Zákazník už se nechce jenom najíst. Vyžaduje digitální zázemí

Vloženo: 21.5.2018

Novinka člena POPAI CE

McDonald’s instaluje na stoly tablety.

Pouhé jídlo už k uspokojení zákazníka nestačí. S touto myšlenkou začala síť restaurací McDonald’s v minulém roce zavádět tzv. „digitální pohostinnost“.

V rámci ní na své pobočky postupně instaluje tablety, které mohou zákazníci během své návštěvy využít k pohodlnému brouzdání po internetu. Jednou z prvních restaurací, kde společnost novinku instalovala, byla pobočka na Václavském náměstí v Praze. V současnosti však zákazníci narazí na obrazovky vyčnívající ze stolků už v 95 provozovnách po celé republice a další instalace probíhají na 30 místech na Slovensku.

„Zástupci McDonald’s nás oslovili s poptávkou na realizaci řešení, které by zákazníkům umožnilo pohodlně si prohlížet aktuální nabídky a složení jídel v digitální podobě. Zároveň by si tam mohli stahovat vlastní maily nebo se přihlásit na sociální sítě. S ohledem na poměr cena/výkon/odolnost se nabízely tablety, ovšem bylo jasné, že bude třeba je značně přizpůsobit specifickým požadavkům,“ vzpomíná Jiří Hubka ze společnosti Jansen Display, která objednávku realizovala.

V hlavní roli odolnost a bezpečnost

S ohledem na to, že velkou část zákazníků McDonald’s tvoří rodiny s dětmi, byl jedním z hlavních parametrů zadání požadavek bezpečnosti. Od toho se odvíjelo jednak samotné umístění tabletů uprostřed stolků, jednak výjimečně robustní připevnění, které minimalizuje možnost poškození (tabletu, stojanu i stolku), a jednak zaoblení hran a rohů, které chrání děti před poraněním.

Provedení celého tabletu i stojanu muselo být maximálně odolné, aby zvládlo i nešetrné zacházení. „Bylo třeba zabezpečit přívodní kabely proti manipulaci a nechtěnému poškození. Držáky jsme proto upravili tak, aby veškerá kabeláž byla dokonale skryta v těle a noze stojanu nesoucího tablet,“ uvádí Jiří Hubka.

Nestandardní je i napojení do elektrické sítě, které je řešeno pod stolem či v nohách stojanu. Konstrukční díly jej navíc chytře překrývají tak, aby nemohlo dojít k nežádoucí neodborné manipulaci.

„Zároveň jsme museli zajistit, aby tablet bylo možné i bez speciálního náčiní snadno vyjmout kvůli servisním zásahům. Zároveň ale musí být dostatečně chráněn před odcizením. K tomu slouží bezpečnostní zámky,“ přibližuje Jiří Hubka.

To vše bylo potřeba zabalit do designového provedení, které nenaruší interiér restaurací, naopak jej vkusně doplní.

Z testovacího provozu pak vyplynula ještě další konstrukční vylepšení, která přinesla například možnost jednoduše displej otáčet i do vertikální polohy.

Spokojenost na straně zákazníků i restaurace

Digitalizaci vítají nejen zákazníci, pro které tablety představují atraktivní benefit, ale i samotné restaurace, které moderními monitory nahrazují tištěné nabídky a ceníky umístěné v kliprámech. Digitální ceníky provozovatelé vložili do odolných krytů na obrazovky, čímž vyřešili možný strach z jejich poškození. Digitální řešení umožňuje jednoduchou centrální správu informačních sdělení, bez nutnosti složitého vyměňování tištěných plakátů. Ruku v ruce s tím jdou úspory za jejich tisk.

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS