Novinka člena POPAI CE
Ostravar, tradiční regionální pivovar, který je součástí společnosti Pivovary Staropramen, má konzumenty a tradici hluboce zakořeněnou v regionu Ostravska. Nyní se ale úspěšně dostává mimo své hranice, do celé republiky. Za tímto výsledkem stojí dlouholetá práce všech kolegů z Ostravaru.
V roce 2016 se zrodil nový positioning Ostravaru, definovaný sloganem Nás nezkrotíte. Značka se zaměřila na hospody, vznikly první Ostravarny a ukázaly Ostravar jinak než jako pivo, které se čepuje ve „čtyřkách bez větráku“. Objemy po letech začaly růst. Dva roky nato dostal pivovar šanci vylepšit ostravarskou dvanáctku, vrátit se k hnědým lahvím, nakoupit nové přepravky, navrhnout vlastní ostravarský „krýgl“. Rok 2019 se nesl ve znamení úspěchu. V regionu se dařilo.
Přešly podivné roky koronavirové pandemie a nastal rok 2022, další přelomový pro pivovar Ostravar. Ostravar se poprvé objevuje v televizi i v retailové národní distribuci. Vztah k pivu a značce se sice vytváří v hospodě, ale aby ho lidé skutečně zaznamenali, musí být úspěšný a viditelný i v obchodech. A tak Ostravar „posílá“ nově do plechovek Mustanga (jednu z nejprogresivněji rostoucích světlých jedenáctek na trhu) spolu s Černou Barborou (která se stala nejlepším tmavým speciálem České republiky 2018). Skrze ně spotřebitelům vypráví příběh o pivech z regionálního pivovaru Ostravar, kde se pivo vaří tradičně v otevřených kádích spilky. Mustang a Černá Barbora patří mezi mladá piva, která sklízela úspěchy v HORECA kanálu. Nyní v plechovkách úspěšně otevírají cestu Ostravaru do republiky prostřednictvím retailového kanálu.
Chytlavou televizní kampaň v podobě tří spotů doprovázela i BTL podpora ve formě guerilla samplingu, kdy bylo v 9 městech, v 21 dnech, osloveno téměř 17 000 spotřebitelů a rozdáno téměř 10 000 plechovek. V retailu nasadil Ostravar nové rychloskládací stojany na plechovky a nápadité paletové dekorace a shop in shopy, které zaujmou spotřebitele svým „nezkrotným“ designem. V hospodách a restauracích během roku probíhaly oblíbené experience promoce s typicky hospodskou zábavou (kvízy, šipky), které vzdělávaly spotřebitele a lákaly lidi zpět do hospod. Ostravar se snaží oslovit zejména mladé lidi, k čemuž mu kromě atraktivního designu pomáhají například moderní QR mechaniky promocí.
Launch plechovek Mustang a Černá Barbora byl i předmětem briefu pro studentskou soutěž POPAI Student Award 2022 v kategorii 3D design POP materiálu, kde se velké množství studentů s vervou pustilo do kreativních návrhů, následně oceněných porotou. O atraktivitě produktu i značky mezi mladými svědčí velký zájem ze strany studentů v rámci této soutěže, což je cesta, kterou by Ostravar rád pokračoval.
V příštím roce Ostravar chystá podobně silnou podporu v obou kanálech a jeho cílem je udržet tempo současného úspěšného nástupu na celonárodní trh. Dej Bůh štěstí!
Milena Hasalová
Trade marketing specialist Pivovary Staropramen
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS