Novinky z digitální komunikace na POPAI AWARDS

Vloženo: 24.1.2020

Rok 2019 je za námi a s ním i další úspěšný ročník prestižní soutěže POPAI AWARDS o nejlepší in‑store realizace. Do kategorie Digitální komunikace letos přihlásila svůj exponát společnost Cheil Czech and Slovak, POS Media Czech Republic, Plzeňský Prazdroj a TPR. Pro realizaci instalací na prodejních místech využily například digitální obrazovku, LCD displej, QLED televizi či QR kód, díky kterému se jakýkoliv smartphone přetavil do herní konzole.

Dvěma jedničkami - vitězi kategorie Digitální komunikace se pro rok 2019 staly společnost Cheil Czech and Slovak, která do soutěže přihlásila speciální instalaci DIGITAL WALL BAY vytvořenou za účelem přenosu dat z offline (prodejny) do online (digitální databáze Samsung Electronics Czech and Slovak), a společnost Plzeňský Prazdroj, která se prezentovala se svou variabilní multiplayer hrou EXCELENT TANKY.

DIGITAL WALL BAY PRO SAMSUNG BRAND STORE CHODOV


Wall bay se skládá z QLED TV s kamerou a stolu, na kterém jsou umístěny telefony Galaxy S10, S10+ a Note 10, 10+. Jakmile zákazník zvedne některý z telefonů, kamera rozpozná typ telefonu a zákazníkovo pohlaví. V ten moment se na QLED TV spustí speciálně sestavený videoobsah a zároveň jsou na obrazovce prezentovány USP daného telefonu potenciálně atraktivní pro zákazníka konkrétního věku a pohlaví. Data z Wall bay jsou shromažďována a analyzována. Modely telefonů a virtuální obsah jsou variovány v závislosti na aktuální nabídce telefonů. Tím je zajištěn vždy aktuální sběr dat a jejich efektivní využití ve všech kanálech marketingové komunikace.

EXCELENT MULTIPLAYER HRA


Hra je určená k aktivaci na různých místech – od obrazovky v klubu po projekci na budovu vysokoškolských kolejí. Koncový uživatel dostane po zakoupení piva Excelent od promotéra voucher s návodem, který mu zároveň před začátkem hry vygeneruje QR kód. Tento kód promění každý chytrý telefon během chvíle v herní ovladač (bez nutnosti instalace). Hra představuje značku Excelent v dnes populárním retro stylu a herní mechanikou odkazuje na slavné tituly z minulosti herních konzolí.

Dalšími dvěma přihlášenými exponáty v této kategorii byly mediální nosič Digitální totem od společnosti POS Media Czech Republic, který vyrobila pro reklamní účely značky Heineken, a Multifunkční rotační stojan, jež do soutěže přihlásila firma TPR.

DIGITÁLNÍ TOTEM


Tento nový mediální nosič nabízí multifunkční způsob prezentace produktů – zabudovaná digitální obrazovka dokáže promítat libovolná videa či fotografie a zpříjemnit tak zákazníkovi zážitek z nakupování. Totem je z bočních stran podsvícený, díky čemuž se nedá přehlédnout. Spodní sekce pod obrazovkou může být ponížena a sloužit jako prezentační prostor pro zvolené produkty. Boční část totemu je provedena elegantní vlnou, která podtrhuje originální vzhled toto nosiče a prémiovost prezentovaného produktu.

MULTIFUNKČNÍ ROTAČNÍ STOJAN


Rotační stojan prostřednictvím LCD displejů zajišťuje provoz dvou nezávislých, centrálně řízených reklamních médií. Díky manuálnímu nebo mechanickému otáčení kolem své osy s flexibilním závěsným systémem pro prezentaci/prodej produktů nebo marketingových předmětů je využito maximální prezentační plochy. Rotační stojan lze osadit i světelnými klaprámy.

Objevila se však i řada dalších přihlašovatelů, kteří pro svou realizaci tradičního POP prostředku využili moci a efektu digitálních technologií.

RADEGAST – SOCHA S DIGITÁLNÍM DISPLEJEM

Společnost MORIS design pro klienta Plzeňský Prazdroj do stojanu v podobě boha Radegasta působivě zakomponovala digitální displej, který plní funkci zobrazení nejlepších výsledků dosažených fanoušky v rámci roadshow proma. Stojan byl součástí promo stanovišť s atrakcemi v rámci outdoorové kampaně pořádané klientem po hokejových stadionech.

VÁNOČNÍ OSTROV BUDĚJOVICKÝ BUDVAR


Jak kreativně využít v rámci instalace LCD monitor ukázala opět agentura DAGO, která příznivce Budějovického Budvaru a návštěvníky hypermarketů Globus naladila na příjemnou předvánoční atmosféru. Docílila toho díky krbu s plápolajícím ohněm. Krb, tedy monitor s video spotem, byl hlavní dominantou dvoupaletového vystavení.

A MNOHO DALŠÍCH…

Digitální rámeček s produktovým videem zdobí také vystavení elektrických zubních kartáčků značky Philips Sonicare, který do soutěže přihlásila společnost Authentica. I samostatně stojící displej na telefony značky Samsung, jehož přihlašovatelem do soutěže byla společnost UNiBON, umožňoval prémiovou prezentaci vybraných modelů. Agentura WELLEN RETAIL EXPERIENCE doplnila svou instalaci IOT technologií pro Vodafone QR kódy, pomocí kterých je možné dozvědět se spoustu užitečných detailů o vystavených inteligentních zařízení. Pro toho samého klienta agentura vytvořila i kreativní POP prostředek symbolizující dům, který seznamuje zákazníka s kompletním balíčkem služeb tzv. „pod jednou střechou“. Součástí vystavení je právě i 3D animace z dílny WELLENu, která představuje zákazníkovi detaily nabídky. Společnost Cheil Czech and Slovak se v soutěži dále prezentovala s interaktivním stojanem, kdy si zákazníci mohli poslechem hudby vyzkoušet sluchátka značky AKG společnosti Samsung přímo v místě prodeje. Pak také se stojanem pro prezentaci optického stabilizátoru telefonu Samsung Galaxy S10+, který natáčel pohybující se objekt umístěný před ním. Výsledný videozáznam ukazoval perfektní kvalitu obrazu.

Za zmínku rozhodně stojí i nejúspěšnější exponát celé soutěže, byť nebyl do kategorie Digitální komunikace přihlášen. In-store realizace Paletový ostrov Jägermeister, kterou pro společnost Mast-Jaegermeister CZ vytvořila agentura DAGO, se ve své středové kruhové části pyšní holografickou animací.


A výčet všech exponátů s použitím digitálních prvků završuje pilotní projekt retailového vystavení hodinek značky MVMT z Los Angeles, USA. Firma Dekor pro prezentaci shop-in-shop použila vitríny, přičemž dvě zadní obsahovaly tzv. Story Boxy, které za pomoci technologie průhledného LCD předváděly produkty dynamickým a inovativním způsobem.

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS