Zdroj: Blog | Quant – Intelligent Retail Management
Abychom zjistili, co je to Category Management, musíme nejdříve definovat kategorii.
Nejčastěji kategorii vnímáme jako skupinu produktů, kterou zákazníci používají pro uspokojení podobných potřeb. V rámci kategorie se produkty liší velikostí, balením, cenou, značkou atd.
Dalším krokem Category Managementu je uvědomit si mechanismus, jak se zákazník rozhoduje při nákupu dané kategorie. Rozhodovací proces se většinou zkoumá pozorováním na prodejně a přímým dotazováním a zakresluje se do rozhodovacího stromu zákazníků (CDT - customer decision tree).
V momentě, kdy máme kategorii definovanou, můžeme ji začít řídit. Nejdříve je potřeba určit, jak je kategorie důležitá z pohledu obchodníka (Cílová, Rutinní, Sezónní, Doplňková).
Po rozmístění kategorií můžeme přistoupit k tvorbě planogramů, což nastává po analýze a výběru produktů. Kvalitní analýza na pravidelné bázi je možná, pokud jsou zajištěné denní přenosy prodejních informací. Poté je možné pracovat na Day-to-Day Category Managementu.
Správná komunikace s prodejnami je základem úspěchu. Zásadní změny je dobré vysvětlit, aby se personál s nimi ztotožnil.
Hlavní přínosy Category Managmentu jsou zejména: • nárůst obratu a dalších ukazatelů, na které je Category Management zaměřen (zisk atd.) • snazší řízení zásob • zrychlení procesu otevírání a přestavby nových poboček • sortiment může reagovat na lokální potřeby
Celý článek v nezkrácené podobě naleznete na blogu Quant – Intelligent Retail Management členské společnosti ExTech.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS