Úspěch stavíme na základech společenské odpovědnosti

Vloženo: 2.11.2014

Na přelomu letošního roku tomu bude již 15 let, kdy produkt značky ADLER doputoval ke svému prvnímu zákazníkovi. Dnes společnost patří mezi přední dodavatele reklamního textilu ve střední a východní Evropě. 

Své jméno si buduje i na západ od našich hranic. Stabilně vyváží do 13 zemí Evropy, zákaznické portfolio zahrnuje  více než  60 000 firem, primárně  z řad reklamních agentur, společností zabývajících se potiskem a výšivkou či prodejců pracovních oděvů.

 V rámci ekonomického podnikání sází společnost na důsledné dodržování kvality.  Řízení celého procesu  začíná  už při výběru dodavatele. Odsouhlasení nového výrobce a jeho následného zařazení mezi stávající portfolio dodavatelů společnosti ADLER patří mezi klíčové interní procesy, který jsou velmi přísné a striktně dodržované.  Výrobce je povinen předložit příslušné certifikáty potřebné pro výrobu a export (Eko-Tex, BSCI-Business Social Compliance Initiative včetně exportní licence příslušného ministerstva průmyslu a obchodu).

 “Pokud tak není schopen učinit, jsou jednání o možné spolupráci okamžitě ukončena, nemáme totiž jistotu, že se nejedná o černé výrobny, které se nachází mimo dohled příslušných orgánů“  konstatuje Radek Veselý, generální ředitel.

 „BSCI je iniciativa Asociace zahraničního obchodu – FTA, jejímž cílem je zajistit, aby na trh byly dodávány jen výrobky, při jejichž výrobě a distribuci jsou respektovány základní pracovně právní a etické zásady“.
Zdroj:www.cqs.cz

Dalším krokem je  osobní návštěva potenciálního dodavatele.  Provádí ji osobně ředitel oddělení strategického nákupu nebo pracovníci oddělení kontroly jakosti společnosti ADLER, kteří jsou v Asii nepřetržitě  fyzicky přítomni. Je pořízena rozsáhlá fotodokumentace a důkladná kontrola nastavených interních procesů. Vždy a za každých okolností je požadováno předložení dokumentace týkající se plánování výroby. Díky těmto dokumentům je možno okamžitě odhalit, zda výrobce dodržuje lidská práva včetně  povinné předepsané přestávky a povinné  pracovní doby, k čemuž se zavázal svou žádostí o certifikaci. Jedná se o zdánlivé maličkosti, ale právě ty v důsledku vypovídají o celkovém stavu továrny
 
Právě každodenní  přítomnost našich zaměstnanců ve výrobních továrnách, nám umožňuje aplikovat evropské standardy kvality a vyvíjet soustavný tlak na zlepšování pracovních  podmínek  u našich dodavatelů v Asii,“ upřesňuje Aleksandar Alačkov, business director.
Například v  Bangladéši se potkáváme ve stejné továrně s výrobci produktů světově známých retailových a sportovních značek. Výrobna po vzoru Tomáši Bati poskytuje pro své dělníky ze vzdálenějších oblastí  ubytování a  i  základní lékařská ošetření  přímo na půdě továrny. Vlastní i certifikát „Fair Trade“, který zaručuje, že každému rolníku bude vyplacena spravedlivá cena za dodanou bavlnu, ze které pak produkty vznikají. “  



Kontaktujte nás

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS