Objem trhu dárkových a reklamních předmětů překonal 5,5 miliardy korun

Vloženo: 5.3.2017

Asociace reklamy v místě prodeje POPAI ve spolupráci s mediální agenturou OMD Czech zveřejnila výsledky projektu monitoringu dárkových a reklamních předmětů. K dispozici jsou tak v Česku informace o objemu investic do výroby dárkových a reklamních předmětů v roce 2015 a také informace o jejich struktuře.

Celkový finanční objem investovaný do produkce dárkových a reklamních předmětů za rok 2015 v České republice tvořil 5,53 miliardy Kč.

Deklarované údaje umožňují získat podrobnější pohled na trh a lépe uchopit strukturu trhu s dárkovými a reklamními předměty.

Prvním pohledem je rozdělení finančních objemů mezi cílové trhy dárkových a reklamních předmětů.

Tuzemská produkce reklamních dárkových předmětů směřuje většinou do České republiky, kde skončí 62 % vynaložených prostředků na tuto formu propagace. Na export směřuje zbývajících 38 % výrobků.   

Dárkové a reklamní předměty byly v roce 2015 převážně, ze 71 %, dovezeny mimoevropskými dodavateli. Čeští dodavatelé na trh umístili 20 % dárkových předmětů, evropští se podíleli dalšími 9 %. 

Z hlediska země původu reklamních předmětů (tzn. země, kde byly reklamní předměty vyrobeny) jsou jasně dominantní neevropští výrobci. Z těchto, zejména asijských zemí, pochází celých 93 % předmětů.  Čeští výrobci dodali na trh pouhá 4 %   a ostatní evropští producenti další 3 %.  Logistické řetězce reklamních a dárkových předmětů jsou tedy globálního charakteru a jsou schopny dostatečně pružně reagovat na změny poptávky.

Celou zprávu o výsledcích monitoringu trhu s dárkovými a reklamními předměty najdete v příloze.

Soubory ke stažení

Objem trhu dárkových a reklamních předmětů... (491,56 KB)

Spolupracující organizace:

© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.czWebdesign & SEO | Build on ReflexCMS