HoReCa POP očima zákazníků a provozovatelů

Vloženo: 13.6.2016

Průzkum POPAI CE bude zkoumat funkce POP komunikace a vliv na značku i prodej v HORECA destinacích

V provozovnách segmentu HORECA, jako jsou hotely, restaurace, pivnice, bary či kavárny, bývá často umístěno rozmanité množství různých nástrojů POP komunikace. Nový unikátní průzkum HoReCa In-Store Insight Study, který organizuje POPAI CE, bude zkoumat funkce těchto nástrojů a jejich vliv na vnímání značek a spotřební chování zákazníků v gastro zařízeních a zároveň postoje jejích provozovatelů.

         

Zároveň průzkum odpoví na otázky, jaké jsou marketingové, strategické  a praktické cíle, které mohou komunikační prostředky plnit z pohledu investorů, jakou roli hrají v jejich vztazích s provozovateli gastro zařízení, co mají splňovat funkční komunikační aktivity a zároveň jak je zákazníci i provozovatelé vnímají. Průzkum umožní pochopit komplexní systém vzájemné interakce mezi typy zákazníků, prostředím, značkami, produkty a provozovateli .

 

Syndikovaný výzkum, který je realizován ve spolupráci s prestižní výzkumnou agenturou PERFECT CROWD, se zaměří na obecné aspekty, ale zároveň bude zjišťovat postoje ke konkrétním typům aplikací (stojany a poutače, světelné reklamy, slunečníky, menu stojánky, ubrusy, dočasná akční POP média, oděv zaměstnanců atp.) i k nestandardním typům (LCD obrazovky a tablety atp.).

 

Výstupy průzkumu budou mimo jiné sloužit k tvorbě insightů pro optimalizaci a inovaci POP nástrojů i pro upřesnění strategického potenciálu POP komunikace a jejích dalších možností do budoucna nejen v tomto specifickém maloobchodním kanálu.

 

Vzhledem ke komplexnosti zkoumaných oblastí je tradičně navržena rozmanitě kombinovaná metodologie. Nejdříve proběhne explorativní kvalitativní fáze formou workshopu se zadavateli a dvou kvalitativních focus groups – první se zákazníky a druhá s provozovateli gastro zařízení. Následovat bude kvantitativní fáze formou dotazníku na panel respondentů na téma jejich návštěv HoReCa provozoven, zařazeno bude také zkoumání jejich postojů k vybraným POP aplikacím. Speciální dotazníkové šetření zároveň proběhne i mezi provozovateli. Součástí této metodologické kapitoly bude foto-etnografie POP materiálů. Ta proběhne dvěma způsoby. Nejdříve bude početný panel respondentů vybavený speciální aplikací fotografovat a komentovat nalezené reklamní prostředky v HoReKa. V druhé fázi proběhne analýza diskuzí, komentářů, obrázků a fotografií spontánně sdílených na sociálních sítích. Poslední částí výzkumu bude Case study/experiment, při kterém dojde k měření dopadu již optimalizovaných POP materiálů ve vybrané provozovně na prodeje podporovaného sortimentu, na vnímání komunikovaných značek a další aspekty.

V současnosti probíhají jednání s potenciálními partnery projektu, společnostmi, které prodávají své produkty v HORECA destinacích. Jde především o  dodavatele piva, lihovin, nealko nápojů, kávy, čaje apod. Každá produktová kategorie bude zastoupena pouze jedním exkluzivním partnerem. Vzhledem k syndikovanému charakteru projektu tak mají partneři příležitost získat data a výstupy  v mnohanásobně vyšší hodnotě, než je partnerský poplatek a zároveň možnost vidět své produkty a jejich komunikaci v kontextu ostatních sledovaných produktových kategorií.

        

Projekt je organizovaný oborovou asociací POPAI, která garantuje objektivní a neziskový charakter projektu. Vybrané obecné výstupy budou průběžně sdíleny s členy a odbornou veřejností s cílem zlepšit práci s in-store komunikačními médii v HORECA provozovnách.

 

Partnerský vstup do projektu je kromě pivní kategorie stále otevřený. Pro poskytnutí více informací či v případě zájmu o účast v průzkumu jsme Vám k dispozici a rádi Vám zašleme detailní prezentaci projektu.


Daniela Krofiánová, General Manager, POPAI CENTRAL EUROPE
Daniel Jesenský, Vice - Prezident POPAI CENTRAL EUROPE

Foto: Archiv POPAI AWARDS

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS