Digitální komunikace se slibně rozvíjí, větší část cesty má však ještě před sebou. Digitální komunikace v místě prodeje je téma, které by dle reakcí zadavatele rozhodně zajímalo, ale paradoxně o něm mají spíše méně než více informací. Díky této informační mezeře jsou digitální média nezřídka prázdná a efektivní metoda komunikace se rozvíjí pomaleji, než by mohla. Asociaci POPAI CE zajímá především digitální komunikace v místě prodeje a tak se rozhodla zrealizovat workshop na toto téma. Samotné téma sklidilo u zadavatelů velký zájem. Závěry a výsledky workshopu shrnuje tento článek.
Digitalizace místa prodeje? Ano.
Digitalizace místa prodeje je posilující trend, který je v České republice jednoznačný. Již dnes lze s in-door i out-door digitálními sítěmi velmi efektivně z pohledu zadavatele pracovat. Nabízejí velmi unikátní možnost komunikace s velkým kreativním potenciálem (autosalony, banky, retail řetězce…) a často jsou v místě prodeje prakticky nejlepší volbou (lékárny, obchodní centra…).
Reklama, informace, rychlost…
Digitální zobrazovače nejsou výhradním nositelem reklamy. Efekt reklamního sdělení je naopak často posílen další přidanou hodnotou pros potřebitele, kterou tvoří praktické informace (počasí, doprava, …).Ty skutečné a moderní digitální sítě umožňují navíc měnit vysílaný obsah v celé síti díky centrálnímu řízení a obsluze v reálném čase s prodlevou v řádu minut. U vybraných zobrazovačů je pak možné spustit verzi spotu šitou na míru cílové skupině, která právě zobrazovač sleduje.
Čísla a data - ČR (zdroj: členové POPAI CE, provozovatelé systémů a internet)
V současné době můžou zadavatelé komunikovat v rámci České republiky skrz 104 digitálních systémů. Indoor systémů je 65, outdoor pak 39. Indoor nabízí zadavatelům více jak 1 800 lokalit a více jak 5 000 zobrazovačů. Celorepublikových in-door digitálních systémů je 20 a nabízejí více jak 4 000 zobrazovačů. Systémů s místní působností je pak v České republice 45. Z hlediska typologie lokalit digitálních in-door systémů je pak členění následující: doprava – 6%, zábava a sport – 39%, obchodní centra - 52%, ostatní – 3%. Celkem je pak v ČR 126 obchodních center osazeno 2 890 zobrazovači.
Kde začít z pohledu zadavatele
Zadavatelé by měli požadovat více informací od svých mediálních a reklamních agentur. Jsou to jejich partneři, kteří kampaně plánují a jejich zkušenosti, zejména u mediálních agentur, které sdílejí mediální know how více klientů, nejsou nulové. Přímá cesta k datům, informacím a provozovatelům digitálních sítí pak vede například přes asociaci POPAI respektive její digitální sekci, která je jedním z mála aktivních integrátorů a odborníků na komunikaci v místě prodeje v ČR.
Výzvy a budoucnost
Výzvami jsou jednoznačně aktuálně připravený průzkum efektivity digitálních médií v místě prodeje asociací POPAI a častější využití digitální komunikace ze strany zadavatelů reklamy. Jsou to právě oni, kdo hrají klíčovou roli v oblasti rozvoje a růstu efektivity digitální komunikace v místě prodeje, ale i mimo něj.
Jaroslav Novák, garant Klub zadavatelů POPAI CE
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS