměřena na neurovědu, myšlenkové pochody a jejich využití v marketingu. Nejnovější výzkumy racionálního a emocionálního nákupního rozhodování ukázaly cestu, kudy lze  působit na stále náročnějšího a vybíravějšího nakupujícího.

Důležitý byl i pohled ze strany obchodníků, které v roli spíkra na konferenci tentokrát zastupoval Daniel Novotný, šéf marketingu a komunikace řetězce Penny Market. A že místo prodeje je cílová rovinka, ve které vyhráváte závod o zákazníka, ukázal PhDr. Luboš Rezler, senior client director Millward Brown. Ten upozornil například na nabourání tradičního nákupního schématu posledních let, kdy nakupující vybrali zboží v prodejně a následně ho objednali za nižší cenu na internetu. Tento trend se podle Rezlera nyní obrací. „Nejnovější trend je, že si vyberu něco online a nakoupím to v obchodě.“

Blok případových studií zahrnoval celkem šest nejrůzněji zaměřených úspěšných projektů, které využívaly nejnovější trendy v in-store marketingu a byly praktickými ukázkami toho, jak komunikační nástroje v in-store ovlivňují postoj spotřebitelů ke značce či produktu. Zaujala například kampaň Heinekenu, který se oproti konkurenci dlouhodobě vymezuje komunikací konzumace piva jako zážitku. DNA značky (styl a design) byla přetavena v sales promotion imageových  produktů, se kterými se mohli konzumenti setkat v místě prodeje – restauracích a barech. Stylová prezentace Heinekenu byla na konferenci podtržena lomenou obrazovkou pro zpětnou projekci, která návštěvníkům prezentovala jednotlivé prvky komunikace. O návrhy a realizaci se postarala firma Čermák Design.

Další zajímavou značkou, která vsadila na propojení online a offline světa, je Zoot.cz. Ta na konferenci představila svůj koncept „Výdejny radosti“. Stylová podoba poboček navazuje na celkovou image Zootu jako prodejce módy.

Za zmínku rozhodně stojí i případová studie kampaně Český svět grilování -  cross promo značek Bongrain a Interspar. Na základě obliby grilování v českých rodinách (65 % rodin griluje) vznikla idea poskytnout produkty pro víkendové grilování v rámci Intersparu na jednom místě v prodejně – masa, pivo, další pochutiny, ale hlavně sýry na gril,  zejména Sedlčanský Hermelín na grilování. K tomu připočtěte komunikační kampaň v dalších médiích, letákové akce. Výsledkem je úspěšné cross promo, které bylo vytvořeno na míru produktu, prodejnímu kanálu i cílové skupině.

Průběh konference přibližují  fotky v příloze. 
 

Kontaktujte nás

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS