Dárkové a reklamní předměty procházejí v rámci svých mnohočetných typů a forem vývojovými změnami, které jsou ovlivňovány společenskými i módními trendy na trhu. Proto POPAI CE uspořádala ve spolupráci s asociací A3DR seminář, jehož cílem bylo představit nejen možné směry dalšího vývoje této významné části marketingové komunikace, ale i konkrétní nové realizace.
Jak zdůraznil Pavel Černý z agentury Gordica Communication, ve sféře dárků lze v posledních letech vysledovat několik obecných směrů vývoje.
3D reklama se objemově zmenšuje, nikoliv z hlediska trhu, ale z hlediska velikosti a hmotnosti dárkových předmětů. Naopak roste jejich přidaná hodnota, myšlenka dostat něco navíc, co činí dárkový předmět zajímavým.
Ekologický aspekt se prosazuje jen velmi pomalu. Zákazníci na ekologické argumenty příliš neslyší, což je dáno samozřejmě i vyšší cenou dárkových předmětů. Lze říci, že české spotřebitele všeobecně ekologie moc nezajímá.
Významným fenoménem je široké využití flash disků, a to z hlediska nejrůznějších tvarů, barev apod. Flash disk splňuje představy o ideálním dárku: je malý, v dnešní době již levný a téměř všichni takový reklamní dárek mohou využít.
Dalším trendem je velký rozmach zážitků pro klienty, rodiny a také rozšíření kombinace dárků se zážitky. Kombinace reklamního dárku se zážitkem má velkou budoucnost a znamená výzvu pro další rozvoj marketingové komunikace.
Nejdůležitější v oblasti reklamních předmětů je stále užitek - dárkový či propagační předmět musí být užitečný.
Celý text článku je v příloze.
Daniela Krofiánová
Síla 3D reklamy_clanek (1,61 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS