Konference DIGIMEDIA 2016 v České televizi: souboj nových technologií a platforem.

Vloženo: 9.5.2016

 

Konference DIGIMEDIA 2016, jejímž pořadatelem je Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK), během deseti uplynulých let mapuje aktuální stav digitalizačního procesu v České republice. V prvních ročnících se podílela na osvětě pojmu TV digitalizace, po jejím úspěšném dokončení pozornost přenesla k obsahu (Obsah je králem!) a v posledních letech se věnuje stále rozličnějším způsobům šíření programu.

 

A letos se témata konference opět vrací ke svým počátkům, tentokrát kvůli koexistenci vysílání televizí a přenosu dat mobilních operátorů. Nejen o tom bude 11. ročník konference DIGIMEDIA 2016 ve středu 25. května 2016 od 9:00, v kongresovém sále České televize na Kavčích Horách.

 

Sledování televize je stále více dialogem s diváky a televize se stala technicky i obsahově rozsáhlou platformou. Divák ji sleduje na tabletu, chytrém telefonu, laptopu, herní konzoli, DVD přehrávači… a také na televizoru. TV je ovšem stále hlavním sociálním fenoménem, protože v reálném čase je jako médium konzumována nejvíce.

I přes velký rozmach komerčních televizí si svou důležitost zachovává televize veřejné služby. Trendy v jejím vysílání v Evropě představí v úvodu konference host z Evropské vysílací unie EBU, Dr. Roberto Suárez Candel, ředitel oddělení „Media Intelligence Service“.

 

Jedním z významných partnerů konference DIGIMEDIA 2016 se letos stal evropský satelitní operátor SES ASTRA, který do Prahy vysílá hned tři své vysoké managery, které vede ředitel pro střední a východní Evropu Martinen Ornass – Kubacki. Ten vystoupí v panelu věnovaném rozvoji technologií spolu se zástupcem německé pobočky společnosti DOLBY a oba představí nové technologické trendy: po HD nastupuje ULTRA HD 4K, zdokonaluje se zvuk. Panel se bude věnovat i streamingu po internetu – jde o konkurenci pro tradiční vysilatele nebo jejich doplněk? O tom, že kontinuální video navyšuje sledovanost, budou diskutovat například generální ředitel Seznam.cz Pavel Zima a člen představenstva mediální skupiny MAFRA Michal Hanák.

 

Zásadním bude úvodní téma nazvané „Jak budeme sledovat televizi“, který otevře několik velmi diskutovaných problémů digitalizace: Jaký je význam měření sledovanosti a zpracování (big) dat? Jaké jsou nové formy šíření TV obsahu a jaké jsou nové obchodní modely? Jak na to reaguje nový mediální zákon? A zejména horké téma posledních měsíců: rozvoj mobilního internetu, který si žádá nové kmitočty. Státem navrhovaným řešením je přechod na DVB-T2 a DAB. Musejí televize a rozhlas přecházet na nové platformy? Kdo ponese náklady na financování? A jaká je vlastně budoucnost DTT? Síť LTE dokrývá Českou republiku. Investují do ní mobilní operátoři, kteří chtějí investovat i do unikátního videoobsahu, vlastní programové skladby.  Kdy vlastně začne vypínání 3G mobilní sítě? K tématice budou připraveni se vyjádřit špičkoví odborníci naší mediální scény, byznysu i zástupců státní správy, včetně regulátorů Českého telekomunikačního úřadu a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání.

 

Letos poprvé se konference DIGIMEDIA bude věnovat i tématu propojení televize, webu a prodeje produktů. Předmětem diskuze bude „kouzelný“ Red Button a HbbTV jako evropsky uznaný standard pro TV vysílání a interaktivní (i reklamní) prostor. České Radiokomunikace představí řešení, kdy jsou podklady uloženy v cloudu. Milionová investice by se měla stát platební bránou pro HbbTV. Velké firmy hledají cesty, jak svým videoobsahem zabavit a přitáhnout diváka/zákazníka. Jak ho propojit s webem s konkrétními produkty. Na trhu videoobsahu se objevují noví hráči – obchodní, logistické a průmyslové společnosti, které samy vytvářejí terabyty vlastního videoobsahu pro své weby.  Heslem dne se stává: „Think CPG“!

Více na www.acra-mk.cz

Soubory ke stažení

pozvánka digi (1,56 MB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS