V dnešní době neustále se rozvíjejících technologií jsou rozhodování o nákupu ovlivňována stále širším komplexem podnětů. Zážitky zákazníků v prodejních místech jsou zásadní a retaileři si již nemohou dovolit spoléhat se výlučně na věrnost zákazníků. Dnešní zákazník požaduje a očekává v prodejně smyslový zážitek.
Zástupci retailu kreativně využívají světlo, zvuk, chuť, možnost doteku i vůně v prodejních místech, aby ovlivnili nákupní rozhodování. Nakupování se tak stává vysoce smyslovým zážitkem. Statistické údaje v naprosté většině potvrzují, že na zákazníky lze snadněji působit a získat je prostřednictvím interaktivních in-store prostředků, které s nakupujícími komunikují a nabízejí působivou smyslovou zkušenost.
Pro vytvoření emočního spojení mezi retailem, značkami a zákazníky je působení na všech pět lidských smyslů klíčové. Působení na smysly vyvolává emocionální, kognitivní a behaviorální reakce. Zážitkový marketingový přístup může v in-store posílit identitu produktu a vytvořit vazbu mezi místem prodeje a nakupujícím. To nejen zvyšuje pravděpodobnost, že displej přitáhne oko zákazníka, ale čím více vzniká smyslových kontaktů se zákazníkem, tím více stop zanechává značka v jeho paměti.
Nedávný výzkumný projekt POPAI UK zjišťoval, jak může světlo, pohyb a zvuk ovlivnit chování zákazníků. V rámci výzkumu byly testovány různé verze vystavení výrobků v maloobchodním prostředí, a to prostřednictvím využití videí, rozhovorů se zákazníky a analýz prodejních dat obchodů. Výzkum mimo jiné například ukázal, že instalace světla do displeje prodloužila dobu, kdy zákazník zůstává u displeje až o 215 % ve srovnání se stejným displejem bez osvětlení. Detailní prezentace výsledků tohoto výzkumného projektu je pro členy POPAI CE k dispozici v rámci členských výhod.
Informace o výstupech nových průzkumů na toto téma jsou v přiloženém článku, který byl publikován našimi kolegy z POPAI UK.
Nakupování je vysoce smyslovým zážitkem (2,05 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS