NETRADIČNÍ FORMÁTY DIGITAL SIGNAGE

Vloženo: 25.1.2019

Digitální nosiče prošly za dobu své historie značným vývojem. Na začátku byla klasická televize ve výloze, kde se přehrávala smyčka z VHS přehrávače a později DVD. Současná nejmodernější řešení už využívají vzdálenou správu přes internet, umí rozpoznat pohlaví či věk, a podle toho upravit zobrazované informace. Často mají dotykovou vrstvu a umožňují interakci se zákazníkem.

Jsou kladeny stále větší nároky na obsah a zpracování, ale jaký je pohled hlavního aktéra? Jak to vidí zákazník? Přes všechny změny a vysoké rozlišení, jsou to pro něj vlastně stále jen televize, na které už je zvyklý a vidí je všude.

I v našem regionu už musíme pokročit kupředu a snažit se nezaujmout množstvím a velikostí digitálních ploch, ale pojmout tyto nosiče jako součást širšího konceptu prodejního místa. Měly by méně násilnou formou edukovat a nenápadněji navozovat atmosféru. Toto komplexnější pojetí budeme klientům prezentovat v showroomu, který ve WELLENu aktuálně připravujeme.

Před značkami tak stojí výzva, jak se odlišit, jak zaujmout, jak přitáhnout zákazníka právě k jeho obrazovce a předat mu požadovanou informaci, zkušenost nebo emoci.  

Ikonický design Tesla televizí v kanadském Torontu?

Výhodou některých zahraničních značek je kreativní nesvázanost. Kreativní týmy hledají prvky, jak předat sdělení kampaně, a až v dalším kroku se k věci dostávají produkční týmy. Ty se snaží daný koncept v rámci možností zrealizovat a často stojí před překážkou, protože daná technologie v požadované formě neexistuje.

To je příklad realizace ve výloze kanadského klienta Moose Knuckles. Jeho nekonvenční kampaně nesnesou omezení klasickým nudným nosičem ve formě ploché obrazovky a bylo potřeba přijít se zakázkovým řešením.

Retro televize osazené moderním LCD panelem, které se dají nasadit na hlavu figurín ve výloze, v obchodě opravdu neseženete. Dodaný retrofit televizí Tesla s ikonickým designem z 80. let, které si možná ještě mnozí pamatujeme, vzbudil u kanadských zákazníků zasloužený rozruch a klient díky nim získal nepřehlédnutelnou signage plochu. 

Nemusí jít jen o tradiční LED obrazovku ve výloze.

Nestandardní signage řešení zvolil i největší kanadský řetězec se sportovním vybavením Sport Chek. Digitální plochy přizpůsobuje dispozicím prodejny, ne obráceně. Jelikož vstupní prostor tvoří netradičně tvarovaný portál, nezbylo místo pro klasickou velkou digitální plochu. Řešení nabídnul speciálně ohnutý LED panel integrovaný po celém stropu oblouku. Obrazovka je nevšední, zajímavou formou láká k návštěvě a navozuje atmosféru už u vstupu do prodejny. 

V jiné prodejně této sítě potřebovali spojit do jedné plochy výlohu i signage řešení. Zde zvolili u nás zatím nepříliš obvyklou cestu transparentních displayů přes celou plochu výlohy. V pravidelných intervalech se tak střídá pohled do výlohy a její překrytí promovideem k aktuální kampani.

Na dalších ukázkách si znovu můžeme ukázat, že i netradiční rozmístění a natočení standardních digitálních nosičů pomůže zaujmout, a stejně tak jako využití retro televizí nám umožní vystihnout zajímavou ideu, aniž bychom měli k dispozici nejnovější signage řešení.

      

Autor: Jiří Szántó, Interactive Retail Manager, WELLEN RETAIL EXPERIENCE

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS