O opakovaném nákupu rozhoduje řada faktorů. Není to jen skladba sortimentu a ceny. Roli hraje i vzhled prodejny. Vytvořit interiér, který naplní očekávání zákazníků, nebývá jednoduché. Základním předpokladem je tak stvořit prodejnu s atmosférou, kde by se nakupující cítili dobře.
Navození správné atmosféry prodejny je jeden z klíčových faktorů, které stimulují zákazníky
k uskutečnění nákupu. Je důležité, aby se zákazník, ideálně již při vstupu do prodejny, cítil dobře a dostal pořádnou dávku pozitivních emocí. „Zákazník takovou atmosféru
totiž vnímá všemi smysly,“ poukazuje Anna Brůžková, projektová manažerka společnosti Dago.
První dojem ovlivní celý nákup
Atmosféra v prodejně se přímo odvíjí od správně použitého osvětlení, materiálů, rozmístění nábytku a interiérového vybavení. Jde především o nalezení vzájemné souhry a harmonie všech těchto prvků, což je hlavní myšlenka obecně interiérového, respektive in-store designu. Jak podotýká Radomír Klofáč, CEO společnosti Moris design, celek pak
musí být jednoznačně identifikovatelný se značkou a vyvolat v lidech zážitek, který budou chtít brzy opakovat.
První dojem, který zákazník získá hned při vstupu, ovlivní i celý jeho nákup. „Pomocí jednoduchých barevných kombinací stěn, podlah a obchodního zařízení spolu se správným osvětlením nejen úseku, ale i celé prodejny je možné zákazníkovi vytvořit tu správnou atmosféru pro jeho nákup,“ vzkazuje Veronika Šataníková, obchodní ředitelka společnosti intaPlastic. A za pravdu jí dává Marek Dressler, jednatel společnosti Plus Kontakt, podle
kterého je atmosféra prodejny ta nejdůležitější součást (vedle nabízených kvalitních produktů), jak dosáhnout úspěchu: „Oprýskané regály, hlučné chladicí vitríny a stále zamračený personál je ta nejrychlejší cesta ke krachu. Zákazník musí mít pocit,
že se vše děje kvůli němu, a to jde ruku v ruce s kvalitním designově zajímavým vybavením, příjemnou hudbou, vůní rozpečeného pečiva a v neposlední řadě s usmívajícím se personálem.“
Celý text článku, který byl publikován v odborném měsíčníku Zboží&Prodej 2/2018, najdete v příloze.
Dejte prodejně nezaměnitelnou atmosféru (705,14 KB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS