Novinka člena POPAI CE
Brno, 20. února 2019 - Oslavy svátků jara bude i letos provázet slavný velikonoční speciál z Brna – Zelené pivo. Pivovar Starobrno začátkem tohoto týdne už počtrnácté uvařil zelenou třináctku. Hostinští začnou zelené půllitry čepovat ve stejnou dobu, přesně na Zelený čtvrtek 18. dubna. Celkem bude letos k dispozici 4 500 hektolitrů pro Čechy a Moravu a 510 hektolitrů na Slovensko.
Vaření Zeleného piva a lití speciálního výluhu představuje pro všechny zaměstnance pivovaru srdeční záležitost. Letos se bude na výrobě podílet i Svatopluk Vrzala, který se od začátku října loňského roku stal novým sládkem pivovaru Starobrno. Současně je ale jedním z pamětníků, kteří v pivovaru působili v době, kdy se Zelené pivo vařilo poprvé. „Myslím, že se v Brně nenajde nikdo, kdo by o Zeleném pivu alespoň neslyšel. Připadá mi skvělé, že se speciál právě z našeho pivovaru Starobrno stal neodmyslitelnou součástí velikonočních svátků. A to nejen v Brně,“ řekl Svatopluk Vrzala, který při lití výluhu nemohl chybět.
Třináctka Zelené pivo se připravuje podle receptury, která se za celých čtrnáct let vůbec nezměnila. Zelené pivo se vaří z kvalitní vody, speciálního světlého ječného sladu z Moravy a žateckého poloraného červeňáku tradičním způsobem na dva rmuty. V přesně daný okamžik se při vaření do mladinové pánve přidává speciální výluh, který se připravuje z několika druhů bylin. Je koncentrovaný a silný, řádově jsou ho potřeba litry. Doba kontaktu bylin s vroucí vodou se při přípravě výluhu pečlivě hlídá.
Poté, co se pivo ve varně uvaří, osm dnů kvasí a pak několik týdnů dozrává při teplotě kolem jednoho stupně Celsia, čímž se chuťově zakulacuje a získává typický buket a říz. Pak se pivo filtruje a přidává se do něj likér.„Zelená barva našeho piva je kombinací několika důležitých faktorů. Používáme světlý ječný slad, vyráběný pouze pro tuto příležitost. Nezbytností je samozřejmě bylinný výluh a likér. Suroviny a ingredience spolu s unikátní technologií dělají Zelené pivo tím, čím je. Na jeho vaření si dáváme záležet. Dobře víme, jak moc se na ně všichni těší. A my v pivovaru taky,“ objasnil tajemství neobvyklé barvy zeleného piva výrobní ředitel Milan Schramm.
Popularita Zeleného piva už dávno překročila hranice Brna i regionu a v dostatečném časovém předstihu se rozváží do všech koutů České republiky. Hodně příznivců ale má i na Slovensku, kam letos putuje celá čtvrtina uvařené várky.
Pivovar Starobrno připravuje na Zelený čtvrtek i bohatý doprovodný program. Jezdit bude tzv. Šalina pub, což je tramvaj přestavěná na starobrněnskou hospodu s výčepem na palubě. Dále se budou pořádat zelené exkurze do pivovaru. O celém programu se všichni zájemci s dostatečným předstihem dozvědí z webových stránek www.zelenepivo.cz. Najdou tam i seznam všech hospod, kde se bude Zelené pivo čepovat.
Pivovar Starobrno stojí na Starém Brně už 146 let. Dnes jde o moderní pivovar, který zachovává tradiční výrobní postupy a používá ty nejlepší moravské a české suroviny. Portfolio starobrněnských piv zahrnuje světlé výčepní pivo Staré Brno, nejpopulárnější Medium, extra chmelený ležák Starobrno Drak a jedinečný Nefiltrovaný Ležák, který se ručně stáčí v ležáckých sklepích. Neodmyslitelnou velikonoční tradicí je už celou řadu let speciál Zelené pivo, čepované na Zelený čtvrtek. Od roku 2012 nabízí značka svým spotřebitelům nepasterizovanou podobu svých klíčových produktů. Ve stejném roce se také stala hrdým generálním partnerem HC Kometa Brno. Značce Starobrno se pravidelně daří umisťovat na předních příčkách v degustačních soutěžích. V roce 2017 získal světlý ležák Starobrno Drak druhé místo v soutěži Zlatý soudek Pivex. Na Pivu České republiky se umístil světlý ležák Starobrno Medium na třetím místě. Starobrno Drak i Starobrno Medium uspěly i v soutěži České pivo – obě piva získala ve svých kategoriích druhé místo. V roce 2018 zatím starobrněnská piva získala dvě druhá místa na Zlaté pivní pečeti. Starobrno Medium se dále umístilo jako třetí v soutěži Zlatý soudek Pivexu.
Další informace:
Kateřina Veitová
PR Manager
HEINEKEN Česká republika
+420 724 607 553
Ludmila Čechová
PR Consultant
+ 420 606 733 636
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS