POPAI představila nejlepší studentské návrhy projektů in-store komunikace za rok 2014

Vloženo: 14.1.2015

Asociace POPAI CENTRAL EUROPE vyhlásila výsledky již osmého ročníku soutěže POPAI STUDENT AWARD, která každoročně zviditelňuje studentské návrhy projektů komunikace  v místě prodeje, jejichž  autory jsou  studenti vysokých a středních škol se specializací na marketingovou podlinkovou komunikaci. 
   

Studenti soutěžili o nejlepší návrhy projektů  in-store komunikace na základě pěti  briefů od konkrétních zadavatelů.  V tomto ročníku soutěže studenti prezentovali kromě návrhů POP materiálů nově také návrhy komplexní podlinkové komunikační kampaně  v místě prodeje se zaměřením na POP média.

Soutěž za dobu své existence trvale zaznamenává nárůst počtu soutěžních prací i jejich kvality.  Tento rok bylo do soutěže zařazeno 59 soutěžních prací.

Soutěž POPAI STUDENT AWARD 2014 podpořily formou partnerství společnosti Budějovický Budvar n. p. a   Nestlé Česko, s.r.o. a společnost Shell Czech Republic a.s.

Zadáním Budějovického Budvaru bylo zpracovat design setu pro vnitřní a venkovního označení provozoven s tankovým pivem značky Budweiser Budvar. Hlavními záměry setu bylo poskytnout spotřebiteli před vstupem do dané provozovny (restaurace, pivnice atp.) i uvnitř dané provozovny jasnou a srozumitelnou informaci, že se zde čepuje pivo z tanku. 

V kategorii Design POP materiálu dle briefu společnosti  Nestlé s.r.o. Česko - značka NESCAFÉ  bylo  požadovaným typem POP  permanentní  umístění parazitu pro vystavení jednoporcových balení produktů NESCAFÉ v regále v rámci  tzv. svačinových zón (bagety, nápoje, snacky)  v obchodních řetězcích.  Další variantou navrhovaného řešení bylo parazitní vystavení k „pokladnímu pásu“ nebo v dosahu pokladní jako podpora aktivního prodeje.

Zadání v kategorii designu POP materiálu pro značku ORION společnosti Nestlé Česko s. r. o. se zaměřilo na dočasné druhotné vystavení v místě prodeje, které podporuje vizibilitu  čokoládových tyčinek ORION. Cílem bylo navrhnout předplněný 1 paletový stojan z kartonu určený k umístění na zem, ke stěně či k regálu, který zajistí svým novým konstrukčním řešením i designem pozornost stávajících i nových spotřebitelů. V dnešní době jsou to především zaměstnaní lidé bez zbytečného času navíc, a proto by měl stojan zaujmout již z dálky, aby poutal lidmi neplánovanou pozornost na prodejní ploše.

Cilem briefu společnosti Shell Czech Republic bylo vypracovat návrh na podporu prezentace  odměn věrnostního  programu Shell ClubSmart na prodejnách čerpacích stanic Shell. Záměrem  je, aby si zákazník prostřednictvím POP materiálu  všiml nové kolekce dárků a odměn a aby ho nabídka oslovila natolik, že se rozhodne svoje body za dárek vyměnit a nebo, pokud není členem klubu, aby ho motivovaly k členství v klubu. Brief zahrnoval dva typy návrhů. Na větší prodejně jde o návrh samostatně stojícího 3D stojanu a na menší prodejně je třeba počítat s obradováním existující promo gondoly.

Požadavkem  briefu společnosti Nestlé Česko v kategorii návrhu komplexní podlinkové komunikační kampaně bylo navrhnout komunikační kampaň  pro vybraný produkt  Maggi Nápady Šťavnaté kuře s tymiánem na hypermarketech a supermarketech Albert. Účelem kampaně byla celková podpora prodeje včetně in store vizibility daného produktu.  Hlavním poselstvím projektu je odbourání bariéry nákupu dehydratovaného jídla komunikací benefitů, které dehydratované výrobky přinášejí v rámci podpory prodeje.


Galerie úspěšných studentských prací  

V kategoriích s návrhy POP materiálů nejlépe uspěli studenti z Fakulty multimediálních komunikací UTB ve Zlíně.  

Jako nejlepší v kategorii „Design POP materiálu dle briefu společnosti Nestlé Česko – značka NESCAFÉ“ byl vyhodnocen návrh „Čas na kávu - parazitní prodejní stojan pro NESCAFÉ“ od Filipa Močičky.  

Vítězem v kategorii „Design POP materiálu dle briefu společnosti Nestlé Česko – značka Orion “ se stal návrh „MaBAJA Palm Tree“ od Nikoly Mrázkové.

Soutěžní práce „Oboustranný stojan Shell“, jehož autorkou je Beáta Madajová, získala nejvyšší ocenění v kategorii  Design POP materiálu dle briefu společnosti Shell.

Práce „Marketingová strategie -  Maggi nápady Šťavnaté kuře s tymiánem“ zvítězila v kategorii  In-store komunikační kampaně dle briefu společnosti Nestlé – Maggi. Autory vítězného návrhu jsou Martina Chumanová, Daniela Tomanová  a Nguyen  Viet  Hung z Fakulty Mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze.

V soutěži byla rovněž udělena zvláštní ocenění.  Cenu za kreativitu získala Katarína Ganobčíková z Technické univerzity vo Zvolene za návrh „Parazitný stojan pre NESCAFÉ mixy“. Cena sympatie  byla předána Anně Langrové ze  Střední umělecké školy v Ostravě za návrh „Kanystr“.

Dle rozhodnutí odborné poroty nebyl oceněn žádný z návrhů v kategorii Design POP materiálu dle briefu společnosti  Budějovický Budvar.

Další ročník soutěže POPAI STUDENT AWARD 2015 se uskuteční v období leden – listopad 2015.  Studentům opět nabídne možnost soutěžit v kategoriích o nejlepší design POP materiálu, grafický 2D návrh či nejlepší návrh In-store komunikační kampaně dle zadaného briefu od konkrétních partnerů -  zadavatelů reklamy.


Daniela Krofiánová

Kontaktujte nás

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS