Mondelēz International zvyšuje své úsilí v oblasti udržitelnosti

Vloženo: 19.7.2021

Novinka člena POPAI CE

Klimatická změna se stala neoddiskutovatelnou hrozbou nejen pro budoucí, ale i stávající generace. Udržitelnost se proto stala součástí naší globální strategie s cílem vytvářet budoucnost, v rámci které se daří jak lidem, tak planetě zároveň. Naše strategie v oblasti udržitelnosti nezahrnuje jen ingredience (např. klíčové programy Harmony nebo Cocoa Life), ale také obalové materiály a propagační materiály (POP), které jsou součástí vybavení většiny obchodů.

Již v roce 2019 jsme na lokální úrovni zahájili diskuzi s našimi partnery na téma snížení dopadů produkce a distribuce našich propagačních POP materiálů na životní prostředí a redukci využité vody, energií a současně CO2. A v roce 2020 se udržitelnost stala rovnou prioritou při vývoji a produkci POP materiálů, abychom kroky ke snížení našeho dopadu na životní prostředí výrazně urychlili.

Naše strategie se v Česku, Slovensku i Maďarsku zaměřuje především na následující oblasti, na kterých pracujeme a z nichž mnohé jsou již k vidění na obchodech:

 

Předbalené papírové stojany

  • Všechny naše stojany jsou již 100% recyklovatelné a s certifikací FSC, současně s tím naše stojany již neobsahují plastovou laminaci.
  • Optimalizací portolia pro rok 2021 jsme dosáhli zlepšení nosnosti při snížení objemu využité lepenky a v trendu nadále pokračujeme.
  • Příklad níže (ve srovnání s dříve využívaným stojanem pro tab. čokolády Milka):

              

 

Ostatní 2D (plakáty, atd.) a 3D POP materiály (nepředbal. papírové stojany, hexakoše, atd.)

  • Soustředíme se na optimalizaci TOP 10 materiálů v CZ-SK a TOP 7 materiálů v HU v následujících oblastech:
    • Prověření alternativních materiálů / konstrukcí, kdy:
      1. U 2D materiálů již v 100 % využíváme recyklovaný papír namísto nového a 100% materiálu je s certifikací FSC.
      2. U 100 % 2D a 3D materiálů nepoužíváme plast. laminaci.
      3. Příklad níže (upravený hexakoš):
    • Revize počtu vyrobených vs. počtu využitých materiálů s cílem snížit rezervy (které se vyrobí do zásoby, ale často nevyužijí).
    • Revize procesu balení POP materiálů k transportu s cílem snížit objem obalového materiálu, viz již realizovaný příklad níže:

                                  

 

Naše strategie nám mimo výše uvedeného zároveň pomohla doposud uspořit přes 17 000 hl vody a také 15 tun materiálu (papíru / lepenky). Touto zprávou bychom zároveň rádi inspirovali další společnosti, abychom společnými silami násobili výše uvedené úspory, a přispěli tak k lepším zítřkům pro budoucí, ale i stávající generace.

 

________________________________________________________________________

Václav Vršínský, Sales Activation Manager CZ-SK-HU, Mondelez Czech Republic s.r.o.    

@: vaclav.vrsinsky@mdlz.com                  

M: +420 602 204 595

                             

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS