Základní pilíře úspěšného category managementu a tvorby planogramů

Vloženo: 2.2.2021

Novinka člena POPAI CE

Vyplatí se strávit čas nad tvorbou planogramů a category managementem? Budou prodejny vystavení podle planogramů dodržovat? Jak docílit toho, aby byly planogramy přínosem pro všechny zúčastněné strany? Takové otázky je třeba zodpovědět při rozhodování, zda a jakým způsobem budou planogramy nasazeny a využity.

 

Důležité je nastavit procesy tak, aby planogramy usnadnily práci všem zúčastněným stranám. 

Prodejnám pomůže, když snadno identifikují, jaké změny je třeba provést a kde. Zásadní je, aby byly planogramy přesné, zohledňovaly rozměry produktů a prostor dostupný na konkrétní prodejně.  V takovém případě není nutné řešit situace, kdy není možné vystavit zboží podle planogramu, jelikož na něj není dostatek místa. Důležité je i vyhrazení odpovídající kapacity jednotlivým produktům dle prodejů, aby na dané pozici nedocházelo k častým výpadkům a personál nemusel doplňovat danou pozici z příručního skladu několikrát denně.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pro centrálu je podstatné, aby měla celý proces pod kontrolou a aby spolehlivě řídila vystavení zboží na všech prodejnách. Planogramy se dají zpětně vyhodnocovat a umožňují pružnou reakci v případě, že vystavení nefunguje tak, jak má. Pokud je spoleh na přesnost implementace, výrazně se usnadňuje i spolupráce mezi retailery a jejich dodavateli a dodržování dohodnutých podmínek.

 

Jaké jsou tedy hlavní pilíře úspěšného procesu category managementu a tvorby planogramů?

Odpověď na tuto otázku naleznete v kompletním článku na blogu Quant Retail: https://www.quantretail.com/cs/blog/category-management-planogramy-zakladni-pilire

 

 

 

 

 

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS