Je-li řeč o konceptu „člověk a prostor“, jde ruku v ruce design obchodu s vystupováním obsluhujícího personálu v obchodě, přičemž obě složky by měly tvořit harmonickou jednotu. Prodejní plocha působí tak dobře, jak dobře působí personál po profesní a lidské stránce na zákazníky v tomto prostoru.
Prostředí umocňující zážitek z nakupování a podpora prodeje prostřednictvím osobního poradenství od kompetentního personálu – to jsou kvalitativní a odlišující znaky kamenného obchodu, kterými si může oproti svému internetovému konkurentovi získat důvěru. „Člověk a prostor“ je koncept, který oba tyto nosné sloupy maloobchodu zohledňuje ve všezahrnujícím plánování. Koncept vychází z toho, že nové ztvárnění nebo optimalizace prodejní plochy často tvoří východisko pro strukturální a personální změny v rámci dané organizace. „Výjimečný zážitek z nakupování v místě prodeje se tendenčně považuje za rozhodující v konkurenčním boji,“ to je hlavní poznatek studie EHI s názvem „Top-Shoppingkiller v maloobchodě“. S cílem vytvořit právě takovýto výjimečný zážitek z nakupování se mnoho obchodníků rozhoduje pro nové ztvárnění jejich obchodních prostor.
Avšak to samo o sobě nestačí, abyste na prodejní plochu dostali čerstvý vítr, neboť zde není zohledněn lidský faktor.
Vytváření vztahu se zákazníkem
Odborné a osobní kompetence personálu a schopnost prodejce vytvořit vztah se zákazníkem a tento udržovat jsou stejně tak důležité jako optimálně navrhnutý, dobře designově zvládnutý a fungující obchod. Tento koncept „architektura a rozvoj týmu“ je aplikován například u německého šperkaře Niessing Stores.
Tato souhra architektury a personálu by měla být zohledňována už při plánování prodejních prostor. Koncept „člověk a prostor“ se zakládá na principech tradiční čínské nauky feng-šuej, který dostává do souladu zákonitosti prostoru a času s každodenními požadavky obchodu nebo praxe a vytváří tím vyvážené a harmonické prostředí pro zaměstnance a zákazníky, resp. klienty. Atraktivní prezentace zboží, oslovující design obchodu, upřednostnění zákazníka v obchodu a reprezentace podniku totiž mohou ovlivnit délku pobytu zákazníka v obchodu a navázání vztahu s ním teprve tehdy, jestliže atmosféra v prostoru je v celkovém souladu a harmonii.
Celý článek, který byl zveřejněn v časopise Brands & Stories, najdete v příloze.
Obchod a jeho tým ve vzájemném souladu (611,81 KB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS