Další ze seminářů ukázal aktuálních trendy na trhu 3D reklamy

Vloženo: 30.5.2022

Novinka POPAI CE

V březnu uspořádala asociace POPAI CE jeden z pravidelných seminářů, na kterých mají jeho účastníci možnost načerpat zkušenosti přímo z praxe. Tentokrát jim je v přednáškových prostorách Magenta Experience Centra v pražských Arkádách Pankrác předali zadavatelé i realizátoři vítězných projektů soutěže o nejlepší reklamní a dárkové předměty Hvězda 3D reklamy.

 

Důležité je dokonalé zadání

„Aby mohl vzniknout úspěšný reklamní předmět, musíte mít dobrého klienta nebo značku, spolehlivého dodavatele, zkušenosti, pevné nervy a také štěstí,“ konstatuje Ondřej Hruška, ředitel společnosti BRAND CONCEPT. Jedině tak bylo možné ve stanoveném termínu zvládnout realizaci dětského batohu pro společnost Škoda Auto. Jak Ondřej Hruška upozorňuje, je nesmírně důležité mít k dispozici detailní a zcela jasné zadání i časový rámec tak, aby bylo možné ladit případné detaily. Škoda Auto je podle něj jeden z nemnoha klientů, kteří takové zadání umí. Její poptávka proto obsahovala 25–35 stran textu s kompletní specifikaci produktu, včetně materiálů, aplikací loga, barevností, obalů či značení se složením z hlediska materiálů a symboly pro jejich údržbu. Pak je možné se na některých detailech domluvit a aktuálně reagovat na specifické potřeby. Stejně tak důležité je neřídit se pouze cenou nabízenou dodavateli, ale vybírat ty, kteří jsou spolehliví a léty prověření, mimo jiné proto, aby bylo možné dodržet časový harmonogram. „Nepostradatelná je i komunikace na denní bázi a oboustranná možnost se na sebe spolehnout a vyjít si vstříc,“ konstatuje Ondřej Hruška. Jedině tak může vzniknout kvalitní produkt, který se stal díky jeho multifunkčnosti a hravému designu absolutním vítězem soutěže Hvězda 3D reklamy.

 

Cení se vtip a praktičnost

Dárková kempovací souprava pro spolupracovníky v oblasti IT od společnosti iMi Partner se stala vítězem kategorie Aplikace motivu na 3DR. Zadáním klienta bylo zaujmout jeho zaměstnance a sdělit jim, že firma, ve které pracují, dokončila akvizici s americkou společností s názvem Kemp. Šlo o užitné předměty vyrobené udržitelnou cestou, které již existovaly (kromě dvou) a které bylo zapotřebí potisknout. Protože většina pracovníků v té době pracovala formou home office, bylo zapotřebí zvolit takové předměty, které by je zaujaly a které by bylo možné doručit jim domů. Volba padla na kempovací sadu, která názvem vtipně evokuje akvizici se společnosti Kemp a kterou by zaměstnanci mohli také hned využít. Obsahovala piknikovou deku, termohrnek, ponožky, hrací karty, zápisník, propisku, šňůrku na krk, samolepky, informace o akvizici a v té době také nepostradatelnou roušku. Ve zpětné vazbě zaměstnanci ocenili především vtip, praktičnost z hlediska výběru produktů a také možnost vyrazit s nimi okamžitě do přírody.

 

Box pro osobní poselství na dálku

Lockdown a nemožnost osobního setkání se promítly také do VAFO EU made Snacks Boxu, který měl za cíl zaujmout nákupčí, kteří spolupracují se společností Vafo Praha a ukázat jim široké portfolio prémiového krmiva pro psy, kočky a hlodavce, které tato firma vyrábí. Cílem nicméně bylo také upozornit je na to, že si mohou sami navrhnout produkt privátní značky, který bude vyhovovat potřebám jejich zákazníků. Kromě toho, že vložené vzorky mohli dát ochutnat jejich vlastním zvířecím mazlíčkům, obsahoval dárkový box manuál, podle kterého mohli krok po kroku vytvořit produkt vlastní značky a zadat jej k výrobě. „Důležitý byl design, který musel zaujmout a který zobrazoval portfolio pamlsků a také informaci, že jsou všechny vyrobeny v EU,“ popisuje Sandra Rubešová, obchodní manažerka firmy Logik, která box realizovala. „Uvnitř je umístěna kapsa s informačními materiály a také prostor pro vizitku našeho člověka, který s nákupčím komunikuje,“ dokresluje Milan Rytíř, Trade & Export Marketing Manager společnosti Vafo Praha. Z hlediska návrhu bylo důležité krabici vytvořit nejen tak, aby byla atraktivní a osobní, ale prezentovat na ní symboly pamlsků, kterým by rozuměli nákupčí v 75 zemích světa. Výzvou pak byla realizace, která díky dobrým vztahům mezi zadavatelem a výrobcem trvala pouhých 14 dní, přičemž samotný návrh vznikl přes víkend. Cenu inovace roku v rámci soutěže Hvězda 3D reklamy si proto oprávněně zaslouží.

 

Spotřebitelé oceňují druhý život obalu

Příkladem, jak obalu vdechnout druhý život, se stal vítěz kategorie Reklamní nebo dárkový obal a příbal Hvězda 3D reklamy – obal na limitovanou edici masných produktů společnosti Třemošenská uzenina. „Design obalu připomíná dřevěný truhlík. Po zkonzumování obsahu se tak z obalu, který by jinak skončil v koši, rázem stává nápaditý doplněk domácnosti,“ popisuje Radek Šůs, jednatel společnosti Třemošenská uzenina. Díky materiálu – speciální vlnité lepence foodWave/heatproof je možné masný produkt v obalu přímo upéct, což už dříve ocenili zákazníci, kteří sekanou od Třemošenské uzeniny nakupují u on-line prodejce Rohlík.cz. Protože se ukázalo, že čeští zákazníci jsou hraví, vznikla také limitovaná edice obalů pro velikonoční nádivku. Díky jejímu úspěšnému prodeji se z ní stal produkt nabízený celoročně, na němž kromě samotného produktu zákazníci oceňují obal, z něhož se po použití stane nádoba pro velikonoční dekoraci. Mezi spotřebiteli se nápad těšil tak velké oblibě, že fotografie truhlíku v hojné míře sdíleli na sociálních sítích. „Na obalu je také QR kód, po jehož načtení mají zákazníci možnost objevit různé tipy na využití obalu, nebo se dokonce účastnit soutěže,“ popisuje Petr Kaczor, obchodní manažer společnosti THIMM pack’n’display, která stojí za konstrukcí a realizací obalu.

 

Mnohé odhalí funkční vzorek

V kategorii Tailor made soutěže Hvězda 3D reklamy 2021 uspěl projekt Plechovkový kufřík a tubus pro společnost Budějovický Budvar. Zde se ukázalo, jak moc je důležité přesné zadání a otestování fyzického vzorku. Klient poptal návrh a výrobu atypických obalů na plechovkové a lahvové pivo, nicméně nebylo uvedeno, jak budou produkty uvnitř baleny a upevněny. Po dodání funkčního vzorku se ukázalo, že zadavatel měl jinou představu o uspořádání piv v obalu, takže se kufřík pod jejich tíhou otevíral a konstrukci kufříku a uzávěru bylo nutné dodatečně upravit. Právě zde se potvrdilo, jak moc důležité je schvalovat vzorek nikoli pouze on-line nebo podle fotografií, ale fyzicky. „Získat vzorek například z továren v Číně  trvá několik týdnů. Nicméně nejen v tomto případě se investovaný čas vyplatí, protože pokud by došlo ke spuštění výroby a za několik týdnů bychom klientovi dodali celé objednané množství nefunkčních výrobků, byl by to velký problém,“ upozorňuje Miroslav Křivánek, Branch director společnosti Yashica, která kufřík realizovala.

 

Dovoz materiálu zkomplikovala válka

Milan Jeřábek, jednatel společnosti Repress, představil Dřevěné desky – Natural, které získaly ocenění v kategorii Reklamní nebo dárkový obal a příbal. Luxusní knihařské desky je možné vyrobit a upravit podle přání zákazníka, takže uplatnění nacházejí nejen u luxusních dárkových balení vzácných knih, ale setkat se s nimi můžeme například také coby s prémiovým obalem nabídkových lístků v restauracích. Mezi velmi vhodné a žádané materiály pro výrobu těchto desek v minulosti patřila ruská bříza, z které se bohužel díky událostem poslední doby stal nedostatkový materiál.

 

Pavel Neumann

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS