Středoevropská kancelář POPAI uspořádala další ročník mezinárodní odborné akce pod názvem „Marketing at-retail POPAI show 2012“, jejíž součástí byla soutěž POPAI AWARDS o nejlepší prostředky komunikace a reklamy v prodejních místech, doprovodný konferenční program a gala večer s předáním cen vítězům soutěže a společenským programem.
Akce proběhla 22. listopadu 2012 v dejvickém Hotelu Praha za podpory světové asociace POPAI a pod odbornou garancí POPAI France, která je organizátorem celoevropské soutěže POPAI AWARDS Paris v Paříži.
Soutěž POPAI AWARDS je již tradičně považována za vrcholnou událost oboru marketing at-retail. Přináší přehled o nejnovějších trendech v oblasti komunikačních prostředků v místě prodeje, ale i v dalších místech kontaktu se spotřebiteli.
V letošním ročníku soutěže se představilo 68 exponátů v 18 soutěžních kategoriích. V souladu s aktuální působnosti oboru in-store marketingu a jeho hlavními trendy soutěžily kromě tradičních POP materiálů, podpůrně propagačních předmětů a prostředků pro vybavení obchodů také systémy digitální a multimediální komunikace, projekty zážitkového marketingu, integrované in-store projekty a další. Odborná porota, která hodnotila vystavené exponáty, zahrnovala zástupce zadavatelů reklamy, maloobchodu, odborných médií a zástupce z oblasti designu a výroby prostředků podpory prodeje.
Soutěžní expozice zaujala mimo jiné vysokou úrovní designu a kvalitou zpracování vystavených exponátů, nápaditostí, technologickými inovacemi i zaměřením na více smyslovou komunikaci s cílem podpořit pozitivní emoce zákazníka a jeho jedinečné zážitky v in-store.
Soutěž se opět setkala s vysokým zájmem odborné veřejnosti. To potvrdil celkový počet návštěvníků akce (více jak 500 zástupců top a středního managementu zadavatelů reklamy, retailu, výrobců POP, reklamních agentur a médií) i účastníci společenského večera, kteří ve zcela zaplněném sále sledovali vyhlášení výsledků POPAI AWARDS 2012 a také studentské soutěže POPAI STUDENT AWARD 2012.
Nejúspěšnějším projektem soutěže se stal playtable Sony, jehož autorem a přihlašovatelem je společnost UNiBON spol. s r.o. Tato in-store realizace získala nejen absolutní vítězství v soutěži, ale také cenu za nejlepší materiálovou a technickou inovaci a rovněž zvítězila v kategorii „Elektronika“. Playtable byl speciálně vyvinutý pro společnost Sony Europe a je určený do showroomu prodejny Alza.cz. Cílem projektu bylo zvýraznit produkty klienta a nabídnout možnost rychlé a snadné změny zaměření dle potřeby propagace produktových řad, a to zejména pro digitální fotoaparáty, notebooky nebo tablety. Centrální logo a barva podsvícení jsou měnitelné dle právě probíhající promoční akce na konkrétní produkty. Jeden playtable tedy dokonale obsáhne na minimálním prostoru vystavení hned několika významných částí produktových řad klienta.
K nejvíce oceněným projektům soutěže patřil také projekt Czech shop London 2012 od společnosti MORIS design s.r.o., který zvítězil v kategorii „Shop in shop“ a rovněž mu byla udělena cena za kreativitu. Výstavní a prodejní stánek, který byl vyroben pro společnost ALPINE PRO, a.s., byl začleněn do celkového konceptu „Českého domu“ na LOH v Londýně. Design stánku vychází z původního konceptu Alpine Pro Organic. Zadáním bylo vytvoření reprezentativního prostředí pro setkávání s návštěvníky, prodej olympijské kolekce Alpine Pro a oficiálních suvenýrů, proto je stánek řešený jako maximálně otevřený prostor, který vybízí k návštěvě. Atmosféru stánku dokreslují otevřené boční a čelní stěny s otevřeným prosvětleným stropem, který dodává stánku potřebnou lehkost. Zadní část stánku slouží jako sklad a provozní zázemí. Ve stánku jsou použité textury s Kupkovými motivy na bílém pozadí, které celkově stánek prosvětlují a dodávají mu pozitivní nádech. Tím se protínají symboly výpravy českých olympioniků s dodavatelem jejich oblečení. Stánek je plně zabezpečen proti krádeži, je demontovatelný a díky modulárnímu provedení je možné měnit jeho velikost.
Kartonový stojan „Lipton stojan 1 paletový“ od společnosti Authentica s.r.o. byl v soutěži vyhodnocen jako nejlepší POP materiál na bázi papíru a zároveň se stal vítězem v kategorii „Nealkoholické nápoje“. Display byl vyroben pro společnost UNILEVER ČR. Největší důraz byl kladen na zvýšení vizibility produktů „Lipton - pyramidové čaje“ na moderním trhu. Při vývoji tohoto stojanu vycházeli designéři z tvaru pyramidy, kterou mají nové čaje Lipton. Stojan, do kterého lze umístit 14 kartonů s čaji Lipton, je funkční, snadno složitelný, tvarově neotřelý a díky grafice také nepřehlédnutelný.
Všechny oceněné projekty POPAI AWARDS 2012 mohou soutěžit za zvýhodněných podmínek v celoevropské soutěži POPAI AWARDS Paris 2013, která se uskuteční 28. 3. 2013 v Paříži.
Kompletní seznam oceněných exponátů POPAI AWARDS 2012 včetně jejich fotek a katalog všech exponátů soutěže najdete v příloze.
Daniela Krofiánová
Výsledky soutěže POPAI AWARDS 2012 (917,5 KB) | |
vitezne (4,14 MB) | |
POPAI_AWARDS_2012_Katalog_komplet_web (5,37 MB) | |
fotonaweb1 (21,41 MB) | |
fotonaweb2 (19,72 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS