Emocionalizace, digitalizace, propojení online a offline nakupování a udržitelnost
Návštěvu veletrhu EuroShop, který je předním světovým veletrhem pro oblast retailu, by si neměli nechat ujít ti, kteří chtějí znát poslední retailové trendy a novinky.
To platí i pro EuroShop 2020. Veletrh se konal v druhé polovině února v německém Dusseldorfu jako jedna z posledních událostí, která nebyla zrušena v důsledku startující epidemie koronaviru. Nicméně jej doprovázela řada preventivních opatření: dávkovače dezinfekčních prostředků na mnoha místech, pokyny k dodržování zásady „nepodávat ruku“ apod.
Veletrh proběhl za účasti 2300 vystavovatelů a 94 000 návštěvníků z 57 zemí světa. V 16 pavilónech nabídl řadu tematických okruhů, ke kterým patřily vybavení a designové koncepce prodejních míst, retailové technologie, vizuální merchandiding, osvětlení, retail marketing, event marketing a další.
EuroShop potvrdil dominantní trendy, které se v retailu objevily již v nedávné době. Kdo však očekával převratné, revoluční novinky v této oblasti, nedočkal se.
Interaktivní zrcadla, mobilní platební řešení, aplikace virtuální reality, inovativní prodejní koncepty bez zaměstnanců, otevřené 24/7, velkolepé LED obrazovky...To vše již není zcela nové, ale retailové technologie postupně dosahují vyšší úrovně vyspělosti. Představují tedy velmi atraktivní investice a šance na nalezení všech těchto technologií v obchodech se proto postupně zvyšuje.
Zelená řešení v centru pozornosti
Udržitelnost, zodpovědné environmentální chování a energetická účinnost byly jedním ze zásadních témat veletrhu. Zákazníci požadují udržitelné koncepty od retailerů a výrobců značek, a to od produktů až po vybavení prodejen. Mnoho vystavovatelů si to vzalo k srdci a představilo své retailové projekty v souladu s ekologickými principy a společenskou odpovědností.
Technicky vyspělý systém doplňování tekutin a opětovného použití obalu od společnosti Umdasch je příkladem trendu, který směřuje k nákupům bez obalů. Umdasch dávkovač (Liquid Dispenser) je snadno ovladatelný a umožňuje jednoduché doplnění tekutin s opakovaným využitím jednoho obalu, které šetří životní prostředí.
Foto: Umdasch
Energeticky efektivní LED systémy od společnosti Luminatore, které jsou součástí světelných boxů a displejů, obecně šetří až 80 procent nákladů na energii oproti porovnatelným produktům.
Foto: Messe Düsseldorf/ctillmann
Na veletrhu bylo možné rovněž vidět řadu vybavení pro retail z udržitelných materiálů a a biomateriálů, jako např. nákupní košíky a vozíky, ramínka na šaty a mnoho dalších, která podporují ekologický retail a udržitelné koncepty maloobchodníků a značek.
Fyzický obchod se rychle digitalizuje a stává se „phygital“
Úspěch online obchodu podněcuje retailery k investicím, které zvyšují úroveň prodejních míst a zlepšují zákaznické zážitky. Digitalizace umožňuje obchodníkům poskytnout zákazníkovi ještě více služeb a propojovat online a offline kanály.
Společnost Wanzl vytvořila na veletrhu celé město s inovativními nákupními světy a progresivními technologiemi. Například díky nové prodejní koncepci 24/7 Self-Service je prodejna nakupujícímu přístupná prostřednictvím dvojího naskenování QR kódu nepřetržitě 24 hodin denně. Tento formát prodejny lze využít na nádražích, letištích či v rámci sítě drogistických prodejen. Nakupující si po své identifikaci vybere produkty a poté postupuje k pokladně se skenovacím tunelem. Po úhradě zboží obdrží další QR kód, pomocí něhož opustí prodejnu výstupní bránou.Mobilní kontejnerové prodejny (Wanzl Container Mobile Store) představují flexibilní a prostorově úsporná nákupní místa.
Foto. Wanzl
Jsou skvělou alternativou pro zásobování odlehlých oblastí a také pro rychlý nákup na frekventovaných místech, jako jsou průmyslové areály nebo univerzity. Přístup získají osoby se zákaznickou kartou nebo příslušnou aplikací na chytrém telefonu. Obchod nabízí produkty každodenní spotřeby, které si může uživatel aplikace během nakupování samostatně naskenovat. Požadovaný mini obchod lze během velmi krátké doby vyprojektovat, vyrobit, smontovat a zprovoznit.
Síťové kamery Axis se používají nejen k prevenci krádeží, ale mohou také přispět ke zlepšení zákaznického zážitku: poskytují data nezbytná pro okamžitou analýzu, která retailerům pomáhá lépe přizpůsobit nabídku a vybavení prodejny očekávání zákazníků.
Zážitky a interaktivita v retailu jsou stále důležitější
Společnost H-VENTURES ukázala interaktivní řešení na bázi vyspělých digitálních technologií, která díky interakci se spotřebitelem poskytují jedinečný zákaznický zážitek. K nim patří například chytré ledničky nebo interaktivní zrcadla. Ledničky představují nový atraktivní zážitek pro koncové uživatele. Jsou vybaveny nejmodernějšími nástroji pro komunikaci se zákazníkem a umožňují efektivně sdělovat jakoukoliv formu cíleného obsahu přímo zákazníkovi. Další výhodou je analýza a sběr dat. Interaktivní zrcadla nacházejí svá využití v domácnostech, výtazích, fitness centrech či hotelích. Ať už ke zvýšení životního komfortu, či k navýšení efektivity prodeje. Výhodou je, že v poloze „off“ fungují jako běžná zrcadla.
Foto: H-Ventures
Na veletrhu nechyběli ani roboti. Stockbot španělské společnosti PAL Robotics automaticky provádí prostřednictvím RFID nebo kamery lokalizaci a inventarizaci zboží v prodejně, je schopen se bezpečně pohybovat v měnícím se prostoru prodejny a mezi lidmi, když je prodejna otevřena.
Společnost Watershow.de zaujala v Düsseldorfu efektním produktem 2GT Watergraphic TOUCH. Jedná se o interaktivní nástroj především pro eventy a výstavní prostory. Digitální vodní plocha funguje na principu kresba > projekce > prohlížení. Latence mezi kresbou a promítnutím na vodní grafice jsou pouhé dvě sekundy. Obraz zpracovává jednotka, která ovládá HTML (IPad, Iphone či Android) a po volbě barvy pozadí si můžete za dvě sekundy prohlédnout váš nakreslený obrázek ve vodní grafice.
Daniela Krofiánová
Adam Jánošík
POPAI CE
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS