V letošním roce se uskutečnila již 39. vlna výzkumu, který mapuje názory naší veřejnosti na množství i zajímavost reklamy v jednotlivých médiích, na to, co jim na reklamě vadí, co od reklamy očekávají, zda jim pomáhá při nákupu, jaká je společenská role reklamy.
Do výzkumu jsou postupně zařazována aktuální témata odpovídající vývoji a významu reklamy. V posledních dvou letech výzkum sleduje, zda a jaký vliv má na vnímání reklamy složitá společenská situace související s restrikcemi v rámci pandemie covid-19.
Zadavateli výzkumu byla Česká marketingová společnost (ČMS), POPAI CE, České sdružení pro značkové výrobky (ČSZV) a Fakulta podnikohospodářská Vysoké školy ekonomické v Praze (FPH VŠE). Šetření realizovala výzkumná agentura ppm factum research.
Intenzitu reklamy vnímají lidé stále především v komerčních televizích (Nova, Prima) i když ve srovnání s minulým rokem přesycenost poklesla. Potenciálním místem pro umístění reklamy zůstává stále místo prodeje, i když i zde došlo ke zvýšení počtu těch, kteří vnímají množství reklamy jako příliš vysoké. Především došlo k nárůstu u televizních obrazovek a rozhlasu. Ale více ochutnávek a prezentací by stále přivítala více než čtvrtina populace (28 %). Stoupá přesycenost reklamou na internetu a sociálních sítích, v posledním období na Facebooku a Youtoube.
Tiskovou zprávu s vybranými výsledky průzkumu Češi a Reklama 2022 najdete v příloze.
V případě vašeho zájmu o volně prodejnou zprávu, která přináší podrobné výsledky celého výzkumu včetně vývojových časových řad i v členění dle sociodemografických znaků kontaktujte kancelář České marketingové společnosti (info@cms-cma.cz).
ČEŠI_A_REKLAMA_2022 (1,29 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS