Čas se stává jedním z nejdůležitějších faktorů při nakupování. Lepší orientace přináší i lepší zážitek.
Čas je v současnosti nedostatkovou a stále cennější komoditou. Čím méně ho máme, tím hodnotnější se pro nás stává. Důležitější roli sehrává čas v poslední době také při nakupování. Vlivem rozvoje online nakupování a extrémní saturace nabídkou jsou dnešní zákazníci netrpělivější než kdy dříve. Zároveň již většinou dokážou prohlédnout snahu prodejce uměle je na prodejně zdržovat, což může vyústit buď k negativnímu pocitu, že jsou manipulováni, (a)nebo k obranné reakci.
Mají-li zákazníci pocit ztráty času, začnou nakupovat selektivně, procházejí pouze potřebnými uličkami, snižují velikost nákupu a vyhýbají se prohledávání. Současní maloobchodníci i jejich dodavatelé jsou proto silně motivováni k poskytování nejen zážitkového, ale i časově efektivního nákupu, resp. by se měli snažit zákazníkům čas naopak ušetřit například lepší orientací. V současnosti je však situace spíše opačná, často přespříliš intenzivní komunikace v místě prodeje situaci ještě zhoršuje. Místo toho, aby zákazníci co nejrychleji našli „své“ zboží, tráví většinu času jeho hledáním. Vůči čemukoliv, co se netýká jejich cíle, jsou pak slepí a jejich impulzivní nákupy klesají.
Článek byl publikován v odborném časopise Brands & Stories. Celý text článku najdete v příloze.
Role času nabývá při nakupování na důležitosti (1,13 MB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS