Podložené prognózy předpovídají, že v následujících 12 měsících význam umělé inteligence (AI) a rozšířené reality (AR) výrazně vzroste.
Předloni v létě zažila masové přijetí herní AR aplikace PokémonGo, letos už se na trh dostávají AR aplikace již s konkrétním využitím v retailu. Umělá inteligence se zase začíná plošně využívat ke zlepšení komunikace i asistentských služeb.
Navíc sami zákazníci věří, že maloobchodníci by měli do AR a AI investovat, a to zejména proto, aby mohli nabízet personalizovanější a intenzivnější zážitek z nakupování. Podle zprávy Budoucnost maloobchodu společnosti Apadmi by více než čtvrtina (26 %) zákazníků chtěla, aby retaileři implementovali nástroje AI do nákupních aplikací, a téměř třetina spotřebitelů (29 %) věří, že by měli maloobchodníci investovat více do rozšířených a virtuálních platforem reality. Čtvrtina z nich se domnívá, že by jim tyto technologie umožnily prohlížet si zákaznické uzpůsobení produktů, jako například různé barvy, velikosti a vzory. Maloobchodníkům by zase pomohly vytvářet silnější vztahy značek se zákazníky, kteří by lépe věděli, co mohou od produktů očekávat, což by se následně promítlo i do prodeje a zisku.
Celé znění článku, který byl publikován v časopise Marketing a komunikace 2/2018, najdete v příloze.
Rozsirena realita a AI ve sluzbach nakupni zkusenosti M&K 7_2018 (247,7 KB) |
© 2015, Popai.cz
Made by eStudio.cz | Webdesign & SEO | Build on ReflexCMS