Sice jí ještě chybí pár let vývoje, už teď ale nachází cesty, jak efektivně pomoci marketingu. Dokáže dokonce i srazit náklady.
Vznášet se ve vesmírném vzduchoprázdnu nebo se ocitnout v útrobách střeva. Virtuální realita umožňuje mnohé a jako nová technologie v době bažící po inovacích je velkým lákadlem i pro marketing. Zatímco je stále slyšet hodně hlasů, které tvrdí, že je to cesta, jež stejně jako světy typu Second Life, povede donikam, MAM objevil řadu důkazů o tom, že budoucnost VR bude složitější a rozhodně ne nulová. Na českém trhu existuje řada agentur a značek, které už mají s umělou realitou zkušenosti a vědí, jak ji využít k efektivnímu marketingu a dokonce i ke snížení nákladů.
U tématu virtuální reality, o které je podle agentury Ipsos mezi lidmi povědomí na 56 procentech, se bohužel nedá rezignovat na definiční úvod. Existují dva základní typy umělých realit. Rozšířená čili augmentovaná realita (dále jen AR) a virtuální realita (VR). K prvnímu typu stačí obyčejný chytrý telefon, ke druhému je nutné mít helmu či brýle a výkonný počítač. Ty jsou zatím hodně drahé, ale vývoj postupuje rychle.
Celý text článku, který byl zveřejněn v odborném časopise Marketing & Media 09/2019, najdete v příloze.
Virtuální realita k ruce marketingu (1,78 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS