Poslední únorový týden proběhl pod garancí sekce Reklamní předměty POPAI CE on-line seminář Best of 3D, který představil vítězné realizace prestižní soutěže o nejlepší reklamní a dárkové předměty Hvězda 3D reklamy. Jeho účastníci se také seznámili s trendy v oblasti nákupu dárkových předmětů.
Brněnský drak vlezl do misky
Titul absolutního vítěze získal projekt Brněnský drak: TO JE → BRNO. Jde o porcelánovou sadu pro Turistické informační centrum města Brna, která se skládá z šálku s podšálkem, snídaňové misky, talířů dvou velikostí a cestovního hrnku. Ty doplňuje puzzle a látková taška. „Zadáním bylo aplikovat brněnského maskota – Brněnského draka na porcelánovou sadu, textilní tašku a puzzle tak, aby byly tyto předměty atraktivní a vystihovaly jeho jedinečnost. V součinnosti s klientem jsme došli k závěru, že je vhodné draka rozdělit na dvě části, čímž jsme dosáhli efektu, kdy drak jakoby přechází z menšího talířku na větší. U aplikace tisku na misku a šálek jsme chtěli dosáhnout toho, aby byly vidět všechny jeho detaily. Vznikl tak dojem, jako by byl drak uvnitř, což zvýšilo atraktivitu produktu,“ popisuje Vladimír Karbusický, obchodní ředitel firmy Brand Gifts, která dárkový set vyrobila. Pro zadavatele vznikly tři návrhy, z nichž si vybral jeden. Tisk na porcelán je proveden technologií vypalovací nálepky, což bez problémů umožňuje mýt porcelánovou sadu v myčce.
Předměty podporují ekologii
Vítězem v kategorii Využití 3DR v rámci komunikačního mixu soutěže Hvězda 3D reklamy 2020 se stal set reklamních předmětů společnosti Reda, který byl určen pro interní komunikační kampaň firmy E-on. „Jde o sadu skládající se ze skleněné lahve v termoobalu, plechového hrnečku a látkové tašky. Zadání se týkalo ekologicky šetrných předmětů, proto jsme vybrali outdoorovou lahev z odolného borosilikátového skla, ale má ochranný obal z neoprenu, aby bylo sklo chráněné a nápoj uvnitř měl také tepelnou izolaci. Sklo jsme vybrali záměrně proto, že jde o recyklovatelný materiál. Pro hrníčky se dnes standardně používá plast, který jsme chtěli eliminovat, a proto jsme zvolili smaltovaný plech, který je stálý, má dlouhou životnost a opět jde o recyklovatelný materiál. Taška je z bavlny, tedy přírodního materiálu. Všechny předměty jsou přitom vyrobeny v České republice,“ představuje sadu Martin Vejmola, Marketing Coordinator společnosti Reda. Výroba trvala zhruba týden, přičemž bylo vyrobeno přibližně 2000 kusů od každého předmětu. „Všichni si všímáme klimatických změn, které se dějí okolo nás. My jsme se je rozhodli eliminovat, přičemž začít chceme uvnitř firmy. Reklamní předměty pro naše zaměstnance jsou pouze část souboru kroků,“ vysvětluje Lucie Streitová, marketingová manažerka E-on.
Na atesty je nutné myslet předem
Projekty Marťanský vesmírný světlomet a Marťanská razítka společnosti iMi Partner získaly ocenění hned ve dvou kategoriích soutěže Hvězda 3D reklamy 2020. Tato společnost spolupracuje firmou Walmark dlouhodobě, takže oba projekty vznikaly s předstihem. Jde o dárkové předměty, které jsou určeny dětem, a proto vyžadují náležité certifikáty a atesty týkající se bezpečnosti nebo zdravotní nezávadnosti, které není možné získat ze dne na den. Světlomet dostali malí konzumenti vitamínů Marťánci v jejich vánočním balení a razítka sloužila jako dárek k produktům v období Velikonoc. „Marťánkova promítačka obsahuje osm obrázků, které je možné promítat například na zeď. Barvy jsou zvoleny typické marťanské – zelená a modrá. A například baterie musí být dobře zabezpečené, aby se k nim děti nedostaly,“ vysvětluje Renata Lisová, Ofiice manažerka iMi Partner, která měla tento projekt na starosti. „Dárek byl určen pro český a slovenský trh, takže nápisy na diapozitivech jme museli vyladit. Protože české děti mají se slovenštinou problémy, musely být dvojjazyčné,“ přidává se Marek Ivica, Export Manager společnosti iMi Partner. Razítka s tematikou vesmíru se vážou k Velikonocím, čemuž jsou uzpůsobeny také jejich barvy a tvar připomínající vajíčko. Uvnitř je štoček napuštěný inkoustem, takže není zapotřebí pokaždé razítko namáčet. „Barva má atest na styk s pokožkou a je zdravotně nezávadná a atest máme také na plasty. Na to je zapotřebí vždy myslet s velkým časovým předstihem,“ upozorňuje Marek Ivica.
Vzniklo obří razítko
Vítězem kategorie Inovace roku soutěže Hvězda 3D reklamy 2020 se stalo Velkoformátové kolébkové XXL razítko z dílny společnosti Repress. „Požadavek od zadavatele byl, aby nešlo jen o klasické kancelářské razítko, ale aby mělo populární nadstandardní formát XXL. Aby si mohl zákazník potisknout například vlastní krabice na víno, na pizzu či papírové tašky,“ popisuje Milan Jeřábek, jednatel této firmy. Jedná se o kolébkové razítko, které má kovovou konstrukci a je opatřeno gumovou tiskovou deskou. Nejde o obyčejnou gumu, ale pěnovou, která vyrovnává drobné nerovnosti na podkladu, tak je schopná přenést dokonale celý obrazec. Tento velkoformátový tisk na trhu chyběl a řešil se například sítotiskem nebo inkjetem, kde ale byla zapotřebí předtisková příprava. Zatímco práci s razítkem zvládne prakticky každý. K dispozici jsou barvy jak na savé materiály, tak také na nesavé, takže kromě papírových kartonů je možný tisk také třeba na plastové tašky. „O razítko pociťujeme velký zájem. To je také důvod, proč jsme kovovou konstrukci razítka rozšířili také o dřevěnou. Kovová jsou ve formátech A4 a A5, dřevěných máme v současnosti dalších šest formátů. Kovové mají tu výhodu, že jsou variabilní, což prakticky znamená, že je během několika vteřin možné změnit tiskovou desku s gumovou raznicí,“ konstatuje majitel společnosti Milan Jeřábek.
Dárky se nakupují jinak
Výkum, který v roce 2019 realizovala asociace POPAI CE, potvrdil výsledky předešlého výzkumu z roku 2009, a to že dárkové předměty jsou důležité. „U firemní klientely slouží zejména při budování obchodních vztahů a pro spotřebitele představují příjemný dárek k nákupu něčeho jiného,“ vysvětluje Andrea Vozníková, Research Director firmy InsightLab. Před deseti lety je firmy nakupovaly převážně z tištěného katalogu nebo prostřednictvím obchodního zástupce, v roce 2019 už 76 % firem objednává on-line. Nicméně tištěný katalog se umístil hned na druhém místě a třetí místo obsadil nákup prostřednictvím obchodní zástupce. V současnosti realizuje společnost InsightLab nový výzkum, jehož kompletní výsledky budou k dispozici v květnovém semináři. Už ty nynější ale jasně odrážejí vliv pandemie. Ta ovlivnila rozpočet na nákupy, který se snížil a část firem také potvrdila změnu typu dárkového předmětu. „Nicméně pozitivní je, že jen tři procenta společností vyměnila svého dodavatele, což znamená, že s nimi máte dobře vybudovaný vztah,“ podotýká Andrea Vozníková. Opět narostl podíl on-linu a velká část firem deklaruje, že rozpočet na rok 2021 zůstane stejný jako loni.
Pavel Neumann
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS