Novinka člena POPAI CE
Klienti rádi pobývají v prostorách, které jsou příjemně aromatizovány. Vůně totiž vyvolává vzpomínky a vzpomínky na toto období jsou většinou pozitivní.
Jak to ale funguje?
Skořice, pomeranč, horké jablko nebo vůně jehličí či perníků. Všechny tyto vůně se spojují s Vánocemi, ale není jedno kde a v jaké intenzitě je použijete. Každá z těchto vůní může u klientů resp. cílových skupin vyvolat jiné vzpomínky. Při silné intenzitě těchto specifických vůní se může naopak prostor stát nepříjemným.
Důležitý je správný výběr vůně
V minulých letech a možná právě těm dříve narozeným se Vánoce spojovaly hlavně s vůní mandarinek, pomerančů nebo ořechů a někde možná i s purpurou. Mladším ročníkem Vánoce připomíná spíše skořice, vanilka, ale také marcipán. Podnikatelé, provozy a obchodní domy se každý rok zabývají správným nastavením vánočního aroma. Není divu, protože pokud klienta “zasáhnete” správnou vůní a navodíte mu vzpomínky, které se mu s danou vůní a obdobím spojují, určitě v daném prostoru zůstane déle, pravděpodobně utratí více peněz a určitě se vrátí i další krát.
Toto je již léty ověřený fakt, protože čich je nejstarší smysl a čichová paměť je nejsilnější, silnější než ta zraková. Vůně ústí do částí mozku, které mají na starosti zpracování emocí. Vůně tak okamžitě vyvolává emoce. Pouze 40 % lidí si po měsíci pamatuje vizuální vjem, ale až 60 % lidí si pamatuje čichový vjem po roce!
Správné použití vůně ve správný okamžik a na správném místě
Známá je případová studie ze Slovenska, kdy jistý operátor aromatizoval své pobočky v nákupních centrech vůní pudru, která je blízká ženám. Mužů v provozech zajímala vystavená technika, ale ženy se nudily a naléhaly na partnery, aby šli do prodejen s oblečením.
Intenzita je důležitá
Pokud se vám již podařilo vybrat tu správnou vůni, určitě je důležitý také správný výběr zařízení, které bude prostor vybranou vůní aromatizovat. Z našich zkušeností jednoznačně vyplývá, že v tomto případě se nevyplatí šetřit. Levná aromatizační zařízení umí dokonce vůni spálit, a tak vytvořit spíše zápach, než vůni.
Správným nastavením zařízení a intenzity tak vytvoříte požadovaný efekt. Hlavně u vánočních vůní platí, že vysoká intenzita vůně může zákazníky spíše odpudit, než přilákat. U konkrétních vůní je ideální se poradit s odborníky.
Vůně dotváří příjemnou atmosféru prostoru
Důležité je uvědomit si, že vůně – a to i ta vánoční, má podkreslovat příjemný pocit z prostoru, má pomoci vytvořit příjemnou atmosféru, kterou klient zažije. Není vhodné jí překrývat zápachy nebo jiné nedokonalosti prostoru. K tomu existují jiná, konkrétní řešení.
Takto vytvořenou atmosféru můžeme klidně dotvořit příjemnou vánoční hudbou a vizuály na digitálních zobrazovačích.
Poslední studie z více odvětví a zemí potvrzují fakt, že správně nastavený smyslový marketing zvyšuje nárůst tržeb, nárůst času, který klient stráví v provozu, jeho návrat a také pozitivní odezvy zaměstnanců provozu, kteří kromě dobrého pocitu vykazovali zvýšení koncentrace a výkonnosti a snížení chybovosti.
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS