Nejlepší z nejlepších ukázali, v čem spočívá jejich úspěch

Vloženo: 24.3.2022

Asociace POPAI CE uspořádala v polovině letošního února seminář, na kterém tvůrci nejúspěšnějších projektů v oblasti POS za minulý rok nechali nahlédnout do jejich know-how. Realizační týmy i zadavatelé na vítězných projektech POPAI AWARDS za rok 2021 názorně ukázali, jaké trendy v této oblasti panují a jaký přínos můžou mít pro dodavatele, obchodníky i spotřebitele.

 

Vítěz nudu nezná!

Neuvěřitelných 800 m2 plochy absolutního vítěze POPAI AWARDS 2021 Magenta Experience Centra dokazuje, že se jeho návštěvník nemůže nudit ani na jediném centimetru čtverečním. „Při hledání toho, jak bude retail vypadat v budoucnu, jsme se dívali na dřívější projekty, u kterých nám ale stále něco chybělo. Proto jsme se začali ptát, co vlastě zákazníci od operátorů požadují,“ naznačuje Radek Janíček, Head of Magenta Experience Centers, T-Mobile Czech Republic. Z následného průzkumu vyplynulo, že chtějí být stále více on-line. A právě operátoři je mohou do tohoto světa přenést a naučit je nové technologie používat. Ve spolupráci s českými studenty a firemním designérem v Maďarsku vznikl následně koncept, jehož realizace trvala osm měsíců. Výsledkem jsou unikátní technologická a designová řešení prostoru, možnost využít nahrávací podcastové studio, 3D tiskárny, hrací prvky, X boxy či roboty. Byla to paradoxně covidová opatření, která umožnila vyměnit část nově nabraného personálu. Jak se totiž ukázalo, ne všichni dokázali pracovat s technologiemi. Díky tomuto doladění dnes v pražském obchodním centu Arkády Pankrác funguje prostor nejen pro prezentaci výrobků a služeb společnosti T-Mobile, ale také pro setkávání, vzdělávání, pořádání akcí pro děti, místo pro kurzy vaření, videoprodukci či pro další eventy.

 

Dva jsou víc než jeden

Digitální technologie pomohly k vítězství i čelu s TV obrazovkou Milka Oreo, které se stalo vítězem v kategorii Digitální komunikace POPAI AWARDS 2021. Myšlenka se inspirovala spoluprací se společností Globus ČR, v jejíž prodejně na pražském Černém Mostě již v minulosti fungovala gondola Milka, která ovšem prezentovala pouze jeden produkt a již nevyhovovala současným požadavkům. „Bylo třeba ji vylepšit a zkombinovat pro dva produkty, abychom mohli rozšířit komunikaci. Jedním z hlavních cílů bylo zvýšení vizibility a vynechání rušivých prvků, které odváděly pozornost,“ naznačuje Viktória Uzsáková, Junior Brand Manager Milka Tablets CZ, SK, HU Marketing, Mondeléz Czech Republic. Vzniklo nové regálové čelo s variabilní výškou polic, které nyní vytvářejí prostor pro dostatek promovaných produktů. Také nově použité materiály umožňují jednoduchou údržbu. Nejdůležitějším bodem se stala dálkově ovládaná LCD obrazovka, která umožňuje nasadit nejaktuálnější obsah. Finální gondola je rozdělená na dvě části pro každou značku s typickými brendovými barvami. Na pravou a levou stranu jsme rozmístili hlavní rozpoznávací znaky jednotlivých značek a uprostřed je znak jejich kombinace. Zejména LCD obrazovka nyní zvyšuje možnost nasazení další komunikace podle sezónní potřeby nebo pro promoci limitovaných edicí.

 

Nová Republica nově

Původně jednopaletové vystavení se po následném rozboru konceptu rozrostlo a došlo k jeho úpravě. A možná právě to vyneslo vítězství v kategorii Alkoholické nápoje a tabák POPAI AWARDS 2021 Shop-in-shopu Božkov Republica, realizovanému společností Dago. Jeho cílem bylo odkomunikovat novinku a podpořit prodej, přičemž koncept měl navazovat na předešlou novinku Božkov Republica. Vznikl jakýsi bar, čímž byl zákazník přenesen do prostředí obvyklé konzumace, i s dostatkem místa pro promované produkty. To vše se podařilo realizovat v neuvěřitelně krátkém čase od zadání klienta, které přišlo 7. září, do 13. října, kdy už vystavení stálo ve vybraných prodejnách Albert. Projekt byl instalován v deseti prodejnách, a to 14 dnů. „V rámci spolupráce s klientem jsem byla vděčná za prohloubení důvěry, jelikož Stock věděl, jak málo času na vývoj máme. Nicméně věřil, že jsme schopni v šibeničním termínu vše zvládnout. Velmi pozitivní reakci jsme zaznamenali jak od zadavatele, tak od retailera. Podařilo se dodržet komunikační linku značky a Božkov Republica Honey se stala velmi úspěšnou novinkou,“ konstatuje Annette Schulze, Project Manager, Dago.

 

Do prodejny pro výjimečnou péči

Vítězem kategorie Prvky vybavení interiérů obchodů POPAI AWARDS 2021 se stal shop-in-shop značky Lancôme a parfumerie Notino. Vizibilitu značky i zážitek v prodejně podporuje digitální komunikace i digitální technologie, které umí diagnostikovat pleť. Shop-in-shop byl realizován loni v Budapešti pro obchodní centrum Arena Mall a společnost Rexy, která jej měla na starosti, musela zvládnout nejen jazykovou bariéru mezi realizačními týmy ze čtyř zemí, ale vyrovnat se také s výběrem lokálních dodavatelů i koronavirovými opatřeními. „Samotná instalace trvala osm nocí a bylo zapotřebí koordinace všech instalačních týmů. Klíčová přitom byla komunikace s klientem, retailerem i obchodním centrem. Díky tomu mohly být vyslyšeny současné retailové trendy, došlo k propojení on-line a off-line světa, zvýšil se nákupní zážitek pro zákazníka, zvětšila se vizibilita v prostředí konkurenčních značek a vznikl nový prostor pro zákaznice, které požadují poradenství v oblasti péče o pokožku,“ konstatuje Bogdan Erdelyan ze společnosti Rexy.  

 

Láká k vyzkoušení

Vítězem kategorie Elektronika, IT produkty POPAI AWARDS 2021 se stala in-store realizace pro novou řadu holicích strojků OneBlade. Zadání od společnosti Philips bylo zaměřeno na představení novinky s relativně dlouhou životností, s čímž souvisel i výběr materiálů. Namísto křiklavých barev bylo použito LED podsvětlení, přičemž kvůli němu a vyšší životnosti nebyla coby materiál zvolena obvyklá FDM deska ale sklolaminát. Pro finální povrchovou úpravu bylo použito lakování. Design zadavatel požadoval čistý, který by zároveň umožnit produkt představit i vyzkoušet. Pod zvětšenou maketou přístroje proto láká pozornost zákazníků LED podsvětlení, odkud přechází na produkty, které jsou umístěny nad ní. Nad nimi běží edukační video. „Podle zpětné vazby z trhu se lidé u vystavení zastavovali a někteří vystavené produkty také zkoušeli. Prodejci pak potvrzují, že se novinky prodávalo víc než předešlých modelů, protože zákazníci pochopili komunikované benefity v podobě nástavců pro oholení různých částí těla,“ vykresluje Martin Hasilík, jednatel společnosti Authentica, která čelo realizovala.

 

Kavárna doma i v kanceláři

Costa Coffee: Kavárna v jediné kapsli a vítěz kategorie Integrované in-store kampaně POPAI AWARDS 2021 si kladl za cíl rozšířit konzumaci kávy Costa Coffee z kaváren této značky domů a do kanceláří. „Museli jsme proto zvolit nástroj, který umožní servírovat kávu v dokonalé kvalitě a který by byl odrazovým můstkem pro nákup domů a do zaměstnání. Postavili jsme kampaň na třech pilířích: malém pojízdném vozítku Piaggio Ape, týmu kvalitních baristů a samplingu v místě prodeje. Vozítko se objevilo v Makru a Tescu a zúčastnili jsme se olympijského festivalu nebo FrendFestu a dalších interních eventů. Dalším kanálem byl HoReCa, kde jsme ve špičkách rozšířili kapacitu některých kaváren o naše vozítko. Všude jsme přitom komunikovali možnost on-line nákupu prostřednictvím QR kódu, který spotřebitele přesměroval do Alzy.cz. Při kampani bylo ochutnáno osm tisíc káv a rozdáno 100 tis. vzorků. „Výsledkem je, že se podařilo navýšit prodeje v Tescu, a to jednak nárůstem prodaného objemu, tak hlavně přilákáním nových zákazníků, kteří ji doposud nakupovali mimo Tesco,“ uzavírá Miroslav Jun, Account Manager, up brand activation.

 

Pavel Neumann

 

 

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS