Investice do reklamy v místě prodeje představují více jak 5 miliard Kč

Vloženo: 11.12.2013

Asociace reklamy v místě prodeje POPAI ve spolupráci s mediální agenturou OMD Czech zveřejňuje výsledky projektu monitoringu reklamy v místě prodeje již třetím rokem. K dispozici jsou tak v ČR informace o objemu investic do výroby reklamy v místě prodeje za roky 2010, 2011 a 2012, a také informace o jejich struktuře.

Informace o každém trhu jsou nutným předpokladem k základní orientaci na něm a kultivují tak podnikatelské prostředí v oboru. Úkolu data sesbírat a publikovat za český trh reklamy v místě prodeje se ujala POPAI CE (oborová asociace sdružující společnosti působící na trhu in-store komunikace) v úzké spolupráci s mediální agenturou roku OMD Czech.

Sběr dat probíhá kontinuálně od jara roku 2011 na třech různých úrovních, které měly za cíl komplexně zmapovat investice do produkce reklamních médií v místě prodeje. Monitoring přitom značně komplikuje skutečnost, že v marketingu na místech prodeje se aktivně pohybují stovky společností, a to zejména menší společnosti jen nepravidelně, na projektové bázi. Objemem trhu rozumíme finanční objem reprezentovaný reklamními nosiči vyrobenými společnostmi se sídlem v ČR a objemem dovezených POS prostředků ze zahraničí. Zhodnocení dovezených reklamních nosičů je novinka letošního roku.

Celkový objem investic do reklamy v místě prodeje vznikl součtem tří částí monitoringu. Celkový finanční objem investovaný do produkce prostředků reklamy v místě prodeje za rok 2012 v České republice tvořil 5,367 miliardy Kč. Každým rokem zaznamenává tento trh průměrně dvou procentní nárůst.

Typem umístění, který reprezentuje největší objemy, jsou podlahové POP prostředky s 35%, následují regálové POP prostředky s 29%, které zaznamenaly značný nárůst oproti minulým letům. Naopak podíl ostatních POP prostředků, nástěnných prostředků (včetně fasádových) má klesající tendenci. K pokladnám a obslužným pultům souhrnně směřuje 12% objemových prostředků.

Dalším pohledem jsou produktové kategorie, pro které byly POP nosiče využity. Nejčastější produktovou kategorií jsou podle očekávání potraviny s 29% finančního objemu. Následuje kosmetika (20%) a nápoje. Kategorie nápoje, spotřební zboží a automotive v roce 2012 zaznamenávají pokles.

Zajímavým údajem, který vyplývá z projektu monitoringu, je podíl trvanlivých a dočasných POP nosičů POP, kdy podíl trvanlivých POP tvoří 31%. Z hlediska historického vývoje se hodnoty přibližují hodnotám z roku 2010.

V případě určení cílového trhu převládá tuzemský trh, pro který je určeno 46% tradičních POP prostředků.

Celou zprávu o výsledcích monitoringu trhu reklamy v místě prodeje najdete v příloze.

Kontaktujte nás

Soubory ke stažení

monitoring in-store (869,31 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS