Vítězové POPAI AWARDS 2020 ukázali cestu k úspěchu

Vloženo: 24.2.2021

Seminář, který proběhl on-line v první třetině letošního února, nechal nahlédnout do dílen vítězů POPAI Awards 2020. Prozradili, co stálo za jejich úspěchem.

Program semináře bylo možné realizovat díky společnosti AV Media on-line, přičemž digitální technologie byla v tomto případě velkou výhodou – právě díky ní bylo možné nahlédnout do zákulisí firem i přímo do prodejen. Otázky, které by účastníkům mohly vytanout na mysli, za ně umně tvůrcům i zadavatelům kladl moderátor Josef Kroulík, Off Trade Sales Manager společnosti Budějovický Budvar.

 

Koncept přinesl loajalitu i tržby

Pro svět on-linu i off-linu je důležitá komplexní propojení jednotlivých prodejních nástrojů. Všechno, co je možné vidět na vítězné realizaci v kategorii Textil, sport, obuv, osobní potřeby a příslušenství (a zároveň absolutním vítězi), je řízeno značkou The Streets. „Prodejna v centru Prahy není jen prodejna a výdejna e-shopu. Jde o komunitní místo, kde se odehrávají akce a kde se spojuje sport s tím, s čím je možné se setkat na ulici. Právě to jí dodává uvěřitelnost,“ popisuje Petr Šimek, Managing Director firmy WELLEN, která projekt během pouhých šesti měsíců realizovala. Jde o dvoupatrový prostor, který značce pomáhá upevnit pozici v rámci kategorie i komunity. „Nechtěli jsme další obyčejnou prodejnu, ale místo, kde zákazník najde to nejlepší, a pokud sem přijde, bude ohromený,“ přidává se Richard Homer, Creative Consultant The Streets. To se odrazilo nejen na upevnění pozice mezi dodavateli, ale díky komunitní akci vzrostl i počet nákupů. Digitální senzory zaznamenaly vyšší počet interakcí se zbožím a atraktivita prodejny přitáhla pozornost influencerů. Tržby vzrostly o 15 %.

 

Dva světy na paletě

Poctivost, elegance a řemeslný fortel je to, co chtěl při prezentaci svých novinek zdůraznit Stock Plzeň-Božkov. To se povedlo díky Dvoupaletovému vystavení Republica společnosti Dago, která s ním zvítězila v kategorii Alkoholické nápoje a tabák. Vystavení působí komplexně, přesto je na něm možné vidět rozdělení na svět kávy prezentující novinku Božkov Republica Espresso a barový svět prezentující karibské rumy, kde se spotřebitelé ocitnou ve společnosti cukrové třtiny – hlavní suroviny pro druhounovinku Božkov Republica Vodku. „Vznikla prémiová dvoupaleta, která spotřebitele zaujme, zpomalí a poté je také edukuje. Prvky do sebe zapadají, takže v prodejně je instalace velmi jednoduchá. Konstrukce také umožňuje udržovat dostatečnou zásobu obou produktů, aby vystavení nikdy nepůsobilo vyprodaně. Jako materiál jsme zvolili dnes opomíjený plast, který ale nabízí výborné vlastnosti,“ popisuje Miroslav Obrátil, Business Project Manager společnosti Dago. Oba světy doplňují reálné prvky v podobě jutových pytlů s kávou nebo bedýnky pro sběr třtiny. Vystavení mohli spotřebitelé vidět v Kauflandu a menší odvozené varianty i v dalších prodejnách.

 

Reaguje na potřeby trhu

Zvýšit úroveň prodeje, zdokonalit navigaci a vnést pohyb a světlo do prodejny se podařilo Konceptu obchodu Sportisimo od firmy MORIS design. Právě ten zvítězil v kategorii Vynikající realizace. To vše se podařilo během pouhých sedmi měsíců. Zajímavostí je, že návrh vznikl ve virtuální realitě, nicméně testování proběhlo v reálu a s reálným zbožím. „Dominantním prvkem se staly takzvané brány světů, které kromě navigace ke kategorii zvýrazňují portfolio. Pomocí vyvýšených ostrůvků se také narušil typický les nízkých gondol, přesto průhled do prodejny zůstal živý. Vytvořili jsme spojovací prvek – prostou šipku, která definuje Sportisimo a odděluje ho od konkurence. V prodejně vzniká neustálý dojem pohybu, který se odráží jak v nábytkové části, tak v emoční grafice,“ konstatuje Adam Klofáč, obchodní ředitel firmy MORIS design. Při vývoji a realizaci konceptu se potvrdil současný trend – modularita, díky které je možné reagovat na potřeby trhu.

 

Vystavení podtrhuje produkt

Během krátké doby vnikl v dílnách společnosti Cheil Czech & Slovak Piedestal pro Samsung Galaxy Z Flip – vítěz kategorie Elektronika a IT produkty. Od zadání po realizaci v prodejnách uběhly pouhé dva měsíce. I v takto krátké době bylo nutné vypořádat se se všemi výzvami, například s vytvořením formy ve tvaru skořepiny. „Při rozsvícení stojanu by vynikly veškeré nedokonalosti, které by ve variantě bez světla nebyly vidět. Velmi náročné proto bylo doladění formy tak, aby v odlitku nebyly vidět žádné bublinky nebo škrábance, které by narušily povahu prémiovosti. Dále bylo nutné vyladit, aby do sebe části dokonale zapadaly. A protože jsou v exponátu umístěny reálné telefony, bylo nutné vyřešit i jejich zabezpečení,“ popisuje Marek Murdych, Reail Production Coordinator společnosti Cheil Czech & Slovak. To se povedlo standardními zabezpečovacími prvky, aniž by narušily koncept stojanu.

 

Vznikl silný nástroj

Při výběru správných produktů v Interaktivní gondole pro diagnostiku pleti pomocí scanování obličeje, která zvítězila v kategorii Digitální komunikace, pomáhá umělá inteligence. „Kromě interaktivního zážitku z nakupování nabízí zákazníkovi gondola několik výhod. Revolučním řešením je využití umělé inteligence pro analýzu současného stavu pleti a následné sestavení programu péče o pleť přímo na míru. Další výhodou je obdržení maxima informací o produktech bez nutnosti kontaktovat personál prodejny,“ popisuje Eva Zajícová, marketingová manažerka společnosti Rexy & Dex. „Našim zaměstnancům jsme dodali silný nástroj, který jim pomáhá doporučit řešení problémů našich klientek. Ukazuje se, že se k nám díky této nové digitální asistence zákaznice cíleně vracejí, a proto jsme se rozhodli nasadit je také do našich zbývajících lékáren,“ uzavírá Matyáš Bittner, marketingový manažer lékáren Pharmacentrum.

 

Pavel Neumann

 

 

 

 

 

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS