Best of in-store

Vloženo: 27.2.2019

Vítězové se podělili o úspěch.

Na semináři, který asociace POPAI CE uspořádala 21. února, měli účastníci možnost načerpat informace přímo od zadavatelů a tvůrců exponátů, které získaly ocenění v soutěži POPAI Awards 2018.

Aby byl POP prostředek efektivní, musí nakupující na prodejní ploše především zaujmout, nicméně kromě kreativity je u POP prostředků důležitá také stránka ekonomická.

Kvalitní produkt vyžaduje kvalitní prezentaci

Kromě toho, že se od POP prostředku očekávají zvýšené prodeje, měl by také v druhé rovině komunikovat značku a udržovat vztah se zákazníkem. Jedním z parametrů zadání pro paletové vystavení Captain Morgan bylo vytvořit takový prostředek, který by odpovídal velikosti značky tohoto a prémiového produktu. Nicméně jak připomíná Anna Brůžková, projektová manažerka ve společnosti Dago, kromě samotné kreativy musí výrobce řešit mnohá další technická omezení, která existují na straně obchodních řetězců. V tomto případě šlo o omezení výškou vystavení, která nesměla přesáhnout 150 cm, s čímž bylo nutné počítat již při vývoji, respektive grafickém návrhu. V prvních grafických návrzích se například objevila pro loď typická plachta, která ovšem bránila v odběru zboží. Jiné návrhy počítaly s umístěním kapitána na písečné pláži a části lodi s vystavenými produkty za ním. Kvůli množství a způsobu vystavení produktů však loď budila dojem, že se potápí, a proto nakonec vznikla varianta, u které se podařilo vyřešit jak umístění plachty, tak produktů. Ta se stala nejen vítězem v kategoriích Alkoholické nápoje a Nejlepší materiálová a technická inovace, ale získala také ocenění Absolutní vítěz.

Prodeji pomáhá elekronika

Chytrý regálový displej, které kromě jiného dokáže zabránit chybějícím produktům v regálech, představil Libor Popovič, Business Development Manager firmy Wanzl. Jde o regálový displej s názvem pure tech i, který může být součástí uceleného konceptu elektronického systému řízení provozu prodejny Wanzl Connect a který slouží nejen k prezentaci značky a produktů, ale díky čidlům dokáže zjistit množství zákazníků a dobu, kterou před regálem strávili. Je doplněn o dotykový monitor, který může fungovat jako zobrazovač reklamy nebo jako další zdroj informací o vystavených produktech, případně jako e-shop, takže si zákazník další zboží může následně vyzvednout na pokladně. Protože jde o variabilní stavebnicový systém, je možné začlenit do něho i chladící prodejní stůl Your table Cool, a vytvořit tak variantu pro prodej fresh produktů. „V regále jsou umístěny automatické posunovače, takže nikdy nepůsobí vyprodaně. Čidla pak také hlídají, kolik v regále ještě zbývá kusů. Pokud je regál napojen na interní systém obchodníka, je možné zavést automatické objednávání zboží, aby se předešlo out of stockům,“ vysvětluje Libor Popovič. Regálový displej zvítězil v kategorii Digitální komunikace. 

Persil vsadil na prémiovost

Na prémiovost vsadil vítěz kategorie Kosmetika, kterým se stalo Paletové vystavení Persil. „Klient požadoval připravit prémiové vystavení, které na našem trhu ještě nebylo,“ popisuje Michaela Formánková, Account Manager společnosti atta creative, která je pro firmu Henkel Slovensko připravovala. Evokovat prémiovost produktu měly proto v prvních návrzích takové prvky, jako je křišťálový lustr umístěný v pokoji nebo zelená saténová látka. Nicméně ty se ukázaly být pro prostředí maloobchodu nepraktické, a proto byl nakonec zvolen digitální potisk s barvami navazujícími na předešlé kampaně a které jsou s produktem pevně spojené. Prémiovost nyní zastupuje kombinace zelené a zlaté barvy, kterou podporuje LED osvětlení, přičemž přední a zadní stěna je kvůli pohodlnému odebírání produktů zcela otevřená. Z hlediska nákladů je nutné přiznat, že výroba nebyla levná, jelikož do výroby mířil pouze jediný kus, který navíc nebyl z papírového kartonu, ale byla zvolena odolná hliníková konstrukce. Počítá se však s opakovaným použitím, přičemž kartonové prvky je možné v případě potřeby jednoduše a levně vyměnit. 


Stojan, který čeká na své místo

Smart Dispenser je inovativní zásobník, který v maloobchodních prodejnách výrazně podporuje impulzní nákupy. Zvítězil v kategorii Ostatní, prototypy a vzorky a v České republice si zatím hledá mezi již zaběhnutými POP prostředky své místo. Díky jeho konstrukci je možné umístit jej v pokladních zónách, kde nezabírá zbytečně mnoho místa. Jeho patentované řešení zajistí, že je produkt vyzdvižen vždy do optimální výšky pro odběr. Systém lanek a závaží je možné nastavit pro produkty o hmotnosti v rozmezí 100 g až 120 kg a je možné jej opatřit také kolečky pro snazší manipulaci. „Celou jeho plochu je pak možné využít pro komunikaci značky, a to formou samolepek nebo grafických vkladů,“ říká Vadim Veselý, Sales Manager společnosti Dekor. 


Dobře podpořit prodej může i papír

Navýšit prodeje minimálně o 20 % si kladl za cíl zadavatel paletového vystavení Monument katedrály sv. Víta, které získalo ocenění nejlepší POP na bázi papíru a zvítězilo v kategorii Potraviny. „Motiv chrámu byl zvolen v kontextu úcty k tradici, který stojí za produkty této značky, a stavbou, která symbolizuje tradici v českém prostředí,“ vysvětluje Vlaďka Brychtová, Channel manažerka CZ/SK ve společnosti Ferrero Česká. Při návrhu byl vytvořen papírový model chrámu, který byl následně oblepen maketami čokoládových pralinek Ferrero Rocher. Na stojanech byly v době před loňskými Vánocemi vystaveny jak standardní produkty, tak také sezónní, přičemž v porovnání se stejným obdobím před rokem došlo u standardních produktů k nárůstu prodeje o 115 % a u sezónních o 223 %. Vysoký prodejní výkon vygenerovala aktivita, nejen díky potenciálu sortimentu a unikátní kompozici, ale díky komplexní podpoře v podobě hostesky, PR a on-line komunikace. 

Pavel Neumann

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS