Na přelomu letošního roku tomu bude již 15 let, kdy produkt značky ADLER doputoval ke svému prvnímu zákazníkovi. Dnes společnost patří mezi přední dodavatele reklamního textilu ve střední a východní Evropě.
Své jméno si buduje i na západ od našich hranic. Stabilně vyváží do 13 zemí Evropy, zákaznické portfolio zahrnuje více než 60 000 firem, primárně z řad reklamních agentur, společností zabývajících se potiskem a výšivkou či prodejců pracovních oděvů.
V rámci ekonomického podnikání sází společnost na důsledné dodržování kvality. Řízení celého procesu začíná už při výběru dodavatele. Odsouhlasení nového výrobce a jeho následného zařazení mezi stávající portfolio dodavatelů společnosti ADLER patří mezi klíčové interní procesy, který jsou velmi přísné a striktně dodržované. Výrobce je povinen předložit příslušné certifikáty potřebné pro výrobu a export (Eko-Tex, BSCI-Business Social Compliance Initiative včetně exportní licence příslušného ministerstva průmyslu a obchodu).
“Pokud tak není schopen učinit, jsou jednání o možné spolupráci okamžitě ukončena, nemáme totiž jistotu, že se nejedná o černé výrobny, které se nachází mimo dohled příslušných orgánů“ konstatuje Radek Veselý, generální ředitel.
„BSCI je iniciativa Asociace zahraničního obchodu – FTA, jejímž cílem je zajistit, aby na trh byly dodávány jen výrobky, při jejichž výrobě a distribuci jsou respektovány základní pracovně právní a etické zásady“.
Zdroj:www.cqs.cz
Dalším krokem je osobní návštěva potenciálního dodavatele. Provádí ji osobně ředitel oddělení strategického nákupu nebo pracovníci oddělení kontroly jakosti společnosti ADLER, kteří jsou v Asii nepřetržitě fyzicky přítomni. Je pořízena rozsáhlá fotodokumentace a důkladná kontrola nastavených interních procesů. Vždy a za každých okolností je požadováno předložení dokumentace týkající se plánování výroby. Díky těmto dokumentům je možno okamžitě odhalit, zda výrobce dodržuje lidská práva včetně povinné předepsané přestávky a povinné pracovní doby, k čemuž se zavázal svou žádostí o certifikaci. Jedná se o zdánlivé maličkosti, ale právě ty v důsledku vypovídají o celkovém stavu továrny
„Právě každodenní přítomnost našich zaměstnanců ve výrobních továrnách, nám umožňuje aplikovat evropské standardy kvality a vyvíjet soustavný tlak na zlepšování pracovních podmínek u našich dodavatelů v Asii,“ upřesňuje Aleksandar Alačkov, business director.
„Například v Bangladéši se potkáváme ve stejné továrně s výrobci produktů světově známých retailových a sportovních značek. Výrobna po vzoru Tomáši Bati poskytuje pro své dělníky ze vzdálenějších oblastí ubytování a i základní lékařská ošetření přímo na půdě továrny. Vlastní i certifikát „Fair Trade“, který zaručuje, že každému rolníku bude vyplacena spravedlivá cena za dodanou bavlnu, ze které pak produkty vznikají. “
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS