Novinka člena POPAI CE
V pořadí již druhou zahraniční pobočku otevřela v uplynulých dnech společnost ADLER Czech, evropský výrobce a distributor značkového reklamního textilu. Po založení dceřiné společnosti v čínském Pekingu, která v asijské oblasti působí již druhým rokem, slavnostně zprovoznila také kanceláře v bangladéšské Dháce. Právě ze zdejšího regionu pochází většina produkce firmy.
„Ze strany tamních úřadů jsme zaznamenali poměrně rychlé jednání při vyřizování potřebných administrativních záležitostí, povolení, certifikátů i auditů,“ hodnotí spolupráci ředitelka nákupu firmy ADLER Michaela Stehlíková s tím, že v České republice pak byly do celého procesu zainteresovány Ministerstvo zahraničních věcí a Ministerstvo spravedlnosti. „Vše jsme zvládli svépomocí díky schopnostem našich zaměstnanců, vztahům s dodavateli, kteří nám pomáhali s orientací v cizím prostředí, a především díky našemu víc jak desetiletému know-how s bangladéšskou kulturou,“ upřesňuje Michaela Stehlíková. Bangladéšská vládní agentura pro rozvoj investic BIDA (Bangladesh Investment Development Authority), která má za úkol pomáhat při rozvoji zahraničních investic v zemi, tak mohla zaregistrovat už tři měsíce od první komunikace podnikatelského záměru dceřinou společnost s názvem ADLER Czech, a.s. Bangladesh Liaison Office.
Zastoupení firmy ADLER v Bangladéši jí umožňuje zjednodušení řady procesů, které musela v minulosti řešit složitějšími a delšími cestami. Nyní zde má zařízenu vlastní kancelář, bankovní účet a může realizovat nábor místních zaměstnanců. „Pracovníky jsme sháněli klasicky přes inzerát,“ vysvětluje Michaela Stehlíková s tím, že prvořadé jsou pro firmu především zkušenosti lidí s prací v textilní výrobě. Dnes pracují v bangladéšské pobočce spolu s evropskými zaměstnanci dva místní kontroloři kvality, jedna administrativní síla a v nejbližší době nastoupí také dva tamní technologové. Na vybavení nových kancelářských prostor spolupracovala firma s místní designérskou společností, která má mimo jiné na svém kontě i návrh interiéru amerických bankovních poboček působících v Bangladéši. Zajímavostí je instalace kamerového systému, jehož prostřednictvím může za pomocí speciální aplikace ředitelka nákupu sledovat pohyb v místnosti také ze své tuzemské pracovny.
„Reprezentativní kanceláře, kde formou showroomu představujeme i naše produkty, nám přináší nejen důstojnou prezentaci firmy, ale díky kamerám také transparentnost při jednáních,“ vypočítává výhody nových prostor Michaela Stehlíková. Samotné zahraniční zastoupení firmy v Bangladéši znamená nejen úsporu firemních nákladů, ale pomůže mimo jiné řešit i zvýšenou vytíženost zaměstnanců s ohledem na stále rostoucí objemy výroby v zemi. Ta by měla v letošním roce dosáhnout zhruba 12 milionů kusů textilu.
Podle informací zastupitelského úřadu ČR v Dillí tvoří 80 % bangladéšského vývozu produkty textilního průmyslu. Ačkoliv největším obchodním partnerem Bangladéše jsou USA, Evropská unie jako celek patří se svými 60 % mezi nejvýznamnější odběratele bangladéšského zboží. Na 95 % všech položek dovážených do ČR tvoří textilní zboží a obuv, juta a výrobky z ní a kůže.
EU je také jedním ze tří největších zahraničních donátorů Bangladéše, na čemž má svůj nepominutelný podíl právě skupina ADLER. „Růstu regionu pomáháme nejen zaměstnáváním místních lidí, ale především podporou jejich dětí v místním vzdělávacím centru Čalantika. Osmdesáti z nich jsme v první fázi zajistili na celý rok školné, denně teplý a výživný oběd, filtry pro výrobu pitné vody, edukativní výlet a přímo z rukou zaměstnanců společnosti převzali všichni žáčci zbrusu novou uniformu a školní pomůcky,“ říká business director firmy Aleksandar Alačkov. Jak dodává, do charitativní činnosti se podařilo aktuálně zapojit i místní podnikatele, s nimiž ADLER spolupracuje. Vzdělávacímu centru Čalantika přislíbili tamní dodavatelé pravidelnou finanční podporu.
----------------------------------------------
Společnost ADLER Czech, a.s. se sídlem v Ústí nad Labem je lídrem na trhu značkového reklamního textilu v České republice a patří mezi přední dodavatele v Evropě, od loňského roku, kdy uvedla na trh značku Rimeck, se řadí také mezi evropské dodavatele pracovních oděvů. Společnost nabízí téměř 300 různých produktů. Charakter obchodního modelu firmy je striktní B2B založený na e-shopu, dostatečných skladových zásobách, rychlé logistice a dokonalých zákaznických službách. Jako přední hráč v daném sortimentu se značkami Malfini, Malfini Premium a Piccolio, který doplňují pracovní oděvy Rimeck a bezpečnostní obuv společnosti Bata Industrials, působí firma v 19 evropských zemích. Spolu s mateřskou organizací ADLER International, a.s. poskytující servis například v informačních technologiích, personální oblasti či správě majetku, má v současné době na 250 zaměstnanců, loňský čistý obrat firmy ADLER Czech dosáhl 997 milionů korun. Moderní, plně automatizovaný sklad v Ostravě disonuje denní kapacitou více než dvacet pět milionů kusů reklamního textilu. Dodávky na klíčové trhy do okolních států jsou realizovány do 24 hodin. Všechny produkty společnosti ADLER podléhají přísným zkušebním testům a nesou světově uznávanou pečeť kvality Oeko-Tex Standard 100.
Více na www.adler.info
Kontakt:
ADLER Czech, a.s.
Marie Logrová, PR manažer
Oblouková 391, Ústí nad Labem 403 40
GSM: 731 452 069, marie.logrova@adler.info
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS