Novinka člena POPAI CE
Nejen veletrhy představují pro prodejce skvělou příležitost, jak předvést své zboží potenciálním zákazníkům nebo obchodním partnerům. Mezi desítkami až stovkami konkurenčních vystavovatelů však může uspět pouze ten, kdo přiláká návštěvníky ke svému stánku. Stejné je to také v obchodních centrech, mezi desítkami vedle sebe umístěných obchodů. Jak se odlišit od konkurence a přilákat více pozornosti?
„Sázet pouze na vystavené produkty ve výloze se nemusí vyplatit. Ty totiž často rozhodují až na druhém místě. To první, co musí připoutat pozornost, je prodejna jako taková,“ upozorňuje Michal Havel, marketingový ředitel společnosti Jansen Display, a vysvětluje: „Prodejní místo by mělo fungovat jako magnet. Už zdálky by mělo vzbuzovat určité emoce. Pokud splývá s ostatními, nečekejte zázraky.“
Venkovní reklama začíná být digitální
Před obchodním domem už nemusíte vyměňovat plakáty ve vitrínách nebo klaprámech. Nové venkovní digitální totemy jsou díky špičkovému dílenskému zpracování připraveny i na ty nejnáročnější podmínky. Letní horka, mrazy ani déšť jim nevadí a vy tak můžete neustále prezentovat reklamu reflektující aktuální situaci nebo poptávku zákazníků.
Trend přechodu z tištěných plakátů na efektní animace nebo videa není jen výsadou zahraničí. Mezi hlavní průkopníky na českém trhu patří obchodní řetězec s nábytkem Möbelix.
„Cestu k digitální reklamě jsme již delší dobu zvažovali, a i přes krátkou dobu ostrého provozu jsme s jejím efektem i technickým fungováním nadmíru spokojeni. Nemusíme již neustále tisknout plakáty i letáky, zobrazení videí nebo letáků v digitální podobě zabere jen okamžik. Navíc jsme velmi flexibilní v nabídce pro naše zákazníky,“ hodnotí dosavadní zkušenost Jiří Šulc, jednatel společnosti Möbelix.
Zapojte interaktivní prvky
Společnost 4PM na doporučení specialistů z Jansen Display vybavila svůj veletržní stánek mimo jiné také digitálním totemem. Tato technologická novinka spojuje výhody digitálního obsahu, pohyblivých obrázků a interaktivního zapojení návštěvníků. V současné době je výrazný trend digitálních poutačů v celé Evropě.
„Jde ve své podstatě o digitální obrazovku zabudovanou v precizně zpracovaném elegantním stojanu. Umožňuje jednak přehrávání prezentací nebo videí, což samo o sobě efektivně poutá pozornost. Důležitým prvkem je ale dotykový displej, díky němuž si zákazníci mohou například prohlížet katalog či libovolně přibližovat obsah a zkoumat detaily jednotlivých produktů,“ vypočítává Michal Havel.
Digitální totemy představují jednoznačný trend budoucnosti. Vypadají exkluzivně, přitom jsou uživatelsky maximálně přívětivé. Upravit prezentaci a reagovat na momentální podmínky je otázkou okamžiku. S digitálními totemy už nyní začínají pracovat společnosti jako LIDL či Möbelix a počet uživatelů neustále narůstá.
Důraz na uživatelskou jednoduchost
Přechod z tištěných letáků a plakátů na digitální média může přinášet obavy z technické náročnosti obsluhy digitálních poutačů. Vše je přitom velmi jednoduché a přenos dat funguje na bázi USB, Wifi nebo případně dálkové správě obsahu. Stačí tedy „poslat“ obsah do zařízení, které ho zobrazí.
„Během vývoje digitálních pop médií jsme kladli důraz především na to, aby jejich obsluha byla co nejsnazší. To se povedlo. Zákazník veškerý obsah do digitálního nosiče nahraje pomocí USB disku nebo ho připojí na internetové úložiště, případně pošle přes internet, a aktualizace zobrazované nabídky je díky tomu otázkou několika vteřin. Není třeba zkoumat žádné návody, zvládne to i malé dítě,“ pochvaluje si Michal Havel.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS