Asociace reklamy v místě prodeje POPAI ve spolupráci s mediální agenturou OMD Czech již pátým rokem zveřejňuje výsledky monitoringu investic do produkce reklamy v místě prodeje. K dispozici jsou tak v Česku informace o objemu investic do výroby reklamy v místě prodeje v letech 2010 - 2014 a také informace o jejich struktuře.
Informace o každém trhu jsou nutným předpokladem k základní orientaci na něm a kultivují tak podnikatelské prostředí v oboru. Úkolu data sesbírat a publikovat za český trh reklamy v místě prodeje se ujala POPAI CE (oborová asociace sdružující společnosti působící na trhu in-store komunikace) v úzké spolupráci s mediální agenturou roku OMD Czech.
Sběr dat probíhá kontinuálně od jara roku 2011 na třech různých úrovních, které měly za cíl komplexně zmapovat investice do produkce reklamních médií v místě prodeje. Objemem trhu reklamy rozumíme finanční objem reprezentovaný reklamními nosiči vyrobenými společnostmi se sídlem v ČR a objemem dovezených POP prostředků ze zahraničí.
Během roku 2016 bude monitorován rok 2015.
Celkový objem investic do reklamy v místě prodeje vznikl součtem tří částí monitoringu. Celkový finanční objem investovaný do produkce prostředků reklamy v místě prodeje za rok 2014 v České republice tvořil 6,26 miliardy Kč. V roce 2014 zaznamenal trh opětovný 7% nárůst.
Typem umístění, který reprezentuje největší objemy, jsou podlahové POP prostředky s 37 %, následují regálové POP prostředky s 21 %. K pokladnám a obslužným pultům souhrnně směřuje 13 % objemových prostředků. Nástěnné a fasádové POP prostředky představovaly v roce 2014 cca 13 % investic.
Dalším pohledem jsou produktové kategorie, pro které byly POP nosiče využity. Nejčastější produktovou kategorií jsou podle očekávání potraviny s 28 % finančního objemu, následované kosmetikou (17 %) a nápoji (13 %). Kategorie potravin, farmaceutických přípravků a služeb v roce 2014 vzrostly. Naopak pokles podíl kategorie nápojů, spotřebního zboží a automotive.
Zajímavým údajem, který vyplývá z projektu monitoringu, je podíl dočasných versus trvalých nosičů POP. Po loňském vyrovnání se podíl dočasných prostředků opětovně vrátil na více než 60 %.
V případě určení cílového trhu převládá tuzemský trh, pro který je určeno 48 % tradičních POP prostředků. Tento poměr je v posledních letech vcelku stabilní, postupně však roste podíl exportu na úkor importu.
Celou zprávu o výsledcích monitoringu trhu reklamy v místě prodeje najdete v příloze.
OMD Final Report 2010-2014_1 (355,67 KB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS