Nový nástroj pro zvýšení účinnosti a kulturní relevance POP médií v Česku
POP sémiotický průvodce je unikátní projekt nejen na našem trhu. Díky schopnostem a nástrojům sémiotiky umožňuje tvorbu a exekuci POP médií v kontextu české kultury a poskytuje návod, jak dosáhnout lepší, významově bohatší, výstižnější, smysluplnější, konzistentnější, a tím i efektivnější komunikace v prodejních místech.
Sémiotický průvodce je společný projekt asociace POPAI CE a výzkumné agentury Perfect Crowd. Hlavními partnery projektu jsou společnosti Vitana, Mondelez a Authentica, mediálním partnerem je společnost WELLEN.
Tento systematický nástroj v podobě elektronické implementační publikace dopomáhá ke strategičtějšímu řízení interakcí mezi zákazníkem a POP médiem a k optimalizaci účinnosti in‑store komunikace. Představuje ve srozumitelné a prakticky aplikovatelné formě soubor principů, konceptů a specifických analýz, s jejichž pomocí může uživatel aktivně kultivovat vzhled a umístění vlastních POP materiálů.
POP sémiotický průvodce nabízí odpovědi na to, jaké kódy v in-store komunikačním obsahu používat, jaké kulturní koncepty akcentovat a jak POP komunikaci tvořit tak, aby bylo dosaženo kýženého vlivu na značku i prodej.
Průvodce je určen všem profesionálům v oboru POP z řad zadavatelů, retailerů, výrobců POP médií nebo retailových, kreativních a produkčních agentur, kteří POP komunikaci plánují, vytvářejí nebo realizují v provozovnách.
Co je sémiotika?
Sémiotika je věda o způsobech orientace ve světě. Vychází z přesvědčení, že lidé rozumějí světu a jsou schopni se v něm orientovat výhradně s pomocí znaků. Znak je takový předmět, který v nějakém ohledu odkazuje k něčemu jinému, než je on sám – k jinému předmětu, představě či abstraktní myšlence. Každý znak je dvoustranná jednotka. Skládá se na jedné straně z výrazu, tedy toho, co je smyslově a aktuálně vnímatelné, a na straně druhé z významu, toho, co je nepřítomné, co je smyslem a cílem. Na základě různých typů vztahů, především těch logických, předkládá sémiotická analýza způsoby, jakými je význam znaku (např. POP materiálu) utvářen.
Sémiotika studuje širší vztahy. V POP projektech k dalším značkám, reklamám, produktům, konkurenčním POP materiálům a kultuře jako celku. Sémiotika pracuje s běžnými lidskými intuicemi a utváří z nich ucelený logický systém.
Význam každého sdělení, včetně POP médií, je pak výsledkem působení řady faktorů, které jsou průvodci mapovány skrze tyto fundamenty:
Metodologie pro tvorbu sémiotického průvodce
Průvodce je založen na třech vzájemně propojených zdrojích dat:
Hlavní přínosy POP sémiotického průvodce
Průvodce umožňuje:
1. Optimalizovat účinnost obsahu POP komunikace
Sémiotika pomáhá manažerům umístit na POP média správný obsah – vizuály, symboly, barvy a sdělení, které budou na české zákazníky účinně působit, a zvýší tak šanci prodat.
2. Posilovat kulturní relevanci POP komunikace
Sémiotika přináší manažerům unikátní vhled do české kultury a pomáhá nastavit komunikační témata a kreativní koncepty způsobem, který bude pro české zákazníky relevantní a smysluplný, a optimalizuje a zefektivňuje tak jejich identifikaci s obsahem POP média. Tím se stanou vlivnějšími na nákupní rozhodování i vnímání značky.
3. Zvyšovat konzistenci POP komunikace
Díky větší účinnosti (koherenci obsahu) a relevanci (reflektování kulturních specifik) POP komunikace budou manažeři schopni vytvářet konzistentnější komunikační kampaně po vizuální, obsahové a významové stránce. Vyhnou se tak matoucím, nelogickým, přefragmentovaným nebo nerozpoznatelným komunikačním obsahům.
Struktura Průvodce
Část 1 – POP sémiotický průvodce v první části na základě modelu komunikace vymezuje různé druhy problémů. Zvláštní důraz klade na znakovou povahu zprávy. Na konkrétních příkladech ukazuje tři druhy znaků, které se v POS materiálech vyskytují, jejich hlavní výhody a nevýhody, doporučuje práci s nimi v POP. Z tohoto hlediska věnuje pozornost také různým podobám call-to-action a navrhuje základní strategie jejich aplikace.
Všechny složky v POP komunikaci mají svůj význam. Cílem POP média je předat zákazníkovi zprávu způsobem, který je relevantní a koherentní. Průvodce upozorňuje na nejčastější komunikační chyby a zároveň nabízí soubor nejdůležitějších a na ukázkách z reálného retailového prostředí prakticky ukázaných doporučení pro úspěšnou POP komunikaci.
Část 2 – v té se průvodce věnuje analýze nejdůležitějších kulturních konceptů využívaných v POP komunikačních obsazích. Efektivní, sémiotickou řečí relevantní a koherentní komunikace se dosahuje především na základě dobrého porozumění konkrétním specifikům českých kulturních zvyklostí a přesvědčení. Pokud je mluvčí obeznámen se způsoby, na jejichž základě příjemce dekóduje zprávy, je schopen upravovat sdělení, POP média tak, aby bylo snadno a přímočaře srozumitelné, nebo naopak inovativní a zároveň zapadající do zvoleného kulturního tématu/konceptu.
V průvodci jsou obsaženy podrobné analýzy a mapy těchto kulturních témat/konceptů:
Praktickým výstupem je soubor komentovaných významových map výše uvedených kulturních konceptů, které uživatelům slouží jako nástroj pro zkvalitňování obsahů vlastní komunikace, zvyšování její relevance, konzistence a koherence nebo jako zdroj inspirace pro inovace.
Budeme potěšeni, pokud nás v případě zájmu o POP sémiotického průvodce a o využití sémiotické analýzy ve vaší praxi budete kontaktovat. Nabízíme možnost zakoupení POP sémiotického průvodce a také společnou realizaci sémiotické analýzy zaměřené na optimalizaci vašich in-store komunikačních médií a kampaní.
Více informací najdete v přiloženém One pageru.
Andrea Vozníková, Členka rady POPAI CE
Daniel Jesenský, Prezident POPAI CE
Daniela Krofiánová, General Manager, POPAI CE
POP SÉMIOTICKÝ PRŮVODCE 2018 (821,2 KB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS