Asociace reklamy v místě prodeje POPAI ve spolupráci s mediální agenturou OMD Czech zveřejnila výsledky projektu monitoringu dárkových a reklamních předmětů. K dispozici jsou tak v Česku informace o objemu investic do výroby dárkových a reklamních předmětů v roce 2016 a také informace o jejich struktuře.
Celkový finanční objem investovaný do produkce dárkových a reklamních předmětů za rok 2016 v České republice tvořil 6,1 miliardy Kč.
Deklarované údaje umožňují získat podrobnější pohled na trh a lépe uchopit strukturu trhu 3D reklamy.
Prvním pohledem je rozdělení finančních objemů mezi cílové trhy dárkových a reklamních předmětů. Tuzemská produkce reklamních a dárkových předmětů směřuje většinou do České republiky, kde skončí 62 % vynaložených prostředků na tuto formu propagace. Na export směřuje zbývajících 38 % výrobků.
Dárkové a reklamní předměty byly i v roce 2016 převážně - ze 70 %, dovezeny mimoevropskými dodavateli. Čeští dodavatelé na trh umístili 20 % dárkových předmětů; evropští dodavatelé se podíleli dalšími 10 %.
Z hlediska země původu reklamních předmětů (tzn. země, kde byly reklamní předměty vyrobeny) jsou jasně dominantní neevropští výrobci. Z těchto, zejména asijských zemí, pochází celých 93 % předmětů. Čeští výrobci dodali na trh pouhá 4 % a ostatní evropští producenti další 3 %. Logistické řetězce reklamních a dárkových předmětů jsou tedy globálního charakteru a jsou schopny dostatečně pružně reagovat na změny poptávky.
Celou zprávu o výsledcích monitoringu trhu s dárkovými a reklamními předměty najdete v příloze.
Objem trhu 3D reklamy přesáhl 6 miliard korun (488,45 KB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS