Pouhé emoce nestačí

Vloženo: 28.4.2019

Vytvořit loajálního zákazníka vyžaduje čas a opakování.

Představte si následující situaci: Navrhujete a prodáváte běžecké boty. Váš hlavní zákazník, běžec Martin, má už po čtyřicítce, miluje sport a běhat chodí pětkrát týdně. Nyní už zase trénuje na další půlmaraton a vy ho v té souvislosti můžete oslovit se svou nabídkou – novým párem skvělých běžeckých bot.

MUSÍ SI JE KOUPIT

Vzhledem k tomu, že stejně jako ostatní, žije Martin slovy Alfonse Cornelly v takzvané „infoxikované“ společnosti, tedy v prostředí přetékajícím informacemi, je stále těžší upoutat jeho pozornost. Mnoho značek kolem sebe vůbec nevnímá a přilákat ho dokáže jen to, co v něm vyvolá emoce.

Proto mají u Martina větší šanci ty boty, které v něm probudí představy pozitivních budoucích výsledků a zážitků a u nichž si řekne: „V nich konečně překonám svůj osobní rekord!“. V podstatě je nemůže koupit, aniž by tomu nějaká podobná emoce nepředcházela.

Bohužel si ale jako výrobce bot jen s emocemi nevystačíme. Jelikož jsou vzbuzovány smyslovými podněty, trvají jen několik sekund a velmi rychle se mění. Emoce jsou schopny pouze podnítit počáteční zájem a zajistit „jednorázové“ rozhodnutí, ale k dlouhodobému úspěchu nestačí.

Článek, jehož autorem je Daniel Jesenský, Managing Partner ze společnosti Dago, byl publikován v odborném časopise Marketing & Media 14/2019. Celý text článku najdete v příloze.

Soubory ke stažení

Článek ve formátu .pdf (228,18 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS