Středoevropská pobočka POPAI uspořádala 24. listopadu 2016 v Konferenčním centru GRANDIOR Hotel Prague v Praze 1 další ročník úspěšné mezinárodní akce POPAI DAY 2016.
Součástí této akce, která patří k významným evropským událostem v oboru marketingu a retailu, byla prestižní soutěž POPAI AWARDS 2016. Rozsáhlá soutěžní expozice představila nejnovější řešení pro účinnou komunikaci v místě prodeje a inovativní formy komunikace se zákazníky ve všech hlavních segmentech trhu.
V letošním ročníku soutěžil rekordní počet exponátů - více jak 100 realizací v 19 soutěžních kategoriích.
V rámci soutěže bylo možné zhlédnout inovativní POP materiály, prostředky pro vybavení obchodů, nástroje světelné komunikace, informační a orientační systémy, ekologicky šetrná in-store řešení a integrované in-store projekty. V samostatných soutěžních kategoriích se prezentovaly nové digitální projekty v prodejních místech a propagační předměty pro podporu prodeje v in-store (3D reklama).
Soutěž vyvrcholila gala večerem, na kterém byly vyhlášeny výsledky soutěže a předána ocenění vítězům.
Absolutním vítězem soutěže se stal projekt Radegastovna, který v soutěži představila společnost Plzeňský Prazdroj a který je novým konceptem hospody značky Radagast podporující identitu značky. Autorem projektu je architekt Jan Bouček. Cílem projektu bylo vytvořit „hospodu pro pravé chlapy“. Tu charakterizuje drsnost výtvarného zobrazení, odolnost použitých přírodních materiálů, jako jsou dřevo, kov, kámen, i silné regionální vazby na Beskydy a Ostravsko.
Cenu za nejlepší materiálovou a technickou inovaci získal exponát Pet butik U ocásku od společnosti MORIS design. Jde o kompletní řešení in-store designu prodejny luxusního pet butiku, který je zaměřen především na prémiové zboží pro čtyřnohé mazlíčky Design byl zvolen ve stylu provoněné Provence v kombinaci s přírodními materiály. Přestože je prodejna na netradičním místě v nové zástavbě, majitelé vnímají vysoce pozitivní ohlasy ze strany zákazníků a pozvolný nárůst prodejů v řádu 5 – 15 % každý měsíc.
Cena za nejlepší POP z materiálu na bázi papíru byla udělena exponátu BB Somersby kartonový stojan od společnosti DAGO, který byl navržen pro stále oblíbenější kategorii ciderů zadavatele Budějovický Budvar. Stojan s mírně kaskádovitými policemi podporuje spotřebitelsky příjemný odběr nápojů v plechovkách a nabízí přehlednou prezentaci všech nabízených druhů cideru. Stojan navozuje atmosféru pohodového letního dne určeného pro výlet a nevšední zážitky.
V samostatné kategorii Integrovaná in-store řešení zvítězil projekt kampaně Flora - to nejlepší z olejů od agentury up brand activation. Cílem kampaně, která byla realizována v sedmi obchodních centrech, bylo ukázat zákazníkům, jak se rostlinné tuky vyrábějí doopravdy a jak prospěšné pro zdraví mohou být. Byl připraven koncept „olejového baru“, kdy se spotřebitelé mohli seznámit s vlastnostmi různých typů olejů a zejména unikátní olejové směsi, která je jednou z důležitých složek při výrobě rostlinného tuku Flora, ale především se mohli na vlastní oči přesvědčit, že výroba Flory není žádná věda. Školený kuchař totiž po celou dobu akce předváděl, jak jednoduše se rostlinný tuk vyrábí. Součástí kampaně byla i kolekce POS materiálů v chladících regálech obchodů. Pro motivaci spotřebitelů byla za nákup nabídnuta elegantní máslenka ve tvaru nového obalu Flora. Akce podpořila nárůst strategických variant Flory, a to jak v prodaném objemu, tak zejména v prodané hodnotě výrobků. Flora Gold navzdory tržnímu trendu pokračovala i v roce 2016 ve stabilním růstu penetrace.
Nejlepším exponátem v kategorii Digitální komunikace se stal GIMMO - virtuální promotér od společnosti ppm factum - interaktivní, bezdotykové zařízení, které představuje novinku mezi reklamními nosiči. První projekt byl realizován pro společnost LEGO v rámci podpory jejich nové řady LEGO Ninjago. Cílem bylo oslovit zákazníky sítě hračkářství POMPO, přinést jim originální a hravý zážitek se značkou a navýšit prodeje v období realizace akce. Vzhledem k cílové skupině byla využita aplikace, kde malí i velcí soutěžící mohli vyhrát slevu na nákup v prodejně POMPO. Sekundárním výsledkem byl významný nárůst prodejů této provozovny. GIMMO promotér během nasazení v průměru zastavil 14 % procházejících osob a na 20 - 80 sekund se stal středem jejich pozornosti. Každý čtvrtý z nich se aktivně zapojil do komunikace s virtuálním promotérem.
Kompletní výsledky soutěže POPAI AWARDS 2016 najdete zde.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS