Znáte mega trendy ovlivňující retailové prostředí?

Vloženo: 27.6.2017

Zásadní trendy evropského retailu a jejich význam pro firmy ve Střední Evropě představil na speciálním semináři  POPAI CE Ray Gaul, Vice President britské marketingové agentury Kantar Retail. 

                                               

Retailovou budoucnost rozdělil na 5 klíčových částí, které jsou:

  • země (stát),
  • spotřebitel,
  • kanál,
  • zákazník,
  • kategorie zboží a služeb.

Dále Ray Gaul uvedl 10 mega trendů. Pět pro zákazníky a pět pro retailery.

5 mega trendů pro zákazníky

1.  V Evropě se v politice očekává návrat k extremismu s politickým populismem spíše než k centralismu.
2.  Ekonomika se bude navracet k inflaci, což znamená tři věci – nákup méně věcí, nákup v levnějších obchodech, nákup levnějších věcí (slevy a akce).
3.  Nastává konec homogenní spotřeby střední třídy.
4.  Na jedné straně jsou města přelidnění, na straně druhé dochází k vysídlení vesnic.
5.  Nastává nárůst nepředvídatelných nákupů.
 

U spotřebitelů vzrůstá význam jejich znalostí o trendech, produktech a službách (především díky imternetu a e-commerce), čímž se stávají nákupy méně předvídatelné.

V Evropě se budou zvyšovat v prodejnách asistované nákupy s možností rad od prodejního personálu oproti samoobslužných míst k nákupu. V ČR spotřebitelé objevují nově zřízená samoobslužná místa, tedy uvidíme, kdy se i u nás začne sestupný trend jejich obliby.

Jakýkoliv předprodej musí být jednoduchý, hlavně připravený pro mobilní přístroje, tedy smartphony a tablety. Spotřebitelé jsou ochotni stále více akceptovat nákupní impulsy na nepředvídatelných místech.

5 mega trendů pro retailery

1.  Retaileři se pomalu přesunují k poskytování B2B služeb a zaměřují se více na dodavatelský řetězec.
2.  Roste význam a podíl nákupních retailerských asociací.
3.  Maloobchod směřuje k agilnímu a lokálnímu cílení (lokální dodavatelé, lokální produkty apod.).
4.  Partnerství a aliance směřují také do dodavatelského řetězce.
5.  Významný růst používání nových technologií a robotů v retailu.


Zmínil se také o změnách pro dodavatele a na závěr uvedl 5 bodů pro retailový úspěch ve střední Evropě, respektive v České republice.

Jak je vidět z výzkumů, analýz a prognóz marketingové agentury Kantar Retail, v evropském retailu a především ve střední a východní Evropě, nastávají výrazné změny. Pro všechny tržní strany (retailer, zákazník, spotřebitel, dodavatel) to přináší nové příležitosti, šance a možnosti a záleží už jen na nich samotných, zda je dokáží na tomto velmi rychle se měnícím trhu využít.

 

Text celého článku o obsahu semináře najdete na odborném portálu mistoprodeje.cz ZDE.

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS