Jak vybrat správné prvky osvětlení, které ovlivní in-store prostředí, vytvoří pozitivní nákupní zážitek a zvýší prodej?
Podle mezinárodní asociace designerů osvětlení je osvětlení zásadní pro dosažení optimálního sladění lidských potřeb, architektonického řešení a energetické náročnosti. K dosažení této rovnováhy se v prostředí retailu využívají čtyři typy osvětlení: ambientní osvětlení představuje hlavní světelné zdroje prodejny, pracovní osvětlení osvětluje pracovní plochy, zvýrazňující osvětlení zvýrazňuje konkrétní místa, vystavení a aranžmá za účelem vytvoření dojmu důležitosti a dekorativní osvětlení se využívá k podpoře konkrétní značky.
Stejně jako je možné využít v maloobchodě mnoho způsobů nasvícení, existuje i mnoho různých osvětlovacích prvků. Své místo i svůj účel a čas mají ve světě maloobchodu klasické žárovky, halogenové žárovky i světelné diody. V obchodech s výrobky pro domácnost a nábytkem se široce využívalo fluorescenční osvětlení, které ovšem kvůli náchylnosti k přehřívání nebylo ideální z hlediska požární ochrany. Velkou radost přinesl obchodníkům i store designerům nástup světelných diod.
Celý text materiálu v originále, který publikovala globální asociace Shop!, najdete v příloze.
POP Display & Store Fixture Lighting (4,36 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS